|
|||
|
|||
165/40/16 op 6j en 7j 16 inch?
Heb 16 inch Porsche c2 velgen in de maten 6j en 7j. Welke band zou ik erop leggen zit te twijfelen tussen 195 en 165/40/16
Maar alleen Nankang heeft 165 is dit een goeie band heb er geen ervaring mee nl. Het is de bedoeling dat de wielen op een Golf 2 VR6 komen met 180+ pk maar is dit dan nog goed rijdbaar met 165 en ziet dit er ook nog mooi uit of is 165 toch echt te smal? Ben bang dat als ik er 195 op leg dat het een beetje een "ballon" band wordt terwijl ik dat getrokken erg mooi vind. Graag jullie ervaring cq ideeen. |
|
|||
|
|||
195-40-16 is geen ballon hoor, valt best mee.
165 is wel strakker maar met zoveel pk's zou ik voor 195 kiezen van een ander merk. Mijn ervaring met nankang is minder, vooral op nat wegdek maar anderen zweren erbij dus dat kan ook aan mij liggen... |
|
||||
|
||||
nankang is een prima bandje.. ik heb die 165/40's ook gehad, beviel goed
echter met zulke peekaas onder de kap zou ik toch ook voor wat anders gaan. persoonlijk zou ik dan een setje 8 (en 9j) c2's zoeken en daar 195/40-16 om doen.
|
|||
|
|||
de maat is goed!
staat super op 6 en 7j alleen die nankangs zijn wat minder vind ik,bij droog weer is er wel goed mee te rijden maar zodra et wat natter word.. en als jij zoveel pk hebt en je gebruikt ze ook goed zou ik sowiezo niet echt met getrokken bandjes rijden denk ik. |
|
||||
|
||||
Ik zou voor de 195mm gaan. 165 vind ik onder een MK2 sowieso veel te smal, en zeker als je met 180pk of meer gaat rijden.
Op mijn 7" zitten nu 185mm banden, en die staan een heel klein beetje getrokken. Als ik dalijk naar 7.5" ga komen er ook minstens 195mm banden op, als het al geen 205mm wordt. Voor foto's van de 185mm banden op 7" velgen kun je even in mijn topic kijken. De link staat in mijn signature. Dit zijn overigens ook NanKang banden. Zoals Koele al aangaf zijn het heel fijne bandjes bij droog weer. Ze plakken lekker aan het wegdek, en ik rij zelf niet al te rustig. Bij nat weer verliezen ze nogal wat aan grip, maar dan is het toch al niet verstandig om te gaan lopen racen.