#1
|
||||
|
||||
Injectors
Hallo allemaal
Is er hier iemand toevallig iemand die weet hoeveel bar erop een injector moet komen testaat als je het contact inschakelt of als je de motor start?Bij mij is namelijk de benzine druk en hoeveelheid goed tot aan de spinnekop en dan loopt er eigenlijk nog maar amper benzine uit.Het gaat om een 1.816v kr blok. Bvd Michel |
#2
|
|||
|
|||
Als het goed is moet er helemaal geen brandstof uit komen
Pas ALS je de stuwklep oplicht moet er brandstof komen Systeemdruk is 4.7/5.4 bar Last edited by golf mkII 16v : 21-02-2008 at 23:13. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ok,maar er moet toch ook brand stof uit de injectors komen als je de auto start toch of niet In ieder geval bedankt voor je snelle reactie |
#4
|
||||
|
||||
Als er geen brandstof zou geinjecteerd worden zou je helemaal niet kunnen starten, of hij zou allessinds niet blijven draaien. Geen brandstof, geen ontploffing, geen arbeid op de zuiger, krukas draait niet.
En als je bijvoorbeeld een koude start maakt heb je een rijke mengselverhouding nodig (veel brandstof) omdat als je motor koud is de verdamping van je benzine moeilijker verloopt en de eventuele verdampte benzine gedeeltelijk weer neerslaat op de koude wanden van de inlaat en cilinder. Correct me if i'm wrong |
#5
|
||||
|
||||
Je hebt helemaal gelijk, maar geef je nou antwoord op iemands vraag?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Nee een echte antwoord op zijn vraag is het niet, maar nu weet hij wel dat het niet normaal is moest er geen brandstof uitkomen bij het starten. In tegenstelling tot wat er in de eerste reply werd gezegt moeten de injectoren dus wel open gaan.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Juist dat dacht ik ook. Bij komt de benzine dus tot aan de spinnekop/luchtweger.Ik heb 1 voor 1 de lijdingen los gehaald.De brandstof spuit uit toevoerlijding uit de lijding die naar de koudestart sensor loopt en nog een andere lijdingen,maar niet naar de injectie leidingen die naar de cylinders toelopen.Mijn vraag is dan ook kan dit aan de spinnekop (brandstofverdeler) liggen die boven op de luchtweger zit. Bvd Michel |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Staat ALS de stuwklep opgelicht wordt Dus bij starten van de auto Komt er geen brandstof dan is de druk te laag Brandstofpomp draait niet/lek of kapot Stuwklep komt niet omhoog Injectoren vervuilt door koolaanslag |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Brandstofpomp is niet kapot,want zoals al eerder vermeld spuit de benzine eruit als je de lijdingen bij de spinnekop los haalt.Alleen dan komt zo goed als niks uit de spinnekop dus richting cylinders.Ik ga zo een andere spinnekop halen en we zullen wel zien.Alvast bedankt voor alle snelle reacties Grt Michel |
#10
|
||||
|
||||
Als je je injectoren eruit heb liggen dan zal die regelklep ook niet voldoende [of helemaal niet] open gaan. Dan zuigt die namelijk de lucht aan door de injectorgaten en niet door het reguliere luchtsysteem volgens mij.
Als je de injectoren er dus uit heb moet je er even voor zorgen dat er iemand is die tijdens het starten die klep kan bedienen en dan kun je goed zien wat eruit komt aan brandstof [of juist niet]. Zolang die klep niet in beweging komt gebeurt er hoe dan ook niets.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor deze info hier had ik wat aan probleem is opgelost.Dus bij deze harstikke bedankt. Er mag van mij nu een slotje op of jullie willen het nog gebruiken om info erop tezetten voor mensen met het zelfde probleem.. Mvgr Michel |