Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-12-2007, 17:20
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Zekering ruitenwisser installatie Golf II 1990

Beste mede forum leden,

Vanochtend was een ochtend zoals alle andere ochtenden van deze week.. Ik rijd naar mijn werk (50km) en ondertussen wordt mijn voorruit steeds smeriger door alle pekel/zout/zand etc. etc. dat door mede weggebruikers de lucht wordt "ingereden".
Uit ervaring weet ik dat sproeien/wissen uit den boze is, aangezien de sproeikoppen van de sproeiers meestal dichtgevroren zitten en door de isolatie onder de motorkap ook niet ontdooien... (De wissers gebruiken geeft in dit geval alleen maar meer uitgesmeerde rotzooi op mijn ruit = nog minder zicht.)

Als ik vervolgens aankom op de parkeerplaats probeer ik toch altijd effe of ik de ruiten nu wel kan sproeien en meestal zonder resultaat. Zo ook deze ochtend, maar met nog veel minder resultaat....
Wissers gingen op, neer en een stukje op. Daarna helemaal niets meer

Aangezien de vorige eigenaar het nodig achtte om de zekeringenkast met een schroefje dicht te schroeven kon ik een snelle zekeringen check niet uitvoeren. Vanmiddag toch maar naar huis gereden met die smerige ruit maar dat was geen pretje. Net even gekeken en nu blijkt dat de zekering is doorgebrand.

Nu heb ik 3 vraagjes:
1. Mijn boekje zegt dat de zekering op plaats 11 zou moeten zitten maar in werkelijkheid zit deze op plaats 5. (De achterkant van het zekeringendeurtje klopt wel.) Heb ik een verkeerd boekje?
2. Volgens het boekje moet er een 15 amp zekering in, maar in de praktijk zit er een 10 amp in. (Is al eens vervangen gezien de vorm/kleur van de zekering.) Wat moet er nou in?
3. Is het raadzaam de hele wisserconstructie voor eens los te schroeven en alles te smeren/controleren op een soepele gang? (Dit heb ik bij de achterruitenwisser gedaan met veel succes!)

Een heel verhaal voor wat kleine vraagjes

Groet,

Koen

P.s. Symptomen van kapotte zekering: Ruitenwisser zowel voor als achter werkt niet. Sproeien van ruiten werkt ook niet. Kan me voorstellen dat dit in eerste instantie ook lijkt op een defecte hendel aan de stuurkolom.
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
Reply

Posting Rules