![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zijn hier mensen met ervaringen met fulda (carat exelero) banden?
Volgens testresultaten scoren ze op de meeste onderdelen iets hoger als dunlop sp sport. Ik twijfel tussen deze merken, met als bijkomend voordeel dat fulda iets goedkoper is. Ik moet nl 4 nieuwe banden hebben en dit zijn volgens mij de enige twee merken die de 2 maten leveren die ik moet hebben (195/40/16 om 7,5j en 215/35/16 om 9j). ik wil nl ook niet met twee verschillende merken rijden... bvd |
|
||||
|
||||
![]() ik heb er nu carat assuro 175/50/13 op liggen voor, uitstekend op droog, maar matig op nat wegdek..
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de winterbanden versie van Fulda. Mijn broertje reed op de carat, beviel prima enkel iets minder slijtvast dan bijv. michelin, continental of vredestein.
|
|
|||
|
|||
![]() Ik rijdt er ook mee, en dan met de maat 195-45-16 op 7.5J en 215-40-16 op 9J.
Ze bevallen mij redelijk, alleen heb het gevoel dat de banden op de 9J-ers na 15000km een beetje beginnen te cuppen. En de voorste hebben een beetje moeite om het vermogen op de weg te krijgen. (misschien ook wel een beetje teveel pk's/nm's ![]() Voor de rest prima bandje. (volgende setje word ook een serie platter en ook weer fulda) |
|
||||
|
||||
![]() wat houdt dit in cuppen?
|
|
|||
|
|||
![]() cuppen is volgens mij dat de zijkantan van de bnden afslijten (verbeter me als ik het fout heb)
maar toyo heeft volgens mij ook die maten die je wil ik rij zelf op toyo proxes 195/40/16 en vind het wel een fijne band |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
cuppen is als de het loopvlak uit belans is dmv verhoging of bult , meestal door verkeerde of kapotte schokdemper of slechte kwaliteit band
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heeft toyo ook 215-35-16 dan? |
|
|||
|
|||
![]() ik dacht van wel maar heb effe gecheckt op autobandenmarkt.nl en daar hebben ze ze niet
![]() |
|
|||
|
|||
![]() heb er ook wel mee gereden zijn goede banden maar vond ze wel snel slijten.