Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-01-2008, 02:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Even weer een HEUL oud topic uit de E-sloot pulken:

Quote:
Originally Posted by logmans
SLS-tuning, goed bedrijf, betaalbaar, dus veel geroddel, heeft soms echt troep. zoals Z-engineering, een gedane zaak.


Wat is er zooi aan? En met welke motoren heeft dit te maken? (Turbo, VR6, 8v of 16v,.... ?)
En wat bedoel je precies met gedane zaak? Verkopen ze die zooi niet meer? Of is SLS gewoon niks meer?

Ze beloven op hun site mooie waardes (70pk op een KR, atmo, voor een kleine €4.000,-. En hier schijnt ook een revisie van het blok bij inbegrepen te zijn. Geen geld dus, als je ziet dat je bij andere bedrijven al ongeveer net zo veel kwijt bent voor enkel de revisie) , maar ik heb het meestal niet zo op die geschatte pk's. Dus ik had graag geweten hoe betrouwbaar dit alles is. Wat is hun verleden en wat zeggen mensen er over die ermee in aanraking zijn geweest?

Edit: ik ben trouwens niet echt (lees: echt niet) geïnteresseerd in hun turbo technieken, maar enkel in een revisie van een KR met daarbij een tuning waarbij niet alleen een wat wildere nokkenas en een pan spaghetti d'r tegenaan wordt gegooid.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 29-01-2008 at 02:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-01-2008, 12:04
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ik weet dat SLS vroeger de officele tuner was voor Volkswagen en dan voor de R32. Zij maakten als eerste de kompressors voor de R32, dus lijkt me sterk als ze alleen rotzooi maken? Ook is SLS al een paar keer uit geroepen als beste TUF keurings-station in Duitsland metname voor omgebouwde (lees: Keuring van Tuning`s motoren en carroserien van Volkswagen alleen) Volkswagens.
Verder heb ik wel al lang niks meer er van gehoort, dus er kan natuurlijk altijdt achteruitgang zijn geweest in de loop van der jaren. Maar ik weet dat het een Topbedrijf is geweest.

Gr ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-01-2008, 15:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

En dan gelijk nog even de zelfde vraag er achter aan voor Freddy Cane.

Heb er al een beetje mee over een weer gemaild, en ik krijg nauwelijks info over de dingen die ik vraag. Het enige waar ie echt goed in is, is me te vertellen dat ie het druk genoeg heeft, en het allemaal toch wel zo veel geld kost.
Ik snap dat tuning duur is, goede tuning tenminste, ik wil enkel een advies hebben voor wat ik het beste met mijn blok kan (laten) doen met een oog op de uiteindelijke plannen, en wat me dat (ongeveer) gaat kosten. Ik heb al drie keer gevraagd of ie het blok liever krijgt aangeleverd zoals het nu is, gemonteerd en vuil, of dat ie liever aan een schoon en gedemonteerd blok begint. Ook daar krijg ik maar geen antwoord op.

Dus voor ik daar nog meer tijd en moeite in ga steken: is fcg wat? En hoe liggen ze ten opzichte van andere tuners qua prijs en kwaliteit?
Wat ik zo van hun site kan opmaken weten ze wel waar ze mee bezig zijn, maar de klantvriendelijkheid en informatieverstrekking laten wat te wensen over.

@Ronnie: bedankt alvast.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 29-01-2008, 15:25
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En dan gelijk nog even de zelfde vraag er achter aan voor Freddy Cane.

Heb er al een beetje mee over een weer gemaild, en ik krijg nauwelijks info over de dingen die ik vraag. Het enige waar ie echt goed in is, is me te vertellen dat ie het druk genoeg heeft, en het allemaal toch wel zo veel geld kost.
Ik snap dat tuning duur is, goede tuning tenminste, ik wil enkel een advies hebben voor wat ik het beste met mijn blok kan (laten) doen met een oog op de uiteindelijke plannen, en wat me dat (ongeveer) gaat kosten. Ik heb al drie keer gevraagd of ie het blok liever krijgt aangeleverd zoals het nu is, gemonteerd en vuil, of dat ie liever aan een schoon en gedemonteerd blok begint. Ook daar krijg ik maar geen antwoord op.

Dus voor ik daar nog meer tijd en moeite in ga steken: is fcg wat? En hoe liggen ze ten opzichte van andere tuners qua prijs en kwaliteit?
Wat ik zo van hun site kan opmaken weten ze wel waar ze mee bezig zijn, maar de klantvriendelijkheid en informatieverstrekking laten wat te wensen over.

@Ronnie: bedankt alvast.


Misschien heeft Freddy van jouw forumgedrag gehoord...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #5  
Old 29-01-2008, 15:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Misschien heeft Freddy van jouw forumgedrag gehoord...


Wederom bedankt voor je nuttige inbreng.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 29-01-2008, 16:05
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wederom bedankt voor je nuttige inbreng.

Nou wat ik hiermee wil zeggen, is dat zulke bedrijven per dag, weet ik hoeveel mailtjes krijgen met vragen en verhalen, van allerlei dromers en pettendragers, en dat er uiteindelijk maar heel weinig echte klussen bijzitten, vandaar dat ze zo reageren, ik denk telefoneren of langsgaan meer effect zal hebben..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #7  
Old 29-01-2008, 16:39
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

daar sluit ik me bij aan
een goede tuner heeft het te druk om mails te beantwoorden en heeft gewoon liever dat je langs komt om eea te bespreken

Last edited by Marcski : 29-01-2008 at 16:41.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-01-2008, 17:50
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En dan gelijk nog even de zelfde vraag er achter aan voor Freddy Cane.



Mijn kopbewerking is bij Freddy gedaan.
Via mail zal hij je niet direct alle mogelijkheden kunnen vertellen.
Maar er is daar echt het onmogelijke mogelijk!
Via mail is erg lastig voor zulke bedrijven.
Daarvoor zou hij wel iemand in dienst kunnen nemen.
Wil je echt wat, gewoon langs rijden.
Bereid je voor, vertel wat je wilt, en wat je budget is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=UJNWSJRX
Staan wel wat foto's van de kop op.
Hij heeft b.v de uitlaatkleppen speciaal gemaakt voor mijn kop.
Zijn dus niet out of the box.

En garantie, door een gietfout waar dus niemand voor kon.
Wat de kop lek in een uitlaatpoort.
Dus einde oefening in 4min stationair draaien.

Heeft hij gewoon GRATIS een nieuwe kop bewerkt !!
Probeer dat maar eens bij een ander!
Dat is klant tevreden houden.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #9  
Old 29-01-2008, 18:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Nou wat ik hiermee wil zeggen, is dat zulke bedrijven per dag, weet ik hoeveel mailtjes krijgen met vragen en verhalen, van allerlei dromers en pettendragers, en dat er uiteindelijk maar heel weinig echte klussen bijzitten, vandaar dat ze zo reageren, ik denk telefoneren of langsgaan meer effect zal hebben..


Ik hoef ook geen prijsopgave die tot het laatste detail en elke cent alles voor me beschrijft, maar bijvoorbeeld een idee zoals op de site van SLS, waar bij staat wat ze doen in een paket en waar je dan qua prijs ongeveer op uit komt.
Zo kun je de verschillende tuners een beetje beter vergelijken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #10  
Old 29-01-2008, 18:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Mijn kopbewerking is bij Freddy gedaan.
Via mail zal hij je niet direct alle mogelijkheden kunnen vertellen.
Maar er is daar echt het onmogelijke mogelijk!
Via mail is erg lastig voor zulke bedrijven.
Daarvoor zou hij wel iemand in dienst kunnen nemen.
Wil je echt wat, gewoon langs rijden.
Bereid je voor, vertel wat je wilt, en wat je budget is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=UJNWSJRX
Staan wel wat foto's van de kop op.
Hij heeft b.v de uitlaatkleppen speciaal gemaakt voor mijn kop.
Zijn dus niet out of the box.

En garantie, door een gietfout waar dus niemand voor kon.
Wat de kop lek in een uitlaatpoort.
Dus einde oefening in 4min stationair draaien.

Heeft hij gewoon GRATIS een nieuwe kop bewerkt !!
Probeer dat maar eens bij een ander!
Dat is klant tevreden houden.


Klopt, dat is ook iets dat ie mij vertelde toen ik hem vroeg of ik zelf de zuigers en drijfstangen kon aanleveren. Als dit mijn bedoeling was kon ik beter naar een ander gaan zei ie. Zo kon hij namelijk bij een eventuele schade of een mankement niet garanderen dat dat door hem kwam.
Als hij een blok deed was alles door hem gedaan, gaat er dan iets stuk is het ook zijn schuld en vergoedt ie het.

Vond ik inderdaad wel netjes.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 29-01-2008, 18:55
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Daarom doe je jezelf een plezier en maakt een concept van wat voor motor je wilt bouwen.
Ergens aan beginnen zonder te weten wat je doel is, maakt een goed resultaat alleen maar lastig.

Heb je een plan bedacht, kun je de stappen bepalen. Wat je zelf kunt, en wat je moet laten doen.
Op die manier heb ik het aangepakt. En dan kun je voor een onderdeel concrete afspraken maken over hoe en wat je wilt.

Ben je er al uit wat je wilt?
Een 16V met turbo is stap 1. Daarna komt het.
Goede aanrader als je een turbo motor wilt bouwen, is het boek van Corky Bell, maximum boost.
http://www.autoboekenwinkel.com/pro...roducts_id=5244
Is een beetje de bijbel vwb turbo techniek.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #12  
Old 29-01-2008, 18:59
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik hoef ook geen prijsopgave die tot het laatste detail en elke cent alles voor me beschrijft, maar bijvoorbeeld een idee zoals op de site van SLS, waar bij staat wat ze doen in een paket en waar je dan qua prijs ongeveer op uit komt.
Zo kun je de verschillende tuners een beetje beter vergelijken.


Vergis je niet in een "pakket" er zit vaak nog zoveel verscholen om resultaat te boeken.

Als voorbeeld.
http://www.orz-motorsport.com/index13.html

Neem het pakket voor 350pk, als je dat gelooft.......
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #13  
Old 29-01-2008, 19:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Daarom doe je jezelf een plezier en maakt een concept van wat voor motor je wilt bouwen.
Ergens aan beginnen zonder te weten wat je doel is, maakt een goed resultaat alleen maar lastig.

Heb je een plan bedacht, kun je de stappen bepalen. Wat je zelf kunt, en wat je moet laten doen.
Op die manier heb ik het aangepakt. En dan kun je voor een onderdeel concrete afspraken maken over hoe en wat je wilt.

Ben je er al uit wat je wilt?
Een 16V met turbo is stap 1. Daarna komt het.
Goede aanrader als je een turbo motor wilt bouwen, is het boek van Corky Bell, maximum boost.
http://www.autoboekenwinkel.com/pro...roducts_id=5244
Is een beetje de bijbel vwb turbo techniek.


Ik weet al wat ik wil, ik ben alleen de beste manier aan 't zoeken om d'r op uit te komen.
In ieder geval wordt het ongeblazen. Ik heb ook enkel dit topic weer naar boven gebracht omdat hier al wat info over tuners in stond mbt ervaringen die mensen er mee hadden, de turbo-tuning heb ik zelf helemaal geen interesse in eigenlijk.

Hetgeen waar ik het meeste mee zit is de keuring. Ik wil de auto op kenteken ook als 16v inschrijven, maar de uiteindelijke setup zal waarschijnlijk te veel kabaal maken voor de rdw. Ik ben dus nog aan het twijfelen over hoe ik dit ga aanpakken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 29-01-2008, 19:59
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Vergis je niet in een "pakket" er zit vaak nog zoveel verscholen om resultaat te boeken.

