Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2008, 18:43
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default Gti rond 200 pk?

Oke mensen, ik ben druk bezig met sparen en rond kijken voor onderdelen om een G40 te halen, en daar een turbo op te bouwen.

Nou heeft mn neef een mk2 Gti 16v gti gekocht, leuke auto en draait lekker.
Maar hij vroeg zich af wat hij hier eigenlijk aan kon veranderen, en wat is er ongeveer voor nodig om rond de 200 pk te scooren uit dat blokje?
De kennis enzo is er wel, nu de rest nog

Wat scheel nou echt? andere nokkenas? op laten boren plus nieuwe zuigers?
Zeg het maar, en graag sites of andere leerzame links
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2008, 19:27
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Er is volgens mij al een topic hierover, kan het ff niet zo 123 vinden.....
Maar het eerste wat je nodig hebt om 200pk uit dat blok te halen is heel veel geld.
Om te beginnen zal je de blok moeten reviseren. Daarna zou ik het uit laten boren tot 1900 en dan ITB's en een dta management systeem erop zetten....
Al met al zal dat rond 6500 euro in beslag nemen....
revisie +/- 2000
Uitboren en overmaat zuigers +/- 1000
ITB's +/- 2000
Management systeem +/- 1500
Dan zal je in de buurt van 200pk komen met een beetje geluk
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2008, 19:36
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb je überhaupt al even de search gebruikt?
D'r staat echt ontzettend veel over tuning hier op het forum en wat het allemaal kan schelen.

Maar 200pk uit een ongeblazen blok halen gaat niet makkelijk worden, dat zeg ik je nu al. En duur!

Enne, als de "kennis er al is", waarom nog vragen dan?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 19-01-2008, 19:40
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Er is volgens mij al een topic hierover, kan het ff niet zo 123 vinden.....
Maar het eerste wat je nodig hebt om 200pk uit dat blok te halen is heel veel geld.
Om te beginnen zal je de blok moeten reviseren. Daarna zou ik het uit laten boren tot 1900 en dan ITB's en een dta management systeem erop zetten....
Al met al zal dat rond 6500 euro in beslag nemen....
revisie +/- 2000
Uitboren en overmaat zuigers +/- 1000
ITB's +/- 2000
Management systeem +/- 1500
Dan zal je in de buurt van 200pk komen met een beetje geluk


Tel daar nog maar even een paar duizend bij op, zeker als je een blok wil hebben dat betrouwbaar genoeg is voor dagelijks gebruik.
En denk er aan dat zaken als de remmen maar op 140pk berekend zijn, en geen 200pk, dus daar zou ik ook gelijk even wat aan doen. En yes, ook dit kost weer geld.

Zie je voor veel dingen ook eens om op de Amerikaanse markt, dit kan je veel geld sparen op het eind. Vooral als je met bedragen rond de +7.5k gaat werken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 19-01-2008, 19:47
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Tel daar nog maar even een paar duizend bij op, zeker als je een blok wil hebben dat betrouwbaar genoeg is voor dagelijks gebruik.
En denk er aan dat zaken als de remmen maar op 140pk berekend zijn, en geen 200pk, dus daar zou ik ook gelijk even wat aan doen. En yes, ook dit kost weer geld.

Zie je voor veel dingen ook eens om op de Amerikaanse markt, dit kan je veel geld sparen op het eind. Vooral als je met bedragen rond de +7.5k gaat werken.

Ik wou het een beetje simple houden
Ik had het niet eens over nokkenassen, uitlaat systeem, remmerij en dergelijke.....
Kortom, gaat heul veul geld kosten. Is wel leuk zoiets maar het zou meer kost besparend zijn om een G60 of een 20vturbo motor aan te schaffen(mits je het zelf in kan bouwen)
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #6  
Old 19-01-2008, 21:29
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Kijk hier heb ik wat aan, we kunnen wederom dus beter gaan kijken voor een ander blok. In iedergeval bedankt voor de antwoorden!
Reply With Quote
  #7  
Old 19-01-2008, 21:32
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Kijk hier heb ik wat aan, we kunnen wederom dus beter gaan kijken voor een ander blok. In iedergeval bedankt voor de antwoorden!

Als je van plan bent om iets geks te doen zou ik kijken voor een 2.0TFSI blok op e-bay, is volgens mij niet zo heel veel golf2's met deze motor. Zo wordt het iets aparts
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #8  
Old 19-01-2008, 21:47
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Nou jah, daar heb ik vanmiddag over zitten praten, ik zal meteen even rondkijken voor zoon blok, ook een 20vt blok lijkt me wel wat...
Jullie horen nog van mij
Reply With Quote
  #9  
Old 20-01-2008, 14:13
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Tfsi blokken gaat nergens over .. digifant erop en dan 150/160pk halen zeker.

Beter gewoon een 20vt inbouwen dan
Reply With Quote
  #10  
Old 20-01-2008, 14:17
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Tfsi blokken gaat nergens over .. digifant erop en dan 150/160pk halen zeker.

Beter gewoon een 20vt inbouwen dan

verder uitleg graag
Ik heb er namelijk ook gehoord dat er iets was met de Fsi systeem, als jij hier meer over weet.......
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #11  
Old 20-01-2008, 15:10
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
verder uitleg graag
Ik heb er namelijk ook gehoord dat er iets was met de Fsi systeem, als jij hier meer over weet.......



Je motormanagement moet de hoge druk pomp kunnen aansturen en sequential injection hebben.

Een aftermarket management kan die pomp niet aansturen ( 80-100 bar ofzo). De originele motormanagement heeft canbus en is niet makkelijk in te bouwen, of je moet het compleet hebben.

Dus op digifant heb je een te hoge compressie, je kan de de pomp niet bedienen, niet direct inspuiten, enz. Slaat dus nergens op.
weg fsi en je compressie verlagen, andere zuigers, pak dus gewoon een 20vt !
Reply With Quote
  #12  
Old 20-01-2008, 15:12
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

oke, bedankt voor de uitleg
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #13  
Old 20-01-2008, 16:08
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Oke, dit is best nuttige informatie, 20vt is beter dus...
En dat inbouwen is ook te doen? Moetten we daar maar voor gaan kijken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum