|
||||
|
||||
tellerbak golf 1 '83 uitbouwen ?
hey,
zit met een paar dingen die niet goed/juist werken bij de tellerbak. Nu wil ik deze ff eruithalen, maar weet niet precies wat ik allemaal los moet halen ? Zie wel 2 schroefjes in het zicht zitten maar ik neem aan dat er meerdere zijn die los moeten ? wie kan me vertellen hoe je de tellerbak uitbouwt ? alvast bedankt !
|
||||
|
||||
Zit een schroefje achter dat afdekkapje van je lichtschakelaar...een schroefje achter je bedieningspaneel van je verwarming,en nog een schroefje aan de bovenkant bij je radio..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
En als je dan het dahboard-paneel er voor vandaan hebt zit de tellerbak zelf nog met schroefjes vast aan de voorzijde. Je kant hem dan iets naar voren kantelen. Dan met je hand erachter om de km-tellerkabel los te maken, dan de stekker eruit en klaar.
|
|
||||
|
||||
thx guys
|
||||
|
||||
Quote:
Your welcome |
|
||||
|
||||
en als je hem er helemaal uit wil hebben zit er ook nog een kilometertellerkabel (scrabble!!! ) aanvast is een behoorlijk gepruts om die er weer in te krijgen maar is te doen
|
|
||||
|
||||
Quote:
"En als je dan het dahboard-paneel er voor vandaan hebt zit de tellerbak zelf nog met schroefjes vast aan de voorzijde. Je kant hem dan iets naar voren kantelen. Dan met je hand erachter om de km-tellerkabel los te maken, dan de stekker eruit en klaar." Zitten er twee aan........??? |
|
||||
|
||||
Ik doe de kilometer kabel altijd van de onderkant
|
|
|||
|
|||
ff een upje voor dit topic, heb namelijk ook een vraagje over de kilometertellerkabel.
Gisteren heb ik even het hele dashboard-tellerraam geval los gehad om een aantal dingen erachter te checken. Ik merkte dat bij mijn GTI de kilometertellerkabel gewoon los zit in de tellerunit. Het functioneert allemaal prima, maar sinds ik gisteren dat ding even eruit heb gehad en weer heb teruggeduwd, ratelt hij nogal. twee vraagjes: 1. is het ratelen te verminderen door wat WD40 in de kabel te spuiten? 2. is het normaal dat de km-tellerkabel zo los achterin de tellerunit zit, of hoort deze vastgedraaid/vastgeklikt te worden of iets dergelijks? groeten Dennis |
|
||||
|
||||
Als het goed is valt het uiteinde van de kabel over een randje heen aan de tellerbak. Misschien zit hij er net wat scheef of niet goed in?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dat moet ik morgens dan maar eens even nakijken inderdaad. En WD40 erin spuiten, kan dat geen kwaad? Heb wel vaker gehoord dat als je een km- tellerkabel smeert hij geen last meer heeft van ratelen namelijk. |
|
|||
|
|||
Henk_Pigo en Golf_1_GTS: bedankt voor de tips!
De tellerkabel zat inderdaad wat los in de unit. Wat het erbij komen betreft: afdekkap voor de zekeringkast losschroeven, stoel naar achter schuiven en in de 'lean-back' stand en met de snoet onder de tellerunit kruipen! Je ziet de tellerkabel dan zo zitten en schuift m zo op zn plaats. Echt een megatip dus! |