#1
|
||||
|
||||
bak wisselen
Ik heb een vraag;
In mijn golf GT zit een ADZ motor met bijbehorende originele bak. De 2e versnelling giert al een tijdje, maar nu begint bij "snel" doorschakelen ook de bak te kraken.. Tijd voor een andere bak dus, of revisie? Nu vraag ik mij af; waar moet ik rekening mee houden? Welke bakken passen er achter de ADZ? 't is een 020 bak, maar welke bakcodes komen redelijk overeen met de originele bak, qua overbrenging? Heeft iemand een idee hoeveel een revisiebak/bakrevisie kost, incl. inruil van de oude bak? Alvast dank.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#2
|
||||
|
||||
bak
Heb op Doppelwobber.de even uitgezocht wat voor bak ik nu heb, en wat voor bakken er geleverd zijn op de golf3.
Ben er achter dat er bakken zijn met aandrijfasflenzen van 100mm en 90mm. Die zijn uitwisselbaar, maar liefst heb ik een bak die er zo op past. Ik zou dan een bak moeten hebben met flenzen van 100mm. Er zijn genoeg V-bakjes te koop, prijzen varieren enorm.. Daarom de vraag; Wat is verstandig, een tweedehands bak kopen of de huidige bak laten reviseren?? Het is alleen de 2e versnelling die raar doet, verder schakelt de bak erg soepel en zitten er totaal geen bijgeluiden in..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
ik heb al eens 3 bakken op mijn scirocco gebouwd. en ik werd er helemaal zat van.
je kan niet in een bak kijken, en tenzij hij aan de auto zit niet echt testen. als je van een gokje houdt: sloperij of marktplaats. als je geld genoeg hebt: reviseren die hap, en de komende jaren zeker geen gezeik. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Is ook mijn eerste ingeving. Je weet nooit echt wat je koopt. Deze bak is al een keer gereviseerd, bij 120.000km. Nu (174.000) begint hij dus al weer kuren te vertonen. Misschien een slechte revisie/noodoplossing geweest, maar daar heb ik een rekening van 300,- van liggen (van vorige eigenaar). Nú is de bak die er onder zit nog wel te gebruiken, maar hij begint wel af te takelen. Nu moet de golf ook nog wat ander onderhoud hebben, dus het geld voor een bakrevisie zit er waarschijnlijk niet in... Aan de ADZ zit nu een CHB bak. Ik kan aan een CHD bak komen, via het VF. Wel zonder enige garantie en onbekende staat van dienst. Mocht de flensdiameter overeenkomen, dan waag ik het er op. De oude bak kan ik altijd nog laten reviseren, die gooi ik niet weg.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |