#1
|
|||
|
|||
1.3 GT 75PK upgraden
heee,,
Ik heb een polo 86c 1.3 GT 75PK uit 1992 maar ik wil de pk's graag nog wat opschroeven.. maar hoe? Heeft iemand een idee wat ik kan veranderen of eventueel een website waar je onderdelen kan kopen.. Groeten RP |
#2
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:07. |
#3
|
||||
|
||||
1.3 G40 er in bouwen lijkt me de meest rendabele optie. Een kop van een 16v wordt in de racerij wel vaker gebruikt op kleine blokjes, maar of dat op jouw blok ook gaat lukken durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Een compleet 1.3 16v blok zou uitkomst bieden, anders evt een 1.6 16v, maar dan zul je waarschijnlijk weer aan de motorsteunen moeten gaan lassen, als de Polo een beetje op de Golf mk1 lijkt. Maar zoals Sjon al vraagt, wat is je budget? Als je geld genoeg hebt is alles mogelijk. Moet je op de kleintjes letten, gaat 't lastiger worden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
|||
|
|||
En naast wat Sjon en breadfan83 ook al aangaven is ook heel belangenrijk hoeveel PK's je erbij wil hebben........
|
#5
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:08. |
#6
|
|||
|
|||
ach een pktje of 90 is wel snel haalbaar uit dit blokje.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#7
|
|||
|
|||
Meer dan dat ook nog wel. Alleen is het zo dat paarden geld kosten.
|
#8
|
||||
|
||||
heb ook een gt gehad met een 3f blokje
272 graden catcams asje ,kop inlaat en gasklep bewerkt door serge ,benzinedruk wat omhoog , k&n inlegfilter , powersprint uilaat + spruitstuk , chip met begrenzing op 8000tr/min wilde wel redelijk van zijn plek maar nooit op een testbank geweest |
#9
|
|||
|
|||
budget is niet van toepassing.. heb er wel geld voor over..
Mijn plan is om deze motor en versnellingsbak te laten reviseren(zoek nog adresje) en dat ik er dan mee bezig ga voor wat extra pk's .. in totaal zit ik te denken aan 90/100 pk lijkt me wel genoeg.. hoe kan ik dat gaan berijken met deze motor..? |
#10
|
||||
|
||||
Fuck reviseren.
Ga dan voor een ander blokje.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#11
|
|||
|
|||
en aan wat voor blokje zat jij te denken dan..?
|
#12
|
||||
|
||||
Wat broodman zei.
1.3 g40.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ligt eraan wat voor een rij-eigenschappen je zoekt, een getjoent gt blok rijdt heel anders als een g40...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
laat me raden een gekietelde GT is rustiger dan een g40.. of niet? het moet wel een beetje lekker lopen.. rij veel km's |
#15
|
||||
|
||||
Opgefokte kleine blokjes rijden maar zelden rustig. Meestal zijn ze behoorlijk nerveus. Een G40 (of misschien zelfs een G60 op een G40 blok) loopt wat rustiger, soepeler, omdat die af fabriek is afgesteld op normaal rijgedrag. Wil je daar weer meer uit halen, zul je ook weer een iets nerveuzer blokje krijgen.
Reviseren zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten. Laat het blok dan door een tuner bewerken en nieuw opbouwen. Je blok is dan ook als nieuw, alleen dan beter. Als kosten geen rol spelen, zou ik echter voor een kleine 16v gaan. Latere Polo's zijn met 1.4 16v's uitgerust, en Lupo's hadden geloof ik ook een 1.4 16v er in liggen met zo'n 125 pk. Andere optie is om een 1.3 blok naar 16v om te bouwen, wederom, als kosten geen rol spelen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
||||
|
||||
als je veel rijdt zou ik een G40 pakken, origineel is veel betrouwbaarder dan een gekietelde atmosferische motor.
een getunede motor loopt vaak onregelmatiger/onrustiger dan een originele geblazen motor. Punt2; vind maar eens een nette G40 motor met een nette lader
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
dat lijkt me ook wel wat... er zit hier een tuner een dorp verderop.. harms tuning in eelde bij iemand bekend?? Quote:
dat is ook weer iets... heb er nog geen 1 complete gevonden.. |
#18
|
||||
|
||||
@Broodbestelwagen:
een 1.4 16v uit een lupo heeft maar 75pk, de 'sport' versie 100pk. Dan is een G40 motor nog steeds krachtiger. Daarnaast zijn de 16v motortjes niet heel erg bekend om hun betrouwbaarheid (kantelende zuigers/enorm olieverbruik/etc.) Een motortje reviseren en daarbij voorzien van een scherp nokje/hogere brandstofdruk/spagettipijp met grotere diameter uitlaat doet best al veel voor een 3f motortje. Vermogen is niet alles, als je het koppel kan vergroten bij lagere toeren rijdt een motor al vele malen soepeler. Piekvermogen is niet alles, ik heb liever een bult koppel. @VWinfo, mijn broertje heeft een compleet ABU 1600 injectiemotor te koop met versnellingsbak en gloednieuwe G40koppeling en drukgroep, die heeft al veel meer koppel invergelijking tot jouw 1.3 motor. Deze heeft hij in zijn polo coupe uit 1992 gehad, met de originele injectieunit. Dat ding was erg rap, icm een instelbare brandstofdrukregelaar en RVS uitlaat. Mocht je interesse hebben, PM mij even.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#19
|
||||
|
||||
Klopt inderdaad, de Lupo gti had een 1.6, geen 1.4.
Als je blok uit elkaar ligt voor revisie, kun je net zo goed wat extra euro's uitgeven en het een en ander laten bewerken, zeker als zoals eerder aangegeven geld geen rol speelt. Dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking, dat revisie niet echt zinnig is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Maar laten we eerlijk zijn als geld geen rol speelt rij je niet in een 86c.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |