Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2008, 23:23
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default afstellen golf 16v pl (wie weet wat ???? )

hallo heb een vraag mn blok loopt de ene keer perfect en de andere keer lijkt het of ie verzuipt ,trekt moeilijk op en heeft moeite met snelheid maken.
dit kan ook weer zo over zijn,ik dacht dat het aan de lamda lag en heb deze vervangen.maar het probleem bleef.
bougies zijn ook goed zijn een beetje koffiebruin van kleur dus neem aan dat dat goed is.
het rare is de ene keer is ie goed en dan weer niet.
heb ook de handleiding gevonden van erik hoe je een pl afstelt.
maar snap niks van een (multimeter duty-cycle) ,(kontakthoekmeter), (Een verloopkabel voor de stroommeting naar de verschildrukregelaar ) wtf is een verschildrukregelaar
en wie weet wat de twee stekkers op de lucht weger doe een grijze en een zwarte
dus als er mensen zijn die tips hebben met afstellen dan hoor ik ze graag
hier de link die ik gevonden had
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132


gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"

Last edited by redbull : 28-02-2008 at 23:40.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-02-2008, 17:28
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ff uppen voor de techneuten onder ons

is er ook iemand die weet hoelang de koudstartsensor(de blauwe) in moet spuiten
en hoe je hem moet testen
dus kom maar op met de goede tips
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #3  
Old 29-02-2008, 19:08
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by redbull
ff uppen voor de techneuten onder ons

is er ook iemand die weet hoelang de koudstartsensor(de blauwe) in moet spuiten
en hoe je hem moet testen
dus kom maar op met de goede tips

Max 8sec
Testen door er stroom op te zetten
Eruit halen bij koude motor[onder de 35gradenc]
En dan op contact zetten
Een PL afstellen kun je beter niet zelf doen,als je de spullen er niet voor hebt verkloot je meer dan het goed komt
Denk dat de VW garage het zo gedaan heb
Reply With Quote
  #4  
Old 29-02-2008, 20:49
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

wil het toch wel zelf gaan proberen
monteurs van tegewoordig willen niet meer aan een oude golf sleutelen of hebben er geen verstand van.
kunnen aleen uitlezen en nieuwe onderdelen vervangen.
zijn er maar een paar die echt liefhebbers zijn van de golf een en twee
en ga die maar eens zoeken.
ik merk het al als je onderdelen wil halen dat ze al raar reageren.
vandaar dat ik het hier vraag , hier zitten de echte liefhebbers
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"

Last edited by redbull : 29-02-2008 at 20:51.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-02-2008, 21:05
Leroy013's Avatar
Leroy013 Leroy013 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 29
Default

Dat klopt wat je zegt als ik spullen nodig heb voor me MK2 bestel ik ze via de autosloperij van me neef, als ie ze niet heeft liggen op de sloperij.

suc6 met afstellen

Leroy
Reply With Quote
  #6  
Old 29-02-2008, 23:28
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

dank je.merk dat er weinig mensen zijn die een 16v goed kunnen afstellen.
het lijkt er op dat als je een 16v goed kan afstellen dat je een wonder begaat.
ze hebben alemaal zn kuren de ene loopt koud goed ,de ander pas als ie warm is of ze lopen onregelmatig , je zou zeggen dat met de loop van de jaren toch mensen geweest moeten zijn die die kuren opgelost hebben.
maar ik ga het voor elkaar krijgen al moet ik alles vervangen.
dus nogmaals ik hoop dat er mensen zijn die goede tips hebben
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #7  
Old 01-03-2008, 01:09
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Quote:
Originally Posted by redbull
dank je.merk dat er weinig mensen zijn die een 16v goed kunnen afstellen.
het lijkt er op dat als je een 16v goed kan afstellen dat je een wonder begaat.
ze hebben alemaal zn kuren de ene loopt koud goed ,de ander pas als ie warm is of ze lopen onregelmatig , je zou zeggen dat met de loop van de jaren toch mensen geweest moeten zijn die die kuren opgelost hebben.
maar ik ga het voor elkaar krijgen al moet ik alles vervangen.
dus nogmaals ik hoop dat er mensen zijn die goede tips hebben