Als voorbeeld.
http://www.orz-motorsport.com/index13.html

Neem het pakket voor 350pk, als je dat gelooft.......


Daar was ik al achter.
Ik kreeg als tip voor ARP bouten en moeren te kiezen. Deze zijn 'n stuk sterker en je kunt ze meer dan eens gebruiken.
Setje boutjes zal niet zo duur zijn denk je dan, maar 't loopt al snel op tot enkele honderden euro's.... voor wat schroefjes...

't Zijn altijd die kleine dingen waar je niet aan denkt die 't nog minstens eens zo duur maken. Daarom wil ik ook alles van te voren even goed uitzoeken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 29-01-2008, 22:37
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zeypveld motorsport driebergen.is ook wel heel bekent met vr6 doet niks anders als vr6 reviseren r32 inbouwen enzovoorts.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-01-2008, 03:32
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
zeypveld motorsport driebergen.is ook wel heel bekent met vr6 doet niks anders als vr6 reviseren r32 inbouwen enzovoorts.


Had inderdaad nog helemaal niet aan Michel gedacht. Moet binnenkort nog maar eens bij hem langs gaan. Hij vertelde me dat nadat de VR6 Specialist hem aangescheten had bij de belasting hij alles wit is gaan doen en toen het een en ander fiscaal aftrekbare ditje en datje heeft kunnen kopen om nog beter te werk te kunnen gaan.
Heb toen nog in de Golf 2 VR6 van hem gereden... dat ding ging als de brandweer.

Maar of hij echt de uitgelezen persoon is om een 16v blok te tunen? Denk dat hij het echt meer van zijn kunde bij de inbouw en afstelling van VR6 motoren moet hebben. Een bedrijf dat op grotere schaal spullen inkoopt bij leveranciers zal dit voordeliger kunnen aanbieden dan iemand die dit op kleine schaal doet zoals Michel. Al heb ik hem wel al meer dan een jaar niet meer gesproken, dus er kan veel veranderd zijn.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #17  
Old 30-01-2008, 12:58
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Ik zeg ga es op zoek naar mensen die veel met VW in de cross rijden, die mensen halen uit een 1.3tje al 90 a 100 pk ofzo.

Nu zijn dat wel uiterst berekende blokken en lopen ook tegen het uiterste aan, maar voor een 16V zou je toch best op een 180pk uit moeten komen zonder al te veel werk...

Als je maar mensen kent uit dat wereldje kan je al de helft van de kosten schelen en de kwaliteit is nagenoeg hetzelfde...

Iemand die een grote garage met apperatuur heeft wat duizenden euro's kost, maar alleen voor de show heeft staan heb je ook nix aan.

ik weet nog dat ik voor een complete koprevisie 300 euro nodig was qua machinaal bewerken, heb ut toen ook over tuning gehad en dat kon ook ben je voor n compleet blok misschien 2500 euro kwijt...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #18  
Old 30-01-2008, 13:17
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

voor een 16v zou ik ook eens bij van kronenburg langs gaan die levert super werk.
Heb daar een jaar of 8 geleden een 16v KR laten reviseren en bewerken en die ging ook als de brandweer nadien.

Hij is niet goedkoop maarwel goede garantie en afspraken
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #19  
Old 30-01-2008, 13:44
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Postma Motorsport heeft veel spul. Motorbouwers geven natuurlijk niet hun geheimen prijs over de mail ofzo, ook is prijsbepaling moeilijk. Jij geeft aan wat je wilt en wat je budget is en dan zullen zij zeggen of het kan.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #20  
Old 30-01-2008, 14:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Postma Motorsport heeft veel spul. Motorbouwers geven natuurlijk niet hun geheimen prijs over de mail ofzo, ook is prijsbepaling moeilijk. Jij geeft aan wat je wilt en wat je budget is en dan zullen zij zeggen of het kan.


Thanks, die site heb ik veel aan.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum