|
|||
|
|||
Problemen Golf I
Moi!
Heb me net even voorgesteld en wilde even het volgende vragen: Heb een Golf 1 c 1.3 gekocht uit 1982. Auto is qua carrosserie hard en ziet er netjes uit. 1 deur is bijgespoten en dat zie je wel , maar verder.. Okee. Motorisch is er nog wat te wensen.... Als ik een kilometer of 15(het moment dat hij net lekker warm word) rij gaat het fout.... Zodra ik afrem en de koppelig intrap slaat ie uit! Dus dan is het óf snel koppeling op laten komen of stil gaan staan langs de kant. Heb het idee dat de auto té warm word. (temp. meter op dash doet t ook niet). Hij gaat te arm lopen....Moet dus het gas erop houden... En dat is in Stad Groningen onmogelijk met al die fietsers........ Ook lekt ie behoorlijk olie. Niet als ie een tijdje stilstaat. Maar vooral als je net gereden hebt, dan drupt het eronder weg. Als ik de olie vuldop eraf draai zit er een licht beige aanslag aan de dop, das niet goed toch? Heeft iemand een idee wat mijn of het probleem is? Auto gaat Zondag terug naar degene die hem mij verkocht heeft, hij is namelijk automonteur, dan ga ik ervan uit dat de auto goed is...HIJ zegt dat ie geen problemen heeft, ik heb ondervonden dat ie dat zeker wel heeft. Wil hem met zoveel mogelijk suggesties bombarderen met wát er fout is/kan zijn. Groet Sebas |
|
||||
|
||||
koppakking is lek benzine toevoer vies choke werkt niet naar behoren. sludge duid op lekke koppakking
|
|
||||
|
||||
De mayonaise onder de dop kan inderdaad duiden op een lekke koppakking. Bouwt het koelsysteem ook veel druk op?
Het afslaan met warme motor is vaak te verhelpen door een echte frisse afstelling. Dus: ontsteking nakijken (rotor, verdelerkap, kabels, bougies, condensator en puntjes controleren) en daarna de carburateur eens goed reinigen en netjes afstellen (er zijn maar weinig mensen die dat kunnen of doen, maar het is echt betrekkelijk simpel).
|
|||
|
|||
Juistem, okee, bedankt voor het delen van deze kennis!
Grts |
|
||||
|
||||
sludge krijg je ook al, door steeds kleine stukjes te rijden.
|