Ik heb mijn PL laten afstellen bij iemand die een hoop gti's in onderhoud lopen heefd. Hij draait stationair mooi 950 rpm maar reageert enkel nog niet vlug op gas. Als je niet genoeg gas heeft valt de motor eerst in een dipje en dan gaat ie tekeer als een wild beest . Hier moeten we nog een oplossing op zien vinden. Misschien iemand van hier een ideetje?
Maar om verder on-topic te blijven: Misschien weet Jeroen van Bolku en Peter De Groot hier meer van.
Groeten
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2008, 21:13
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

nou maar hopen dat er iemand met goede tips komt.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2008, 17:11
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

wie weet welke sensor op het blok de koudstarter regelt denk dat de mijne kapot is dat ie daarom extra inspuit.
en belaberd gaat lopen
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2008, 17:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De bruine aan de zijkant van de kop
Reply With Quote
  #11  
Old 02-03-2008, 17:35
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

okee bedankt
nog meer mensen met goede tips
kom op jongens ik weet dat jullie er zijn
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #12  
Old 02-03-2008, 22:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb wel een vraagbaak waar het eea instaat
Reply With Quote
  #13  
Old 02-03-2008, 23:31
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

heb je die op internet of gewoon in boekvorm ?
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #14  
Old 03-03-2008, 18:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Reply With Quote
  #15  
Old 03-03-2008, 21:19
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Sjonge....er zijn gewoon vraagbaken te koop voor de Golf 2 ....zowel voor de benzine als diesel uitvoering...

Gewoon te bestellen o.a op Bol.com en asnbooks.nl

Kijk HIER maar eens KLIK

Of HIER


En met een beetje speurwerk zijn er zelfs complete werkplaats handboek te vinden op Internet.......GRATIS

Last edited by Fred : 03-03-2008 at 21:25.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-03-2008, 22:22
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ik heb ook vraagbaken.
maar als het niet werkt heb ik liever iemand die het al meegemaakt heeft, of iemand met de nodige jaren ervaring die weten ooit dingen die niet in een vraagbaak staan.
en in die vraagbaken staan niet de tips bij als je er al 1,5 ton op hebt zitten
zijn ook dingen in je blok die kunnen verslijten dat ie daarom anders gaat lopen.
bv de doseur oftewel de zogenaamde spinnekop.
heb ook in een ander zn thread gelezen dat er balletjes in zitten die bij 3 bar omhoogkomen maar die kunnen ook verslijten zodat ie benzine bijgeeft.
dus anders gaat lopen
dus daarom zoek ik ook de mensen die de nodige problemen hebben gehad en het hebben ,of geprobeert hebben om het op te lossen.
maar iig bedankt voor je tip en dat je mee denkt
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #17  
Old 05-03-2008, 22:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb zelf ook al wat dingen gehad [distributie verlopen]
Met een KR dan
PL heb voor mij te veel electronica
Als het goed is moet er aan de kabelboom verschillende stekkers zitten[bij /onder het ruitensproeier reservoir]
Daar kan je een test lampje op aansluiten
Reply With Quote
  #18  
Old 05-03-2008, 22:48
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

heb al verschillende site gevonden met goede tips ,ga vandeweek ff proberen uitlezen.
kijken wat er uit komt.
ik hou jullie op de hoogte.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #19  
Old 06-03-2008, 08:02
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

tja gegin maar eens te zoeken ja als het spul begint te slijten of als een ding t niet meer doet,heb in t verleden bij een vriend van me ongeveer de hele reutemeteut vervangen en of geruild uitgeprobeerd,maar dat was in de tijd dat je 16v kr's nog genoeg vond op de sloop,geprobeerd;koudstartventiel en spoot ook in,koud bleef ie slecht starten,spinnekop vervangen,onstekingsmoduul,onsteking zelf(nieuwe)benz.filter,verstuivers,dat ding wat wel eens dicht gaat zitten bovenaan blok re.heeft ook met koudstart te maken,bougies-bougiekabels,maar niet de benzine pomp,mischien is t dat wel geweest dat ie niet meer genoeg opbracht,het allemaal niet veel geholpen,koud belaberd en moeilijk aan t krijgen en warm lopen als een beest,ma ja zoek t maar eens,en vind t maar eens,moet je ook wat geluk bij hebben...
Reply With Quote
  #20  
Old 08-03-2008, 21:15
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ik weet wel dat als je rijd en hij komt in noodloop(daar lijkt het op of ie verzuipt)
en ik doe het contact aan en uit dan is ie goed,net of er iets zn eigen reset
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum