#1
|
|||
|
|||
benzine probleem
Mijn Polo met NZ motor wil niet starten, hij krijgt geen benzine , de bougies blijven droog.
Ik krijg benzine tot de benzineslang die aansluit op de vacuumklep. De computer heb ik uitgewisseld met een ander, dezelde resultaat. Ik ga er dus vanuit dat computer en relais goed zijn. Uit de retour van de vacuumklep komt ook benzine, ik weet niet of dit zo hoort. De luchthoeveelheidsmeter heb ik niet uitgewisseld, ik weet niet in hoeverre een defecte luchthoeveelheidsmeter invloed heeft op dit probleem. Is het trouwens normaal bij een NZ dat hij pas benzine geeft als de motor wordt gestart? Bij de meeste injecties geeft de pomp al benzine als men de auto op contact zet. |
#2
|
||||
|
||||
Als je de polo op contact zet moet je het pompje in de tank horen lopen tot het systeem op druk is. Als hij dit doet kun je de toevoer van je injectorrail af halen en dan opnieuw op contact zetten. Er moet dat meteen brandstof uit komen omdat het pompje het systeem op druk wil zetten. Komt er geen vloeistof zit de slang naar je injectorrail verstopt. Komt er wel brandstof dan zal het toch de ecu zijn die het niet doet.
Je kunt kijken of je injectoren aangestuurd worden met een scope meter. Hoor je de injectoren tikken als je probeert te starten? De injectoren hebben constant 12v, de ecu zet ze aan massa en dan gaan ze open. Ik hoop dat je hiermee verder komt Gr Henri |
#3
|
|||
|
|||
Ik zal dit eens gaan proberen.
Als ik het goed begrijp is er 12V en de ecu zorgt voor de massa. Geldt dit ook voor de benzinepomp? Want als ik de stekker van de ecu afhaal en ik druk een spanningzoeker in de pin die voor de benzinepomp is gaat de pomp spontaan lopen. De spanningzoeker zorgt dan dus voor massa. |
#4
|
||||
|
||||
Dat zou heel goed kunnen
|