|
|||
|
|||
Cillinder kop 1600 diesel
hallo,
Mijn naam is Rens en ben na de diefstal van mijn kever, sinds een paar maanden in het bezit van een witte golf diesel uit 1981. Ik zwerf al wat langer rond op dit forum (als stille gebruiker), maar nu heb ik een dringende vraag die ik nergens kan vinden d.m.v de zoekmachine. Mijn vraag: De kop van mijn diesel is gescheurd tussen klepzitting en het gat van de verstuiver. Nu heb ik een nieuwe kop gekocht maar nu blijkt, door niet goed te hebben gekeken, dat deze verschilt van de oude. De oude kop (hieronder afgebeeld) heeft op de voorkant geen uitstekende olieleiding De nieuwe kop heeft wel deze vergrote uitstekende olieleiding, deze sluit dus niet aan op mijn onderblok. Domme fout, deze pas dus niet. Wie kan mij vertellen wat voor een kop ik gekocht heb en wat voor een kop er eigenlijk op moet i.v.m de aankoop van een nieuwe. (wie heeft er evt nog een liggen, of weet een goed adres voor een nieuwe/ gebruikte kop) m.vr.gr Rens Lucassen |
|
||||
|
||||
op je oude kop staat 068 103 373 F en op de nieuwe 068 103 373 D.
als je gewoon de onderdeel nummer van de oude doorgeeft dan moet je de goede krijgen. dus je moet een 068 102 373 F bestellen. kan komt het goed je zou op etka kunnen kijken wat voor kop je nu gekocht hebt of even langs de dealer. |
|
||||
|
||||
De kop met 2 uitsparingen is van een nieuwer type. Bijvoorbeeld een mk2.
De kop met een gat is waarschijnlijk nog zonder hydraulische klepstoters.
|
|||
|
|||
Klopt,een onderblok van een MK1 heeft 1 oliekanaal en die van een 2 heeft er 2
Die van de 1600 benzine heeft dat ook [golf 1 1kanaal en golf 2 2kanalen] Die jij nu hebt is van een 1600D van eeen golf 2 |
|
||||
|
||||
Ook niet helemaal waar, er zijn ook Golf 1 diesels met het nieuw type blok met twee kanalen.
Waar je dus op moet letten zijn de een of twee olieretourkanalen. Jij hebt een oud type nodig met een gat, met deze nieuwe kop kun je dus helaas niets.
|
|||
|
|||
Zijn dat dan zeker de latere modellen 83?
Is bij benzine zo dat de 1600/1800GTI onderblokken dat verschil heeft en is modeljaar 83 |