|
||||
|
||||
OPGELOST!!!! Lekkage bij kleppendeksel pakking
Hallo,
Ik heb een nieuwe kleppendekselpakking op mijn Polo gezet en nu lekt hij daarweg. Voordat ik de pakking erop heb gezet heb ik alles netjes schoon gemaakt. Heb nu al 2 keer een boutje te strak aangedraait zodat ie knapte om dit te voorkomen en toch geen lekkage te krijgen stel ik hier maar de vraag : HOE? Mijn blok is een 1.3 gt AAV met zo'n rubberen pakking. Help! Mvg, Rinse Boorsma Last edited by PoloCoupeGT : 07-01-2008 at 13:59. Reason: Opgelost |
|
||||
|
||||
Of een nieuwe pakking of de boel weer schoon maken en met de juiste nm vast zetten.
Lijkt mij zo.
|
||||
|
||||
Heb geen momentsleutel tot mijn beschikking... Dus de juiste Nm gaat niet lukken maar heb alles al weer netjes schoon gemaakt. en de pakking is net nieuw. Dus lijkt me stug dat ik nu weer een nieuwe pakking moet kopen..
|
|
||||
|
||||
Niemand een andere oorzaak???? Zit even met mijn geoliede handen in mijn haar.
|
|
|||
|
|||
Niet strak aandraaien... 10Nm.
Misschien is inmiddels het deksel wel krom, dan dicht ie zowieso niet goed meer af.
|
|||
|
|||
idd, zeker ni te vast aandraaien zo'n kleppendeksel.
kan krom trekken ===> spatie tussen pakking en deksel (dus lek) pakking word TE hard aangedrukt ==> word met der tijd hard, en dicht niet meer binnen de kortste keren. Maar wat ik me afvraag; ik ga mijn kleppendeksel opschuren, polijsten, ... Maar kan dat kwaad dat het kleppendeksel er dan even afblijft? (en uiteraard de capeau dicht) ? |
|
||||
|
||||
Om dan zo rond te rijden????
|
|||
|
|||
Quote:
aah nee tuurlijk ni, gewoon stil staan (kheb toch nog geen verzekering en kheb nog maar een voorlopig rijbewijs hahahaha tzal wa geve zo rondrijden Maar kan da kwaad van da zonder kleppendeksel met capeau dicht stil te laten staan? (zonder da er vuil inkomt ofzo) |
|
||||
|
||||
Het wil soms ook wel eens helpen als je de randen van de deksel en kop een beetje opruuwt met wat schuurpapier. Als dat niet helpt zou je het nog kunnen proberen met wat vloeibare carterpanpakking over je rubbere pakking te smeren (niet te veel) en dat laten drogen. Maar je moet die boutjes echt niet super strak aantrekken.
Je kunt de motor ook nog een tijdje stationair warm laten draaien (als de pakking droog is) en dan nog eens de boutjes VOORZICHTIG een beetje natrekken voor een laatste controle.
|
||||
|
||||
Gooi er ff een oud schoon t shirt bovenop ofzo dat er geen troep in kan komen.
troep is funest.
|
||||
|
||||
Het is een rubberen pakking.. Hij is echt net vervangen dus ik zal zien wat er gebeurt als ik mijn nieuwe boutjes heb.
|
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:57. |
|
||||
|
||||
Kan ik het deksel dan wel weer recht krijgen?
Of is dat een verloren zaak? |
|
||||
|
||||
Eenmaal verbogen krijg je hem nooit meer 100% recht. Metaal is dan al licht geknikt.
Vloeibare pakking vult dit wel op!
|
||||
|
||||
Keej moet ik dat vandaag nog zien te halen... Ga ik wel even een loopje doen.
Waar zou ik een nieuw deksel kunnen krijgen behalve bij de VW dealer? Of is er dan geen optie? Last edited by PoloCoupeGT : 04-01-2008 at 15:33. |
|
||||
|
||||
Heb het voor mekaar van het weekend nog eens de olie eens verversen en alle filtertjes dan heb ik weer goede motor voor de winter die nog moet komen hahaha.
|
|
|||
|
|||
En hoe heb je het nu voor elkaar gekregen?
|
||||
|
||||
Vloeibare Pakking!! Ideaal goedje! Maar wil in de loop van de tijd toch maar een nieuw kleppendeksel kopen.. Dan maar eens langs een garage om een momentsleutel te lenen.
|