#1
|
||||
|
||||
Vento start niet meer!
Hallo Forummers,
Graag aandacht voor het volgende: (betreft een Vento GT uit '93 met 2.0 motor) Gisteravond rond 21.30 uur ging ik naar mijn werk voor de eerste nachtdienst ... Onderweg niks aan de hand; kom ik op mijn werk en draai ik aldaar een bochtje naar rechts, om vervolgens achteruit het parkeervak in te willen steken... Op het moment dat ik 'm in z'n achteruit wil zetten, slaat de motor af. Dat gebeurt wel vaker bij mij... , maar deze keer ging hij ook niet meer aan! De startmotor draait gewoon rond, maar er was geen enkel spoor van gepruttel o.i.d. Na een tijdje proberen, sloeg-ie nog één keer aan. Ik blij!, dus even gassen, ging-ie weer uit, maar toen definitief... Toen de dienst voorbij was, nogmaals tevergeefs geprobeert. Er zat dus niks anders op, dan vanmorgen vroeg de UNIVÉ pechhulp te bellen. De man heeft her en der (ff...) gekeken; hij vonkt gewoon. Volgens hem is het i.i.g. iets(?) in het brandstofsysteem. Er was na veelvuldig doorstarten namelijk maar weinig benzinedamp te ruiken. Ik dacht zelf in eerste instantie aan de brandstofpomp of z'n zekering of z'n relais, maar als ik de sleutel omdraai, hoor ik gewoon het bekende zoemende geluid van de brandstofpomp achterin. Zekering #18 is (dus) ook gewoon heel. Het relais ook, lijkt me dan. Ik begrijp er niks van.... Het enige wat ik nog kan zeggen, is dat-ie de laatste tijd af en toe een beetje stottert en wat inhoudt, bij het overschakelen (bij het terug gaan in toeren), vooral van z'n 1 naar z'n twee. Weten jullie iets???? Alle tips natuurlijk welkom! HELP!!!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
||||
|
||||
Brandstoffilter misschien verstopt?
Of de ontsteking die ontregeld kan zijn.... Of je kan je bougiekabels eens controleren..stug en of lekstroom... Heb zoiets gehad met mijn Citroen BX GTI. Daar was de ontstekingsmodule naar z'n grootje! Hoop dat je r wat aan hebt.... Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#3
|
||||
|
||||
Het zal wel, maar zit er nog genoeg in de tank?
|
#4
|
||||
|
||||
Tsja, das ook een hele goeie...
Zit er misschien zooi in de tank waardoor de hele handel is gaan verstoppen...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was ook mijn eerste gedachte
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
Had een paar maanden geleden exact hetzelfde met een 1.8 Vento.
Bij mij was het de stekker voorop de 'carburateur' (hoe heet zo'n ding bij een injectieblok? ) die los zat. Idd benzinedruk en ook vonken, maar nul-comma-nul pruttel. Trek anders even de brandstofslang los bij twijfel.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2E 2liter motor. Ze doet wel vonken en ruik een sterke benzinelucht. Aanslaan doet ze niet.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#8
|
||||
|
||||
investigation
6:30 uur:
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga na een slaapje (nachtdienst) ff kijken en proberen; nog niet veel tijd gehad, deze week! Ik ga het hele benzinetraject ff volgen... EDIT 15:00 uur: Zo ik heb even gekeken... Wat aanzuigslangen losgehaald, stekkerverbindingen gecontroleerd, de verdeelkap en rotor even schoon geschuurd en gekeken naar de benzineaanvoer. (oh ja, ik heb voor de zekerheid toch ook maar de tankinhoud gecheckt ...) Als ik de sleutel omdraai, hoor ik gewoon de pomp bij de tank; dus relais en zekering zijn oké. Het brandstoffilter zit ook bij de tank. Ik wilde die er afhalen, om een eventuele verstopping te ontdekken/verhelpen. Daar zag ik welke kleur de aanvoerleiding is. Dus bij het injectie-gedeelte die (zwarte) leiding eerst maar even los gehaald en een bakje eronder... Even contact maken (zzzoemende pomp) leert dat de benzinetoevoer er wèl is; het bakje zat vol euro 95! Vreemd dus: er is wèl een vonk en er is wèl benzine... Toen ben ik maar even ècht gaan doorstarten (een minuut of 2/3) en waarempel,; hij begon wat te pruttelen en sloeg uiteindelijk zelfs aan ! Ik moest wel met het gas 'spelen' en af en toe een knalletje was er ook bij. Kortom: hij liep, maar niet echt van harte... Ik denk nu dus dat het inderdaad een regelunit is, die kapot is. Ik breng hem waarschijnlijk volgende week maar weg om i.i.g. de computer uit te lezen; ik kan er verder niks meer mee hij staat klaar voor de sleep (wordt vervolgd)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 23-01-2008 at 16:17. Reason: vervolg |
#9
|
||||
|
||||
ik weet niet of deze 2 benzinepompen heeft? Ik heb toen bij mijn jetta het ongans gezocht maar bleken er 2 pompen op te zitten en 1 was kapot.
__________________
Rachistorie |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Oh bestaat dat ook?! Ik heb i.i.g. toch toevoer, dus het is niet meer van toepassing.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#11
|
||||
|
||||
Dat zit er een pomp onder de auto en eentje in de tank. Dat is mogelijk, maar zoals je al aangeeft komt er wel benzine en is hij naar goed doorstarten toch gaan lopen. Ik zou die regelunit enz enz checken. Als een brandstofpomp overlijd hoor je hem behoorlijk herrie maken.
|
#12
|
||||
|
||||
hoeft niet dat deze herrie maakt...
__________________
Rachistorie |
#13
|
|||
|
|||
check ff
luchtfilter, luchtslang, luchtklep in luchtfilterhuis + vacuumslangetje dat eraan zit, vacuumslangetjes die aan de achterkant van je injectieunit zitten (dat zwarte plastic geval wat bovenop je motor zit ) deze kun je er trouwens ook zonder moeite vanaf schroeven. 3 boutjes losdraaien, zwarte plastic geval eraf. nu zie je ook je gasklep, is deze misschien vies? controleer ook even je gaskabel, deze zit links van je gasklep en stuurt deze aan. Kijk of dit nog allemaal functioneerd. Controleer ook de bekabeling van je sensor die net achter het luchtfilterhuis zit.
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#14
|
||||
|
||||
ontstekingsmodule willen ook nog wel eens kapot gaan dan krijg je ook vage klachten.
__________________
Rachistorie |
#15
|
||||
|
||||
Ik denk ook ontstekingsmodule en iemand zei de bobine; dan vonkt-ie wel, maar niet sterk genoeg. Ik vind het raar, dat-ie er dan ineens mee kapt...
Maargoed, morgen gaat-ie naar de garage en op de computer.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#16
|
||||
|
||||
ff niks gehoord, hoe is 't nu met de vento
__________________
oost west, mij best |
#17
|
||||
|
||||
ik had een post gedaan, maar is blijkbaar mislukt...(???)
ff kort dan: -computer van garage paste niet op de vento; uitlezen niet mogelijk; -verschillende sensoren vervangen door ééntje uit de persoonlijke voorraad van de garage; -bleek dat-ie niet te weinig, maar juist teveel benzine kreeg; de injectie blééf maar inspuiten! -probleem blijft een beetje een mysterie, want welke sensor het nu was? de monteur weet het niet....(raar...) Dinsdag had ik hem weer terug; is een week weg geweest, omdat de monteur vorige week op vakantie was. Ikke weer blij AMEN
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |