![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo Allemaal,
Ik ben helemaal nieuw op het forum, en ik me aangemeld zojuist aangemeld omdat ik startproblemen heb met mijn golfje II diesel. Als het koud is start de auto tegenwoordig erg slecht ![]() Nu denk ik dat de gloeipluggen aan vervanging toe zijn, maar hoe kan ik ze testen? door de door te meten? en hoeveel weerstand moeten ze hebben? Als er een stuk is gloeien ze dan allemaal niet meer? en hoe kan ik ze vervangen? zit dan de diesel injectie pomp in de weg? Groetjes van een tevreden golf rijder (net weer even 2800 km gereden naar frankrijk en nu ruim over de 360.000km ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik kan je alleen helpen met hoe je ze kan testen je moet ze er dan alleen maar voor uithalen.
als je ze eruit hebt sluit je zo'n gloeiplug direct op de accu, pas op dat je niet je handen brand ! als het goed is gloeit de hele top redelijk snel +/- 3 seconden moet er toch wel een mooier gloed zijn. als dat niet het geval is... dan zijn ze geschiedenis ![]() maar hoe je ze eruit krijgt, en of dat goedschiks lukt... dat weet ik niet. mvg db |
#3
|
||||
|
||||
![]() je kan ze testen als ze erin zitten, draad eraf schroeven zodat je er maar 1 tegelijk meet, anders staan ze met elkaar verbonden
en dan een pin op het kleine draadeinde en eentje op de massa, moet dan ongeveer 0.7 Ohm hebben! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Het is mogelijk om ze eruit te draaien zonder de pomp te demonteren. Enig geduld is wel vereist (lees; pielwerk)
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hallo Allemaal,
Bedankt voor de reacties, ik ga er zaterdag mee aan de slag! ik hoop dat het lukken gaat ![]() |