#1
|
||||
|
||||
blok tikt bij vol gas HELP!!
Hallo , Als ik vol gas rijd met de polo begint hij bij 3000 toeren te tikken en als ik rustig rij in de 3000 toeren doet hij dat niet ligt het aan de stooters of kleppen of..... hoop snel op een antwoord alvast bedankt
gr joey
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) |
#2
|
||||
|
||||
is je uitlaatspruitstukpakking niet lek? Dan kan ie ook wel eens als een helikopter tekeer gaan..
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#3
|
||||
|
||||
Nou, het snelle antwoord heb je al gehad
Nu nog een antwoord waar je wat mee kunt? Probeer dan een beetje beter te omschrijven wat het probleem is, en wanneer je er last van hebt. Treedt het op bij warme motor, dus na een kwartiertje rijden, als je dan bij 80 in 5 vol 't gas onder in trapt? of alleen bij echt hete motor, als je een halfuurtje aan het planken bent geweest (langere tijd met wisselende snelheden over provinciale wegen) Sinds wanneer treedt het op? Onlangs een beurtje (laten) uitvoeren wellicht? etc etc. "t kan van alles zijn: - rammelen van de G-lader (ring-ting-tinkel) door hoge belasting bij vol door trekken - tikken van kleppen door (te) warme olie bij licht versleten oliepomp en/of klepstoters - verkeerde olie in combi met bovenstaande - pingelen door gebruik Euro 95 ipv Super98 in combi met een slecht werkende klopsensor - injectoren die je bij bepaalde toerentallen ineens wel hoort Ik neem aan dat je een G40 hebt, en daarom schat ik dat 't 'lader-gerelateerd' is: Pas bij meer dan half-vol-gas gaat de 'rondblaasklep' dicht, en wordt er daadwerkelijk wat met de opgebouwde luchtdruk gedaan: de motor en G-lader worden pas dan echt an't werk gezet.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
Als ik bijvoorbeeld 80 in de 5 rij en dan vol gas geef dan hoor je hem wel tikken .en als ik lang heb zitten planken dan hoor je hem nog eerder in de toeren al bij 2000 .
En als ik het rustig doe dan niet . stationneer ook niet bij rustig gas geven in de vrij en vol gas dat hoor je een wel de tik snel achter mekaar maar als je eenmaal hoog in de toeren zit dan hoor je hem weer niet. Ik had arno (polo3) het ook al gevraagt hij zegt dat het de stoters kunnen zijn ... als het de lader is dan moet ik het toch wel kunnen horen uit de lader maar daar ratelt nix ..ik heb eerder een probleem gehad met de olie warmte als ik constand 140 rij op de snelweg en dan langzaam uitvier dan begon het olie lampje bij 80 te knipperen en te piepen toen heb ik er dikkere olie op gedaan wat volgens arno niet slim was 10 w 60 werd aangeraden door de vw dealer dus daarna gau weer 10 w 40 erom gedaan en vrij snel daarna begon het tikken ...en heb ook een tijd euro 95 erin gegooid ...
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) Last edited by Joey_G40 : 10-03-2008 at 23:07. |
#5
|
|||
|
|||
Welke olie was die dikkere dan?
Hoe staat het met de oliedruk, heb je daarvoor een metertje aan boord?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
10W60 hoort (ook warm) toch de dikkere olie te zijn/blijven?
Klinkt, zeker omdat het temperatuurs afhankelijk is, olie / hydrostoter gerelateerd.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dan ga ik maar nieuwe stoters bestellen ,Dus gewoon 10w40 erin laten?
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) |
#8
|
||||
|
||||
10W40 zou voldoende moeten zijn, 10W60 wijkt af van het voorschrift, maar zou qua eigenschappen beter moeten zijn dan 10W40.
10 W 40 10 -> 'dikte' koud 40 -> 'dikte' warme olie de 10 en de 40 zijn niet met elkaar vergelijkbaar qua eenheden. Het getal vóór de W staat voor de 'dikte' bij koude motor, dit verschilt niet tussen 10W40 of 10W60. Het getal áchter de W staat voor de 'dikte' bij warme olie. Hoe hoger dit getal, hoe beter: de olie blijft ook bij hoge temperatuur sterk genoeg om een oliefilmpje te houden op de glijlagers, cilinderwanden etc en dik genoeg om druk te behouden (en niet overal tussenuit te spuiten). 5W40 is dunner bij koude motor, 15W40 dikker. Dit verschil merk je eigenlijk alleen bij een koude start in de vrieskoude: met 15W40 gaat de motor duidelijk langzamer rond door de dikke olieprut dan een 5W40.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
je kunt ook eens proberen om met een lange schroevendraaien van ongeveer 40 a 50 cm met plastic handvat tegen je oor te luisteren op het blok en dat dan iemand de motor bediend. en daarna met dezelfde schroevendraaier even tegen de injectors aanduwen.
zo kun je goed horen waar het geluid nu vandaan komt. als het je klepstoters zijn, moet je het zeker op deze manier te onderscheiden zijn van je klepstoters/injectors. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
|||
|
|||
Ik zou eens even warm rijden. dan stil staan. motorkap open. boven je blok gaan staan en hem eve toeren laten maken. door met de hand de gasklep te bewegen. Als het goed is moet je dan beter kunnen horen waar het vandaan komt.
Als het de lader is dan hoor je dat meteen. En ook wat geert zegt dan werkt 100%. Succes, MVG, Pim |