#1
|
||||
|
||||
nieuwe daily van benzine naar diesel
zo hier bij wil ik mijn nieuwe project even voorstellen.
Maar zal eerst mezelf eens voorstellen. Ben Folkert Kuipers woon in blauwhuis vlakbij sneek (friesland) ben altijd al met volkswagens bezig geweest en heb er diversen gehad van kever tot scirocco s en passat station en nog veel meer. ben nu bezig golf 1 1100 om te bouwen naar 1600 diesel en daarna een 1900 td te monteren reacties en goede ideen zijn altijd welkom |
#2
|
||||
|
||||
Welkom, en succes met het ombouwen.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
Ik ben al bijna klaar voor de keuring. Heb mijn jetta omgebouwd naar diesel automaat. Moest ook mijn motorsteun omzetten.
Nu alleen nog de laatste dingen aan de koets doen en dan naar de rdw. Ik heb ergens een lijst met type goedgekeurde motoren voor de Type 1 golf/jetta. (met golf 2 motor krijg je geen type goedkeuring)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#4
|
||||
|
||||
Veel succes! Wil dit ooit ook nog eens doen met de Jetta GLD... gelukkig hoef ik dan niks te verlassen. Blijf dit wel in de gaten houden!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
DÁ-BRT:
Wil ik weleens tot in details van je horen hoe dat bij de rdw verlopen is. Ben er zelf nog zwaar over aan het twijfelen om voor mijn gti een typegoedkeuring te gaan halen. |
#6
|
||||
|
||||
DA-BRT
heb jij de remmen ook aangepast voor de diesel motor ik monteer nu een 1600 diesel uit een golf 1 en daarna een 1900td maar wil zolang die 1600 erin zit eigenlijks niks aan de remmen veranderen? en heeft iemand ook ervaring met het vervangen van de rechtermotorsteun(distributiekant) moet ik hiervoor de gehele steun loshalen of kan ik het rubber er uit meppen??? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb mijn remmen voor de keuring naar diesel niet aangepast. Daar ga ik heen met het remstysteem van een 1500 benzine. De remmen van een 1000 of 1300 zijn nagenoeg identiek aan die van de 1500/1600 benzine/diesel. (ik heb wel voor de mechanische tdi motor een set van een golf vr6 aangepast. (fusees laten aanpassen, zelf draagarmen gemaakt enz.) en achter zitten er schijven op met golf 4 klauwen en hydrolische handrem. Hoofdremcilinder 25.4mm van een audi 200TQ.) Voor wat betreft het rubber. Die zaag ik altijd op de stalen bus door en tik hem eruit. Dan iemand zoeken met een pers om het nieuwe rubber erin te persen. Bij het plaatsen van een 1900 motor heb je de distributie steun van een benzine motor 1800 8v of 16v nodig van een golf gti, cabrio of scirocco 2. Dan het rubber nemen van een golf 1 TD die hebben het meeste rubber en zijn het sterkst. Meer vragen over ombouw moet je maar even per mail of pb doen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
1100 remmen zijn toch wel degelijk anders dan de 1500 remmen? 1100 remmetjes zijn van die dingetjes met van die fietsremblokjes erin (vierkant).
Ziet er goed uit en leuk project! Zou alleen het restant van de 1100 motorsteun aan je chassisbalk even netjes weghalen (4 puntlasjes uitboren), dat ziet er een stuk netter en origineler uit.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
maar er zit geen wezenlijk verschil in de remkracht, remschijf, hoofdremcilinder enz.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
zo gister even een 5bak voor 1900td blok bij wester in wognum gehaald
en het nieuwe motor rubber binnen gekregen dus vanavond de motor weer demonteren en bak passen ,hoop dat alles zo past inc. startmotor en een persje maken om rubber er in te persen |
#11
|
||||
|
||||
dus voor alle duidelijkheid de 1900 bak moet eerst achter de 1600 weer iemand of dit zo past? |
#12
|
||||
|
||||
zo vast even een begin gemaakt om de flenzen om te zetten de 100mm,ers er af en de 90,ers er op. weet iemand ook of de originele steekassen van de 4bak weer passen?
motor en bak weer gedemonteerd bak losgehaald bleken de veertjes in de koppelingsplaat ook nog los te liggen moet ik deze ook nog vervangen weer extra kosten ik hoop dat het nog een low budget project blijft!! reacties welkom |
#13
|
||||
|
||||
pics
|
#14
|
||||
|
||||
zo weer eens een update, wegens aankoop van een huis en geen tijd om het projekt (jammergenoeg) af te maken op zoek gegaan naar een leuke golf 1 diesel.
ziehier vond het wel een apart maar mooi kleurtje vanmorgen wezen kijken en meteen gekocht kan hem over 2 weken ophalen met kenteken en nieuwe apk |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
maar je hebt ook 1100 met grote blokken en rembekrachtiger toch ?
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
volgens mij staat die auto bij henk reinders in emmen veel geluk met je nieuwe aankoop
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
is dat een orginele automaatbak voor een diesel zo ja welke code staat er op de bak als ik vragen mag weet iemand ook of ik een automaatbak van een 1500 benzine ook achter een 1600 diesel kan zetten, het past wel maar komt de overbrenging dan ook goed??
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb de 1500/1600 benzine automaat achter de 1600 diesel gelegd. Hij liep hier erg goed mee, maar het is niet optimaal.
Heb ook nog een golf 2 1800 3-traps liggen en als ik niet snel de mechanische TDI met DSG bak er in leg dan gaat die golf 2 automaat erin. (langere eind overbrenging)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#19
|
||||
|
||||
als ik die 1500 benzine automaatbak achter de diesel zet komt de overbrenging dus niet echt goed uit ?
is die dan te kort of te lang
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is goed om mee te rijden, maar niet optimaal. Hij is te kort.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |