|
||||
|
||||
spoorverbreders?
mischien niet een vraag voor op deze plek,maar doe het toch even.
ik heb een setjes 13inch ats classic van 7j voor en 8j achter.nu moeten deze gemonteerd worden met spoorverbreders nu hoor ik dat dit echt super slecht is voor je auto vanwegen wiellagers en het schijnt ook nog gevaarlijk te zijn??!!! nu is mijn vraag zijn er ook voordelen bij haha.nee eigenlijk zou ik iemand willen horen die ervaring heeft met spoorverbreders. groeten marc |
|
||||
|
||||
Het ligt er natuurlijk aan hoe bred je gaat, sommige gebruiken er van 6 cm of meer, en dat kan gevaarlijk zijn, en je wiellager zal t niet zo fijn vinden...
Als je een spoorverbreder van .5 tot 2cm gebruikt, is er eigenlijk niks aan de hand, ok je wiellager zal ietsje sneller slijten, maar dit zal denk ik niet eens merkbaar zijn... Voordelen: Meer velgen passen op je wagen, je kunt dikkere remmen monteren, je wegligging kan verbeteren... Ik rij zelf met .5cm spoorverbreders vanwege g40 remmen op mijn audi, merk je geowon helemaal niks van, ik denk dat mensen jou een beetje bang hebben willen maken...
|
||||
|
||||
Quote:
Dit verhaal is eigenlijk niet helemaal juist. Soms is het gebruik van spoorverbreders juist goed voor je wiellagers. het 'spoorverbreder-verhaal' is compleet afhankelijk van de originele et-waarde van je nieuwe velgen... Als je spoorverbreders gebruikt om dichter bij de oorspronkelijke et-waarde van je auto te komen zullen je lagers namelijk minder snel slijten. Maar goed, de strekking van je verhaal klopt: mits een beetje normale afmetingen, gewoon monteren!
|
||||
|
||||
@ Zweiter je hebt gelijk, niet over nagedacht..
|
||||
|
||||
dank je wel voor deze info heb ik in ieder geval wat aan.had mijn velgjes al te koop aangeboden omdat ik dacht dat het niet goed voor de auto was.
het zal gaan om verbreders van maximaal 3 cm voor de voorwielen zonder komen ze tegen de rem klauw aan denk niet dat ik ze achter nodig heb geloof dat ze zo om de trommel een komen. grtz marc |
|
||||
|
||||
Mag ik vragen welke auto je hebt? Want 3cm lijkt me niet nodig, je zult de et20 versie hebben van de 7j en dan hoef je volgens mij maar max 1 cm spoorverbreder ertussen te doen...
Bij de 8j heb je t indd niet nodig, aangezien die zo op de trommel past..
|
||||
|
||||
ik heb een golf mk1 mx uitvoering 1979.geen flauw idee wat de et waarde is van de velgen.voor moeten komen de 7j en die komen tegen de klauw aan,en achter denk ik dat die 8j dus wel zonder passen
|
|
||||
|
||||
De et waarde staat op de velg, op deze foto linksonder t naafkapje zie je iets staan.
er staat E3 dus et03.. 100% zeker dat je de et20 versie hebt die passen vaak niet ivm de remklauwen voor, vandaar dat de e03 versie ietsje gewilder is.
|
||||
|
||||
heb even gekeken en volgens mij heb je gelijk ik kon het niet echt goed zien.
maar ik heb gister die jongen op gebeld waar ik de velgjes van heb gekocht.hij had een cabrio van 79(toevallig ook zelfde bouwjaar).hij had nog een setje spoorverbreders op zijn auto zitten waar deze velgen dus ook op hebben gezeten.nu krijg ik dat setje als het goed is nog voor het weekend opgestuurd.dus dan weet ik ook wat de maat zal zijn van die voorste spacers.ik laat het jellie even weten. thanks |
|
||||
|
||||
nou ik heb ze dus net binnen gekregen.ze zijn 2.5 cm breed.en heb er ook nog twee voor achter 0.5mm weet niet of deze nodig zijn.weekend maar even proberen.heb het setje trouwens voor 50 euries gekocht dacht niet dat het duur was toch???ze zijn van h r ofzo
|
|
|||
|
|||
is een nette prijs voor 4 spoorverbreders !
maar met die van 2,5 voor staan de wielen voor en achter gelijk als ik me niet vergis ? anders gewoon ff passen dan weet je gelijk hoe het staat en of het past ! gr. Martijn p.s. wel ff foto's posten he
|
||||
|
||||
Quote:
Is normale prijs, denk je er wel aan langere bouten te gebruiken??
|
||||
|
||||
zal binnen kort even foto posten camera heeft wat kuurtjes.heb ze ook even gepast past precies l=allemaal alleen staat spuug lelijk zonder verlaging setje dus die moet er ook even komen :P
|