|
||||
|
||||
Versnellingsbak 8v GTI op 16v GTI
Past een versnellingsbak van een 8v GTI op die van een 16v GTI, ik heb gehoord dat de overbrenging anders is en ben benieuwd als ik hiermee meer koppel verkrijg.
|
|
||||
|
||||
past, alleen goede koppelingssetje monteren. je kan em met een 8v bak verder doortrekken heeft op de lange duur(als je dat vaak doet) wel gevolgen voor je motor.
|
||||
|
||||
koppelingsset van een 8v of 16 v? Merkte namelijk dat een 8v sneller optrekt dan een 16v vandaar
|
|
||||
|
||||
van een 8v
|
||||
|
||||
tnxs! weet je toevallig ook als de kabelboom van een 8v gelijk is aan die van een 16v?
|
|
||||
|
||||
ligt n btje aan het bouwjaar/zekeringkast, is wel redelijk plug en play, maar kabelboom van ouwe en nieuwe type zekeringkast is zowieso anders...
|
||||
|
||||
de 16v komt uit 1987 de 8v uit 1990 ik zal eens kijken naar de zekeringskasten
|
|
||||
|
||||
Naast een andere koppeling en drukgroep heb je dus ook een ander vliegwiel nodig. Omdat het aantal splines van de ingaande as anders is.
Zelf heb ik een ACD bak, ook een 8V GTI bak, daarvan is alleen de 5e versnelling marginaal langer. Welke bak heb jij liggen? De overbrengverhoudingen zijn te vergelijken op www.doppelwobber.de |
|
|||
|
|||
Vliegwiel is het zelfde
Van een 02a bak is anders[G60] Als je een 9A GTI8v bak hebt daar zijn de verhoudingen van gelijk aan de 2Y Spleens is ind anders diameter is wel gelijk |