#1
|
|||
|
|||
carter ontluchting/catch tank
Ik heb me een K&N luchtfilter gekocht voor op m'n 2B2 carburateur die op m'n polo gk blokje komt. Heb me gelijk ook zo'n kleine filter bij gekocht voor de carter ontluchting.
Nu lees ik her en der dat die dingen wel nog ééns durven overlopen. Wat kan hier de oplossing zijn? Ik las op polo86c dat iemand zelf een olie catch (had ie hier in een topic gelezen) tank met een of ander zeepdingetje gemaakt had? Heb het hier even opgezocht maar vond het niet terug. Nu gaat er bij zo'n catch tank altijd terug een leiding terug naar je inlaat, of heb ik dit mis? Dit zal bij mij natuurlijk zo niet zijn daar het origineel inlaatstuk op de carb wegvalt. Als iemand een i.d heeft of meer ervaring laat maar weten!
__________________
retropilots.be |
#2
|
||||
|
||||
Ik had het in dit topic gezien
Als het blok nog helemaal fris is zou er nooit zoveel carterdruk mogen ontstaan, maar als je wat meer toeren maakt met een blokje is mijn ervaring dat zo´n potje ertussen niet voorkomt dat er wat olie mee omhoogkomt. Een echte catch tank is dan de beste oplossing. |
#3
|
|||
|
|||
Ah bedankt!
Dus zou er bij een 'gereviseerd' blok zo'n gewoon K&N filtertje moeten volstaan? Ik veronderstel dat je'm best zo hoog mogelijk plaatst dan?
__________________
retropilots.be |
#4
|
|||
|
|||
Ik weet niet of dit goed is? Even zo opgesteld.Ik kan 'm ook niet te hoog zetten daar de inlaatcollector er juist boven zit;
(Is ook wat groter uitgevallen dan gedacht maar soit)
__________________
retropilots.be |