![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hai Mensen,
Heb een polo 6n2 Nu moet ik mn stuurkogel vervangen en heb ik dit nog nooit gedaan. Ik heb al vaak remblokken en schijven vervangen, en ander klein onderhoud gedaan als filters en olie vervangen. Is het lastig dit zelf te doen aangezien de vw dealer hier anderhalf uur voor rekent en dan nog uitlijnen en ik dan op 200 euro uitkom, en ikzelf het onderdeeltje kan bestellen voor 15 euro. Tevens had mijn wagen een te hoge waarde bij roetmeting, heb hiervoor brandstofsysteem cleaner in de tank gedaan wat in 90% van de gevallen het probleem moest zijn, iemand hier meer tips voor? Thnx |
#2
|
||||
|
||||
![]() goed warm rijden voordat je een roetmeeting doet
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hij was goed warm voor de roetmeting..
Andere tips? |
#4
|
||||
|
||||
![]() ja goed stuk snelweg pakken en dan hoog in de toeren rijden,
dus bijv stuk goed hard rijden in de 4.. even pijn doen dus. je ziet vaak dat de k-waarde te hoog is bij diesels die veel kleine stukjes rijden of niet genoeg warm worden, bijvoorbeeld veel stadsgebruik, de roet hoopt zich dan op in de uitlaat, als je hem echt goed er van langs geeft, brandt je dit er 9 van de 10 keer al uit. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hai Hajee,
Ik rijd laatste paar maandjes ivm stage inderdaad zeer korte stukjes, heb hem van het weekend een 10 km lekker 3500 - 4000 toeren laten maken in zn 4 op de snelweg en ook wat speed cleaner in de tank gedaan. Hoop dat dit hem moet doen. Maar als ik zo eens gelezen heb dan moet een stuurkogel vervangen toch niet veel werk zijn en hoeft hij als je de lengte van het draadeind opmeet van de te vervangen stuurkogel en de nieuwe precies even lang instelt niet opnieuw uitgelijnd te worden? |