#1
|
|||
|
|||
Golf 3 AFT Blok in Golf 1 Cabrio '81
Beste Lezers,
Ik heb een Golf 1 Cabrio uit 81 en wil daar mijn overgebleven (stampt uit een Seat Cordoba SX Project) Golf 3 AFT blok kwijt. Nou heb ik hier en daar gezocht, en gemeten, aandrijf assen kan ik houden van de oude 1.6 blok (uit de cabrio) de lengte van de nieuwe koppeling is even lang 235 mm. Voor en achter kan ik alles bevestigen. Nou is de oude bak een 4 bak en de nieuwe een 5, wordt dus een golf 1 baksteun halen op de sloop. Nou komt mijn vraag, de steun links komt niet overheen, daar zal wat anders voor verzonnen moeten worden. Weten jullie of hier een originele steun voor te vinden is, of zal ik zelf wat moeten lassen? Alvast bedankt, Roland |
#2
|
|||
|
|||
gewoon je 1.6 steun van je blok af sleutelen [oude blok] en op je 1.8 schroeven pas zo allemaal direct op elkaar!
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ga ik vanavond is proberen dan, ik zal de 2 blokken even naast elkaar op de tafel zetten. Maar volgens mij zit er een riem in de weg, van de stuurbekrachtegingspomp. of iets dergelijks. Het oude blok heeft bar weinig opties. Het nieuwe blok is aan die kant erg vol. Zijn beide 1.6 trouwens. Oude is alleen zonder motormanagement (70pk waarvan nu nog 60 uit komt denk ik) Nieuwe is 101 pk, zonder kat en met een goede in en uitlaat waarschijnlijk 110. Met andere Chip hoop ik er 125/130 uit te krijgen. Alleen zit er een leeftijds verschil tussen. Auto is uit '81 Blok uit '96 Is er iemand op dit forum die vaker een golf 3 blok (zonder turbo 8v) in een golf 1 / cabrio gebouwd heeft? Is het trouwens nog aan te raden om naar 1800 aandrijf assen te zoeken? En wat moet een stuurbekrachtegings as kosten? Last edited by Granneman : 07-01-2008 at 12:32. |
#4
|
||||
|
||||
Zoekfunctie
try it, it helps
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
|||
|
|||
Ik ben vanmiddag naar de sloop geweest en heb daar een golf 1 bak steun gehaald. Deze gemonteerd, en ook alle andere steunen van het oude blok over gezet.
Het blok gepast in de auto. Nu blijkt dus bij de kant bij de onbekende steun (passagierskant) Zit de ophanging van de steun in de weg. De plastic kap die over de distributie riem zit komt tegen de steun aan, en daardoor kan het blok niet op zijn plaats hangen, dus of kap weg of steun weg. Makkelijk keus, steun weg. En een andere manier verzinnen. Maar, voor ik ga slijpen, is het gebruikelijk dat als je een golf 3 blok in een golf 1 wil plaatsen dat die steun weggeslepen moet worden? |
#6
|
|||
|
|||
je kunt toch gewoon stukje uit je distributie kap knippen ik heb hier een golf 1 staan met een 2 liter 16 v met 45 webers er op uit een golf 3 past gewoon hoor!
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Waar heb jij de steun gemonteerd? achter het blok? of aan de kant van de distributie? |
#8
|
||||
|
||||
Zoals reeds gezegd, jouw oude 1.6 steun op het nieuwe blok schroeven.
Distributiekap een beetje aanpassen, en verder is alles pas. Absoluut niet gaan slijpen !
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#9
|
|||
|
|||
Oke, Ik ga vanavond kijken, haal ik die kap er even af, en kijk ik of ik op een of andere manier de oude steun op het nieuwe blok kan krijgen en weer meten.
Ik heb ook de versnellingsbak asjes overgezet, nou komt dat alleen net even anders uit, op het oude blok zat alles haaks op elkaar. Nieuwe blok niet, steekt het schuin naar rechts af.. Kan het zijn dat de schakelpook aangepast moet worden? (oude was een 4-bak). Ik kan het na het plaatsen van het blok ook zelf zien, maar weet het liever van te voren. Bedankt voor jullie hulp alvast... |
#10
|
||||
|
||||
van 4 naar 5 bak moet je de schakelstangen aanpassen...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Kan ik de schakelstangen die bij de nieuwe koppeling horen gebruiken?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#12
|
|||
|
|||
hu je moet gewoon een schakel machanise opzoeken van een golf 1 5bak! niet zelf het wiel gaan uitvinden als ie al is uitgevonden! en inderdaad steun gewoon overzette! aan distributie zijde en als je met een 5 bak gaat rijden ben je voor de bak ook andere steunen nodig! ook gewoon van een golf1 met 5 bak!
|
#13
|
|||
|
|||
De laatste Steun zit nu ook op het blok. En heb het plastic kapje netjes uit gedremeld, zodat de steun netjes op het blok zit. Heb ook gelijk nieuwe riemen gehaald.
Heerft nog iemand een schema voor de distributie uit autodata CD 2? Ik heb bij H-base gekeken maar kom daar niet echt wijs uit. Blijkbaar de punten naar boven, zal even kijken of ik die kan vinden. Volgens bovenstaand plaatje maakt het dus niet uit hoe de pully met de text JSP staat. Waar Staat dat JSP eigenlijk voor? En wat bedoelen ze met die T?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#14
|
|||
|
|||
ditributie gewoon in een stand draaien dat ie niet op kantelen staat, spulletje goed ontvetten met een lak stift streepjes zetten op het blok en tandwielen, los halen dat spul nieuwe er op en klaar ben je ermee! is niet de manier maar werkt ook prima!
|
#15
|
|||
|
|||
TJah, ik had zoiets ook al bedacht, maar voor ik de plastic kap er af had, is de distributieriem al verschoven, en gaat dat dus niet meer...
Is er hier iemand die autodata programma heeft of iets dergelijks
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#16
|
|||
|
|||
hoe kan de riem in godsnaam verschuiven als je de spanner nog niet los hebt gehad!? dat gaat mij niet lukken!
|
#17
|
|||
|
|||
Tjah, ik stond er zelf ook versteld van, maar om dat plastic kapje los te halen moest de pully er af. En ik dacht slim te zijn (bij een golf 1 blok draaide ik de middelse bout los) Dus dacht dat hier ook even te doen. middelste bout en de 4 inbus boutjes. Maar die middelste ging maar niet los, dus een grote ratel er op en veel kracht geven, bovenste rad even vast gezet. En toen krak schoot hij 1 tant verder en even later nog 1 tant. Maar ik weet niet of hij echt maar 2 tanden verschoven is of misschien meer. Daarom wil even het schema hebben, dan weet ik zeker dat hij goed zit.
Maar je zou zeggen een mens kan toch nooit meer kracht geven dan 4 zuigers a 1600 cc??? Maar normaal staat het bovenste rad (nokas) niet vast, en nu wel.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#18
|
|||
|
|||
lekker handig je zou alles compleet slopen! maar als je goed zoekt zul je merktekens vinden dus kun je de boel weer ff optijd zetten!
|
#19
|
|||
|
|||
Met wat plaatjes van de MK3 freaks is het gelukt. Alles zit op zijn plek.
Blok hangt inmiddels in de auto en aandrijfassen zijn aangesloten. Nu schakelmeganischme nog en de uitlaat. Weet iemand welk uitlaatspruitstuk ik moet kopen om op de juiste plaats uit te komen? uitlaatspruitstuk van oude motor is te dun, en van de nieuwe komt niet op de goede plaats uit.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#20
|
|||
|
|||
Ben nog even aan de auto bezig geweest, de originele uitlaat van het golf 1 blok past dus gewoon. Hij is alleen te dun ben ik bang, dus vermogenverlies. Ik ga het blok eerst testen met deze uitlaat als jullie het goed vinden En zodra de cabrio gespoten is een spaghetti er onder met de juiste diameter...
Heeft iemand nog een schakel meganisme en stangentjes voor mij? van een 5-bak uiteraard.
__________________
Golf I Cabrio AFT |