#1
|
||||
|
||||
16v G60T
heb geen idee of deze site al bekend is ma denk zet hem hier even neer...
http://www.cft-motortec.com/16vg60t.php |
#2
|
||||
|
||||
en dit loopt?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#3
|
||||
|
||||
er staan filmpjes op de site.. trekt redelijk goed in dat weiland
http://www.cft-motortec.com/videos.php |
#4
|
|||
|
|||
Stomme vraag misschien maar zit nu de drukbuis van de g lader op de luchtfilterbuis van de turbo?
Dan helpt die G lader toch geen kloot? Of is dat kastje bij het filter een regelklep? Dan heb ik niks gezegd!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#5
|
||||
|
||||
ein turbolader angeflanscht zegt ie in het filmpje , daar kan ik wel inkomen
ik snap het ff niet die motor? de lader helpt de turbo sneller op druk maar de turbo jaagt warme lucht zo de inlaat in ??
__________________
Oldskool MK1 >http://www.volksforum.com/forum/sho...1942#post941942 |
#6
|
||||
|
||||
De Glader zorgt ervoor dat het schoepenrad van de turbo altijd een bepaald aantal omwentelingen maakt, waardoor de reactie tijd van de turbo verkort wordt. Hij komt sneller op gang..
Vanaf een bepaald toerental kan de glader niet meer de druk geven die de turbo nodig heeft, en wordt een elekrtonisch geregelde klep omgezet waardoor de turbo de lucht niet meer krijgt via de glader maar direct vanaf de aanzuigbuis die op de turbo zit. Dus bij lage toerentallen wordt er gebruikt gemaakt van de glader en de turbo, en hij hogere troerentallen alleen de turbo. Het schakelen hiertussen gebeurt via een elektronisch geregelde klep..
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Zit zo te zien een watergekoelde IC op!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#8
|
||||
|
||||
In het filmpje wordt gezegd dat dit ding zo´n 260pk heeft.
Vind ik eigenlijk een beetje aan de magere kant voor een 2.0 16v met G-lader en turbo. De VWM Limited was een 1.8 en die zat zonder de turbo al op 210pk. De turbo van deze jongens maakt samen met 200cc extra maar 50pk...? Dan ben ik benieuwd naar het koppel en op welke toeren dit samen met het vermogen beschikbaar is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, staat ook op die site al vermeld. Doordat de auto constant door dat veld aan 't ploegen is op lage snelheid blijft niet veel luchtkoeling over. Dit is dus eigenlijk de enige mogelijke oplossing om wat koeling te krijgen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom moet die motor met turbo/glader gelijk 500pk oid hebben ? Ligt toch ook voornamelijk aan de grootte van de turbo en hoeveel druk deze opbouwd. Zo te zien is er een vrij kleine KKK lader gebruikt (K24 van een S2 bijvoorbeeld). Beetje doelloze uitspraken van jou imo. Misschien hebben ze icm die kleine turbo en glader wel dik power vanaf 1500 toeren oid. Dat zal toch wel de voornaamste reden zijn voor zo`n opbouw. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien is het aan te raden de volgende keer ook even mijn post ten einde te lezen voor je er commentaar op geeft.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
|||
|
|||
weer eens wat anders g60 met turbo.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Die laatste zin verklaart idd wel het een en ander Je was zelf ook al tot een bepaalde conclusie gekomen, maar dat komt niet echt duidelijk naar voren in je post. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Mwah, top snelheid zal voor deze jongens niet zo heel erg belangrijk zijn, de auto is zo te zien enkel gebouwd om op zo'n modderbanen rond te raggen. Echt snel zal dat niet gaan. Koppel zal voor hun een stuk meer zeggen, en met zo'n "laag" vermogen uit een dergelijke motor verwacht ik een flink koppel, of in ieder geval goede trekkracht onderin de toeren tot redelijk ver bovenin. Op hun site staat daar nog niks over, maar ze beloven dat het wel nog komt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
Lijkt me Uber om dit in de auto te hebben liggen alleen moet je dan een berijfs tankpas aan vragen bij het lokaal tankstation want dat ding zal wel een draaikolk maken in je tank hahaha lijkt me echt Uber ...
Gr ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#16
|
||||
|
||||
En op dat filmpje heeft hij wel echt een geil geluid man je hoort hem goed fluiten echt lekker...
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#17
|
||||
|
||||
Zo te zien is er een vrij kleine KKK lader gebruikt (K24 van een S2 bijvoorbeeld).
Ook al verstand van s2's Lieuwe???? Gr Jan |
#18
|
||||
|
||||
Mag ik een gokje wagen? Ik denk dat het een combinatie is van een K26 en K27. Delen van deze hebben ze samengevoegd om tot die k26/k27 turbo te komen die op de foto's staat.
Quote:
En ze hebben het inderdaad enkel over veel koppel. Wat ook logisch is gezien het doel/gebruik van deze motor/auto. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kom je daar nou weer bij ? |