Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-02-2009, 23:25
GolfC GolfC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default Problemen Golf I

Moi!

Heb me net even voorgesteld en wilde even het volgende vragen:

Heb een Golf 1 c 1.3 gekocht uit 1982.

Auto is qua carrosserie hard en ziet er netjes uit. 1 deur is bijgespoten en dat zie je wel , maar verder.. Okee.

Motorisch is er nog wat te wensen....

Als ik een kilometer of 15(het moment dat hij net lekker warm word) rij gaat het fout.... Zodra ik afrem en de koppelig intrap slaat ie uit! Dus dan is het óf snel koppeling op laten komen of stil gaan staan langs de kant.

Heb het idee dat de auto té warm word. (temp. meter op dash doet t ook niet). Hij gaat te arm lopen....Moet dus het gas erop houden... En dat is in Stad Groningen onmogelijk met al die fietsers........

Ook lekt ie behoorlijk olie. Niet als ie een tijdje stilstaat. Maar vooral als je net gereden hebt, dan drupt het eronder weg.

Als ik de olie vuldop eraf draai zit er een licht beige aanslag aan de dop, das niet goed toch?

Heeft iemand een idee wat mijn of het probleem is?

Auto gaat Zondag terug naar degene die hem mij verkocht heeft, hij is namelijk automonteur, dan ga ik ervan uit dat de auto goed is...HIJ zegt dat ie geen problemen heeft, ik heb ondervonden dat ie dat zeker wel heeft.

Wil hem met zoveel mogelijk suggesties bombarderen met wát er fout is/kan zijn.

Groet Sebas
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2009, 23:58
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

koppakking is lek benzine toevoer vies choke werkt niet naar behoren. sludge duid op lekke koppakking
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2009, 00:18
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De mayonaise onder de dop kan inderdaad duiden op een lekke koppakking. Bouwt het koelsysteem ook veel druk op?

Het afslaan met warme motor is vaak te verhelpen door een echte frisse afstelling. Dus: ontsteking nakijken (rotor, verdelerkap, kabels, bougies, condensator en puntjes controleren) en daarna de carburateur eens goed reinigen en netjes afstellen (er zijn maar weinig mensen die dat kunnen of doen, maar het is echt betrekkelijk simpel).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 07-02-2009, 20:46
GolfC GolfC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default

Juistem, okee, bedankt voor het delen van deze kennis!

Grts
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2009, 13:52
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

sludge krijg je ook al, door steeds kleine stukjes te rijden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum