#1
|
|||
|
|||
Auto warm = stotteren
Hej,
Alweer de zoveelste vraag in een zeer korte tijd, maar heb gewoon een hoop vragen Als mijn auto goed warm is, dus een flink eind mee gereden, begint mijn auto te stotteren, niet heel de tijd maar steeds 1 of 2 stoten. Het lijkt dan ook net of me auto gewoon eventjes uitvalt en gewoon weer verder gaat. Ik heb ook 1 keer een klap uit me uitlaat gehad, met een aantal rare stofdeeltjes. Is mijn ontstekking kapot of is het veel erger?? Als het aan mijn ontsteking ligt, waar moet ik dan opletten als ik een nieuwe koop, en is het dan misschien slim om meteen meer te vervangen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dat stotteren voelt namelijk niet echt goed voor mijn auto... Alvast bedankt Wouter |
#2
|
|||
|
|||
Voor diegene die je andere vragen,of het voorstellen niet hebben gelezen om,wat voor motor gaat het.
1100/1300/1500/1600[GTI]1800[GTI]????????inkluis mij zelf wil je graag helpen!!!!! |
#3
|
|||
|
|||
Golf 1 LX uit 83, met een 1.1 motortje erin
|
#4
|
||||
|
||||
Ontsteking eerst eens goed afstellen voordat je van alles nieuw en duur koopt...
|
#5
|
|||
|
|||
Brandstof toevoer?
contactpunten? condensator? contactblokje van het contactslot? Even een paar punten die het controleren waard zijn. |
#6
|
||||
|
||||
dit probleem heb ik dus ook!
ik heb vandaag vervangen: -rotor -verdelerkap. -contactpunten. -condensator. -boegies en kabels. contactpunten heb ik met een voelermaat op 0.55mm gezet maar loopt nog niet lekker. ik had ze eerst op 0,7mm staan en dat liep beter. morgen maar ff de strobo er op en dan kijken of het goed gaat! het lijkt nu net of hij op 3 cilinders draait en hij stottert dus ook soms!?! kan dit aan de ontsteking liggen?!? of moet ik het toch ergens anders zoeken?!? |
#7
|
||||
|
||||
Mischien iets met het vacuum "slangetje lek ergens"! of carburateur eens goed schoon maken filters vervangen.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#8
|
||||
|
||||
vandaag bij de garage geweest en de ontsteking laten afstellen, nog steeds het zelfde probleem.
ontsteking is nu goed maar hij loopt nog op 3 cilinders....dus het probleem zit ergens anders. de monteur vroeg ook nog wat ik tank, ik zei 95 en om de 3 tank beurten 98. toen zei hij dat ik eens een lood vervanger er bij in moest gooien. dat heb ik dus gedaan en wat denk je na een kilometer of 20 rond te hebben gereden met hokken en stoten begon hij steeds beter te rijden. hij loopt nu mooi stationair en heeft veel trekkracht en loopt gewoon weer op alle 4 de cilinders. maar waar zit hem nu het probleem?!? en wat doet lood vervanger precies, heeft het met smering van de kleppen te maken?! |
#9
|
||||
|
||||
net met een steen koude motor weer ff proberen of hij goed start.
choke half open en starten ... lopen. na een blokje om de choke er af en loopt nog steeds mooi en weer wat verder cruzen de snelweg op met een warme motor gaat ook helemaal zonder hokken en stoten. en weer rustig terug naar huis. ben echt benieuwd wat de loodvervanger nou eigenlijk doet!? hij pluimt zelfs niet meer!? Last edited by fabian : 13-02-2008 at 23:48. |