#1
|
||||
|
||||
afstellen golf 16v pl (wie weet wat ???? )
hallo heb een vraag mn blok loopt de ene keer perfect en de andere keer lijkt het of ie verzuipt ,trekt moeilijk op en heeft moeite met snelheid maken.
dit kan ook weer zo over zijn,ik dacht dat het aan de lamda lag en heb deze vervangen.maar het probleem bleef. bougies zijn ook goed zijn een beetje koffiebruin van kleur dus neem aan dat dat goed is. het rare is de ene keer is ie goed en dan weer niet. heb ook de handleiding gevonden van erik hoe je een pl afstelt. maar snap niks van een (multimeter duty-cycle) ,(kontakthoekmeter), (Een verloopkabel voor de stroommeting naar de verschildrukregelaar ) wtf is een verschildrukregelaar en wie weet wat de twee stekkers op de lucht weger doe een grijze en een zwarte dus als er mensen zijn die tips hebben met afstellen dan hoor ik ze graag hier de link die ik gevonden had http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132 gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" Last edited by redbull : 28-02-2008 at 23:40. |
#2
|
||||
|
||||
ff uppen voor de techneuten onder ons
is er ook iemand die weet hoelang de koudstartsensor(de blauwe) in moet spuiten en hoe je hem moet testen dus kom maar op met de goede tips
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Max 8sec Testen door er stroom op te zetten Eruit halen bij koude motor[onder de 35gradenc] En dan op contact zetten Een PL afstellen kun je beter niet zelf doen,als je de spullen er niet voor hebt verkloot je meer dan het goed komt Denk dat de VW garage het zo gedaan heb |
#4
|
||||
|
||||
wil het toch wel zelf gaan proberen
monteurs van tegewoordig willen niet meer aan een oude golf sleutelen of hebben er geen verstand van. kunnen aleen uitlezen en nieuwe onderdelen vervangen. zijn er maar een paar die echt liefhebbers zijn van de golf een en twee en ga die maar eens zoeken. ik merk het al als je onderdelen wil halen dat ze al raar reageren. vandaar dat ik het hier vraag , hier zitten de echte liefhebbers
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" Last edited by redbull : 29-02-2008 at 20:51. |
#5
|
||||
|
||||
Dat klopt wat je zegt als ik spullen nodig heb voor me MK2 bestel ik ze via de autosloperij van me neef, als ie ze niet heeft liggen op de sloperij.
suc6 met afstellen Leroy |
#6
|
||||
|
||||
dank je.merk dat er weinig mensen zijn die een 16v goed kunnen afstellen.
het lijkt er op dat als je een 16v goed kan afstellen dat je een wonder begaat. ze hebben alemaal zn kuren de ene loopt koud goed ,de ander pas als ie warm is of ze lopen onregelmatig , je zou zeggen dat met de loop van de jaren toch mensen geweest moeten zijn die die kuren opgelost hebben. maar ik ga het voor elkaar krijgen al moet ik alles vervangen. dus nogmaals ik hoop dat er mensen zijn die goede tips hebben
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb mijn PL laten afstellen bij iemand die een hoop gti's in onderhoud lopen heefd. Hij draait stationair mooi 950 rpm maar reageert enkel nog niet vlug op gas. Als je niet genoeg gas heeft valt de motor eerst in een dipje en dan gaat ie tekeer als een wild beest . Hier moeten we nog een oplossing op zien vinden. Misschien iemand van hier een ideetje? Maar om verder on-topic te blijven: Misschien weet Jeroen van Bolku en Peter De Groot hier meer van. Groeten
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#8
|
||||
|
||||
nou maar hopen dat er iemand met goede tips komt.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#9
|
||||
|
||||
wie weet welke sensor op het blok de koudstarter regelt denk dat de mijne kapot is dat ie daarom extra inspuit.
en belaberd gaat lopen
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#10
|
|||
|
|||
De bruine aan de zijkant van de kop
|
#11
|
||||
|
||||
okee bedankt
nog meer mensen met goede tips kom op jongens ik weet dat jullie er zijn
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#12
|
|||
|
|||
Heb wel een vraagbaak waar het eea instaat
|
#13
|
||||
|
||||
heb je die op internet of gewoon in boekvorm ?
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#14
|
|||
|
|||
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/
Moet het opstaan |
#15
|
|||
|
|||
Sjonge....er zijn gewoon vraagbaken te koop voor de Golf 2 ....zowel voor de benzine als diesel uitvoering...
Gewoon te bestellen o.a op Bol.com en asnbooks.nl Kijk HIER maar eens KLIK Of HIER En met een beetje speurwerk zijn er zelfs complete werkplaats handboek te vinden op Internet.......GRATIS Last edited by Fred : 03-03-2008 at 21:25. |
#16
|
||||
|
||||
ik heb ook vraagbaken.
maar als het niet werkt heb ik liever iemand die het al meegemaakt heeft, of iemand met de nodige jaren ervaring die weten ooit dingen die niet in een vraagbaak staan. en in die vraagbaken staan niet de tips bij als je er al 1,5 ton op hebt zitten zijn ook dingen in je blok die kunnen verslijten dat ie daarom anders gaat lopen. bv de doseur oftewel de zogenaamde spinnekop. heb ook in een ander zn thread gelezen dat er balletjes in zitten die bij 3 bar omhoogkomen maar die kunnen ook verslijten zodat ie benzine bijgeeft. dus anders gaat lopen dus daarom zoek ik ook de mensen die de nodige problemen hebben gehad en het hebben ,of geprobeert hebben om het op te lossen. maar iig bedankt voor je tip en dat je mee denkt
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#17
|
|||
|
|||
Heb zelf ook al wat dingen gehad [distributie verlopen]
Met een KR dan PL heb voor mij te veel electronica Als het goed is moet er aan de kabelboom verschillende stekkers zitten[bij /onder het ruitensproeier reservoir] Daar kan je een test lampje op aansluiten |
#18
|
||||
|
||||
heb al verschillende site gevonden met goede tips ,ga vandeweek ff proberen uitlezen.
kijken wat er uit komt. ik hou jullie op de hoogte.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#19
|
|||
|
|||
tja gegin maar eens te zoeken ja als het spul begint te slijten of als een ding t niet meer doet,heb in t verleden bij een vriend van me ongeveer de hele reutemeteut vervangen en of geruild uitgeprobeerd,maar dat was in de tijd dat je 16v kr's nog genoeg vond op de sloop,geprobeerd;koudstartventiel en spoot ook in,koud bleef ie slecht starten,spinnekop vervangen,onstekingsmoduul,onsteking zelf(nieuwe)benz.filter,verstuivers,dat ding wat wel eens dicht gaat zitten bovenaan blok re.heeft ook met koudstart te maken,bougies-bougiekabels,maar niet de benzine pomp,mischien is t dat wel geweest dat ie niet meer genoeg opbracht,het allemaal niet veel geholpen,koud belaberd en moeilijk aan t krijgen en warm lopen als een beest,ma ja zoek t maar eens,en vind t maar eens,moet je ook wat geluk bij hebben...
|
#20
|
||||
|
||||
ik weet wel dat als je rijd en hij komt in noodloop(daar lijkt het op of ie verzuipt)
en ik doe het contact aan en uit dan is ie goed,net of er iets zn eigen reset
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |