#1
|
||||
|
||||
GTI remmen op de Jetta
Aangezien ik nieuwe schijven en blokken nodig heb wil ik hier gti schijven en blokkies opzetten. Welke moet ik dan naar vragen bij ASD?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#2
|
|||
|
|||
Zitten er nu VWII klauwen op?
Zo ja dan moet je schijven hebben 239X20 En bijpassende blokken2 grote en 2 kleinere |
#3
|
||||
|
||||
Er zitten gewoon standaard klauwen op (achter trommels) ja.
Want had begrepen dat deze remmen beter zouden moeten remmen oid?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#4
|
|||
|
|||
De schijven van een GTI zijn inwendig geventileerd [rijd iets sportiever met een GTI]voor de koeling
Qua remmen maakt niet zo verschil,oppervlakte van het materiaal is gelijk Wil je steviger remmen moet je groter gaan Dus als je een stevige remmer bent zou ik voor die van de GTI gaan |
#5
|
||||
|
||||
Nja, ze zijn iets minder sponzig is me verteld
Maar groter zal zo 1 2 3 niet gaan passen neem ik aan...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Moet je van een G60 alles gaan over bouwen[280 schijven en een grotere zuiger] Sponzig ligt aant ontluchten |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Sponzig kan ook aan het type en merk remblokken liggen. |
#8
|
||||
|
||||
Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren. Wytze had dit destijds ook met mijn Jetta toen hij dit gemonteerd had. Auto wilde geen kant meer op, zat echt heel erg vast.
Klauwen moeten volgens mij helemaal schoongemaakt worden, of in ieder geval de zuiger opgeschuurd/gepolijst. Maar PB Wytze anders even, die weet precies hoe het moet. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Slecht onderhoud noemen ze dat ook wel |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
geen last van ik heb sins ik de jetta weer heb van mijn broer 16 v remmerij er opzitten nooit las van vastzittende remmen gahad Quote:
of oude olie ...veel vocht er in |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Als je zo redeneert loop je iedere keer dat je remblokken vervangt kans dat je klauwen vast komen te zitten
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Slecht onderhoud is dat niet ,maar als je dikkere schijven monteerd met iets dunnere blokken ,dan komt de zuiger verder naar binnen dan met de originele schijven en blokken . Op zich kan dit best maar ,zeker als de klauwen als wat ouder zijn , wil er wel eens een roestrand of dergelijke op de zuiger komen ,en als je dan de zuiger inperst kan hij vast gaan (blijven) zitten . Gewoon even goed schoonmaken ,eventueel even een nieuw revisiesetje erin (stofhoes en zuigerrubber ) en dan gewoon monteren . @ JurjenV ,je kunt bij asd gewoon een remschijfset met bokken bestellen van een gti bouwjaar 87 ,dan komt het wel goed ,die hebben dezelfde klauwen . Mits je de VWII klauwen erop hebt !!! Als je een 1,3 hebt zullen er kleinere remklauwen opzitten en kan het niet !Dan zul je VWII klauwen moeten monteren ,evenals een andere vacuum rempot en hoofdremcilinder . En rij dan ook meteen even naar alberto om een achteras met schijven ,als je toch bezig bent Kortom ,kijk eerst even welke remklauwen erop zitten
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Even de remmen in de WD 40 Vroegah met de scooter per ongeluk wel eens meegenomen met poetsen Dat stresst aardig als je een kruispunt nadert Ik heb de VWII, weet ik bijna zeker. Staat me iets bij dat bij het ontroesten en verven dit ben tegengekomen, kan dat kloppen? Dat staat er dan op? @ Wytze, zo'n achteras graag ja, maar is een beulig vol werk en heb de auto nodig...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl Last edited by JurjenV : 27-12-2007 at 23:22. |
#14
|
||||
|
||||
Klopt, er staat gewoon VWII op de klauwen als je de goeie hebt.
Staat het er niet op, heb ik nog wel een setje of twee liggen voor weinâgh.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
Nja, ik moet gewoon dit spul vervangen dit weekend, beetje ijzer op ijzer nu linksvoor
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#16
|
||||
|
||||
Een achterasje verwisselen is niet zoveel werk hoor. Schokbrekers los, 4 bouten, remleidingen en de hele flikkerse boel valt er onderuit
Ververs je remolie ook eens, dat zal het sponge-bob effect ook aardig oplossen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
zaterdag werk al met al |
#18
|
||||
|
||||
Dan meteen even de remslangen vernieuwen (je kunt er dan mooi bij ) en eventueel een paar nieuwe remleidingen ,is op een zaterdag wel te doen hoor
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Ja maar dat is de bedoeling niet haha
Morgen even naar ASD in Leek, eens kieken of ze wat hebben voor me.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#20
|
||||
|
||||
Maareh... veel belangrijker... moet je die remmen van mij nou hebben of blijf ik met de zooi zitten?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |