#1
|
||||
|
||||
16v op keihins loopt :)
Voor de cross hebben we een PL motor. Hier hebben we 38 mm keihins achter gemaakt. en de computer vervangen voor een losse ontstekingsmodule. Hij krijgt benzine, vonkt, heeft compressie en alles staat op tijd maar hij wil niet starten.
Als ik de kabel van de bobine op de verdelerkap los haal gaat de motor gewoon normaal rond, met ontsteking heeft komen er alleen gigantische knallen uit de uitlaat en gaat de moter nogal zwaar rond of er een zwaar punt in zit en pakt gewoon niet aan. Iemand misschien een idee, tips of hints waar het aan kan liggen? Groeten Niels Last edited by Niles : 04-10-2007 at 21:39. |
#2
|
||||
|
||||
kijk je bougiekabels eens na want volgens mij zit je op de uitlaatslag te ontsteken (kabels dus 180 graden verdraaid, of de onsteking 180 verdraaid!)
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#3
|
||||
|
||||
klinkt inderdaad als een verkeerde onst volgorde let op 16 v heeft geloof ik 1-3-4-2 en draait rechtsom
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
dan is het 1-4-3-2 het is net ff anders geloof ik dan de meeste motoren |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan niet, 1 en 4 kunnen nooi na elkaar komen, 2 en 3 ook niet. Het is 1-3-4-2 of 1-2-4-3. In 95% van de gevallen is het 1-3-4-2.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#7
|
|||
|
|||
Probeer tijdens het starten eens aan je verdeler te draaien. Kijken wat ie dan doet.
Er zal een punt zijn dat ie wel heel soepel ronddraait. Klinkt gewoon als een ontsteking die niet goed staat. Toevallig niet je DB riem eraf gehad en je hulpas voor ontsteking per ongeluk verdraait???? |
#8
|
||||
|
||||
Mijn dag kan niet meer stuk! na wat contact spray de ontsteking iets later gezet. nog maar is starten. met dit als resultaat:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FdFR1JIIijM"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/FdFR1JIIijM" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object> Ik ga 14 oktober een dagje lachen op Ter Apel . Nog bedankt jongens |
#9
|
||||
|
||||
Ik zie geen filmpje helaas, ben toch wel heel benieuwd!!
Edit: owja ik zie het al!! machtig,, dat wil ik ook Last edited by TimMK1 : 02-10-2007 at 19:09. |
#10
|
||||
|
||||
|
#11
|
|||
|
|||
Superrr!!!! Dus wel de ontsteking he
Toch handig dan he. dat er een forum is. Veel plezier ermee. |
#12
|
|||
|
|||
Hij loopt echt heerlijk!
Wat zijn dat voor carbs precies? |
#13
|
||||
|
||||
Geen id haha. Ik zal morgen wel even voor je kijken wat voor type het is. zaterdag heb ik training en zondag is het zo ver
|
#14
|
|||
|
|||
En en en en en?
ben je er al mee gaan rijden? hoe was het resultaat? is er voor de rest nog iets veranderd, buiten carb's en spagettie? en heb je soms details van je inlaatspruitstuk? mvg Che Last edited by che : 02-11-2007 at 18:58. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Heb er mee gereden op de crossdag op ter apel met het geel witte golfje MKI http://www.youtube.com/watch?v=5kq6t7r4v38 Verder niks veranderd behalve een afgedraait vliegwiel. kon aardig mee komen (4e). Alleen bovenin de toeren viel hij weg (te kleine sproeiers) er valt dus meer te behalen. Heb nu 40ers gekocht en ga mn moter ombouwen naar 1600 voor de 1600 klasse. |
#16
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:33. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
|