#1
|
||||
|
||||
Slagmoersleutel, luchtratel en luchtpoetsmachine
Aangezien mijn compressor en luchtsleutel zijn gejat op zoek naar wat anders.
Nu zag ik ook een luchtratel voorbij komen. Kan iemand mij vertellen wat het voordeel van een luchtratel boven een slagmoersleutel is? Ik heb namelijk nu 2 setjes op het oog. Koffer 1 met een slagmoersleutel, luchtratel luchtbeitel en een luchtslijpmachine, die beitel en slijpmachine boeien me niet echt. Koffer 2 met een slagmoersleutel én luchtpoetsmachine. Dat laatste staat me wel aan maar wat zijn de ervaringen hiermee? En iemand nog een goed advies welke koffer te kiezen? Prijs ligt bijna gelijk. Set 2 is een tientje goedkoper. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 2e koffer, met poetsmachine dus. Maar als er echt een reden is om die luchtratel te moeten hebben kan dat een optie zijn om toch die andere te nemen.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl Last edited by JurjenV : 26-11-2007 at 10:20. |
#2
|
||||
|
||||
Slagmoersleutel slaat zoals t woord zegt met kleine slagen en is vooral bedoelt voor veel kracht terwijl de Ratel wat sneller en wat fijngevoeliger zal zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Kinzo ?
|
#4
|
||||
|
||||
die poetsmachine zal toch niet echt lekker werken? Zonder toerenverstelling
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, Kinzooi
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
Als het maar werkt...
Compressortje van Ferm op het oog Maar niemand ervaringen met die poetsmachine of ratel?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#7
|
||||
|
||||
dit is typisch spul om op Essen te kopen, ik zou nog heel ff wachten met die aanschaf
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
Daar kom ik dan weer niet
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Instelbare manometer tussen compressor en poetsmachine |
#10
|
||||
|
||||
Voor sommige wielbouten en zeker de centrale wielmoeren is een slagmoersleutel vereist. Aangezien de handel soms zo vreselijk vast kan zitten heb je echt een "knal" nodig om de boel de eerste slag los te draaien. Vandaar dat je ook niet met een slagmoersleutel je velgen helemaal vast moet draaien.
Ik zou dus zeker een slagmoersleutel aanschaffen. De luchtratel is een stuk platter, miscshien handig voor de moeilijke plekjes. Maar veel kracht heeft die meestal niet (t.o.v. de "koppelbeuker": slagmoersleutel). Meestal is dat soort werk prima met de gewone ratel/sleutel los te halen. Maar wat de kwaliteit van dit spul is, geen idee. |
#11
|
||||
|
||||
Nou die slagmoersleutel heb ik zowieso weer nodig ja, alleen zit ik te twijfelen over welke set.
Ik twijfel omdat ik denk dat ik die autopoetsmachine toch nauwelijks ga gebruiken. Met de hand kun je veel beter overal bij, en ik heb nog zo'n gewone (flut) autopoetsmachine staan. Koffer 1 zou logisch zijn...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#12
|
||||
|
||||
Kijk anders hier eens: http://heimwerker.listings.ebay.de/...ListingItemList
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Koffer 1 heb ik thuis liggen, en ik word niet echt gelukkig van dit gereedschap. De luchtsleutel heeft erg veel druk nodig om een wielbout los te kunnen draaien, en die luchtratel krijgt al helemaal niets los. Opzich is een luchtratel wel makkelijk voor de moeilijk bereikbare plekjes, maar ik zou liever 92 Euro uitgeven aan één echt goede luchtsleutel. Overigens zijn deze kinzo setjes, voor minder geld bij de Makro te krijgen. |
#14
|
||||
|
||||
geef alsjeblieft wat meer uit voor een losse slagmoersleutel....
en trust me... die andere apparaten, kun je echt niks mee... Ik heb 2 weken terug zown Kinzo set bij de Gamma gehaald... werkt niet, slagmoersleutel zat vast... andere dingen was echt crap! Dus ik denk, nou, lekker dan, ik ga gewoon proberen of ze em terugnemen... reactie: Ja, ik snap niet dat we dat nog in ons assortiment hebben, ben er niet blij mee. Ik zal je even een bon geven dat je bij de kassa je geld terug krijgt. Bij Lasaulec een Airpress voor 80 euro gehaald. iig al hele vooruitgang. 430 nm moet die losdraaien... Toch zelfs daarmee gister een bout niet los kunnen krijgen, die heb ik uiteindelijk met een sleutel en buis erop los weten te krijgen. En ook mijn wielmoeren wouden niet allemaal(Maar die zaten ook belachelijk vast. met kruissleutel en moker los moeten meppen... maar goed, die 80 euro luchtset koffers moet je niet aan beginnen... Die Airpress is misschien een idee. iig een stap vooruit op die ferm kinzo e.d.... |
#15
|
||||
|
||||
|
#16
|
||||
|
||||
800NM is wel errug veel bij een gewone auto... Dat gebruik je toch niet.
Heb wel door dat die rateltjes bijna geen NM's geven. 60 NM bij 6 bar. Wel goeie info Tommy
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#17
|
||||
|
||||
In elk geval een 2e hands compressor op het oog.
10 bar, 40 liter ipv de "normale" 8 bar 25 liter... Morgen even kijken, tis wel gewoon een Ferm Maaarrr, kan ook iemand vertellen waarom sommige compressors met 50 liter inhoud een 200l/min. geven en een 24 literse bijv. 215l/min.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl Last edited by JurjenV : 26-11-2007 at 19:53. |
#18
|
||||
|
||||
zit er waarschijnlijk een zwaardere pomp op... meer capaciteit... lijkt me logisch?
de tank is alleen buffer, er zijn ook wel compressors zonder tank... Als je voor die prijs een 800 nm kunt kopen, waarom zou je hetzelfde uitgeven voor een die minder doet? Je hoeft er waarschijnlijk toch maar 2 doppen bij te kopen... en anders koop je zown 40 euro ferm voor de doppen... haha |
#19
|
||||
|
||||
25 of 50 liter compressor heb je weinig aan met een slagmoersleutel lijkt mij
|
#20
|
||||
|
||||
Beter eens kijken op rommelmarkten of ietsdergelijks voor oud Industrieel luchtgereedschap, hebben wij ook thuis, zoiets is sterk en kwalitatief super...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|