Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-12-2007, 17:46
Rens '87 Rens '87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 9
Default Cillinder kop 1600 diesel

hallo,

Mijn naam is Rens en ben na de diefstal van mijn kever, sinds een paar maanden in het bezit van een witte golf diesel uit 1981.
Ik zwerf al wat langer rond op dit forum (als stille gebruiker), maar nu heb ik een dringende vraag die ik nergens kan vinden d.m.v de zoekmachine.

Mijn vraag:

De kop van mijn diesel is gescheurd tussen klepzitting en het gat van de verstuiver.
Nu heb ik een nieuwe kop gekocht maar nu blijkt, door niet goed te hebben gekeken, dat deze verschilt van de oude.

De oude kop (hieronder afgebeeld) heeft op de voorkant geen uitstekende olieleiding







De nieuwe kop heeft wel deze vergrote uitstekende olieleiding, deze sluit dus niet aan op mijn onderblok.
Domme fout, deze pas dus niet.









Wie kan mij vertellen wat voor een kop ik gekocht heb en wat voor een kop er eigenlijk op moet i.v.m de aankoop van een nieuwe.
(wie heeft er evt nog een liggen, of weet een goed adres voor een nieuwe/ gebruikte kop)

m.vr.gr

Rens Lucassen
Reply With Quote
  #2  
Old 24-12-2007, 18:08
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

op je oude kop staat 068 103 373 F en op de nieuwe 068 103 373 D.

als je gewoon de onderdeel nummer van de oude doorgeeft dan moet je de goede krijgen. dus je moet een 068 102 373 F bestellen. kan komt het goed

je zou op etka kunnen kijken wat voor kop je nu gekocht hebt of even langs de dealer.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-12-2007, 18:28
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

De kop met 2 uitsparingen is van een nieuwer type. Bijvoorbeeld een mk2.
De kop met een gat is waarschijnlijk nog zonder hydraulische klepstoters.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #4  
Old 25-12-2007, 19:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Klopt,een onderblok van een MK1 heeft 1 oliekanaal en die van een 2 heeft er 2
Die van de 1600 benzine heeft dat ook [golf 1 1kanaal en golf 2 2kanalen]
Die jij nu hebt is van een 1600D van eeen golf 2
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2007, 08:59
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ook niet helemaal waar, er zijn ook Golf 1 diesels met het nieuw type blok met twee kanalen.

Waar je dus op moet letten zijn de een of twee olieretourkanalen. Jij hebt een oud type nodig met een gat, met deze nieuwe kop kun je dus helaas niets.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 26-12-2007, 18:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zijn dat dan zeker de latere modellen 83?
Is bij benzine zo dat de 1600/1800GTI onderblokken dat verschil heeft en is modeljaar 83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum