#1
|
||||
|
||||
-
-
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 19-02-2005 at 21:15. |
#2
|
||||
|
||||
het gaat om doorstroming, dus eigenlijk zonder exacte openingstijden moeilijk te zeggen.
Een grote opening die kort openstaat ademt minder dan een kleinere die langer openstaat, maar om een echt goede keuze te maken zou je openingstijden moeten weten |
#3
|
||||
|
||||
die rechter lijkt me iets ingeslepen...of komt dat door de foto...?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
Het lijkt mij dat de linker een betere combi is bij een blokkie dat op zich niet veel output heeft maar het moet hebben van de hoge toeren (rammen en persen), en dat de rechter beter tot z'n recht komt als je op zoek bent naar laagtoerig koppel (alles erin... alles eruit...)?
Ik weet het ook niet hoor, maar dat lijkt mij (en dat wil niet veel zeggen) logisch. Correct me if I'm wrong! |
#5
|
||||
|
||||
Eerste reactie: Opstelling maken mbv Meetklok + gradenwiel ( heet dat zo btw ? )
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#6
|
||||
|
||||
klopt, idd met een meetklok en gradenwiel, daarna uittekenen en aflezen
|
#7
|
||||
|
||||
FF wat scan's uit m'n old-skool books
zie attachments
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
welk boek is dit? komt me zóó bekend voor, maar kan hem ff niet plaatsen... |
#9
|
||||
|
||||
En ? Gaat er al een lampje rinkelen ?
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#10
|
||||
|
||||
yup, heb dit boek ook uitvoerig bestudeerd
|
#11
|
||||
|
||||
Ik zou voor de rechter gaan. In combinatie met carburateurs, heb ik ervaren dat een langere klepopening meer resultaat levert (hogere vullinggraad) dan een grotere kleplift. Ik ga dan even uit van een carburateur die rond lambda=1 afgesteld staat.
|