#1
|
|||
|
|||
Roest behandelen.
Ik zit hier en daar wat topics te lezen, en dan zie ik mensen roepen:
'' En dan de plek waar het roest zat goed behandelen'' Maar nu is mijn vraag, wat is de beste manier om roest te behandelen? Ik ben van plan een Golf MK1 te kopen en te gaan opknappen, maar ik wil dus ook al het roest weg hebben! Wat is de beste manier om roest te behandelen? En dan nog een vraag, wie weet er een bedrijf waar je een complete carroserie kan laten verzinken? Alvast bedankt! Groeten Jaap. |
#2
|
||||
|
||||
ik zou om te beginnen goed kijken wat je koopt voordat je wat koopt dat kan je al een hele hoop werk schelen bij het behandelen van de roest. zoals ik het doe bij mijn einser is het goed borstelen(met staalborstel op boormaschine/slijptol) behandelen met een primer/epoxi.2k primer en daarna mooi strak trekken met een plamuur. bij door geroeste delen zal je het moeten verweideren en een nieuw/goed stuk er in lassen. en daarna weer het zelfde verhaal.
o en wat het verzinken betreft (epoxi bad) maar dan zal hij blank moeten... kan ook in een bad (meestal is dat een volgorde bij dat soort bedrijven) ontlakken-spoelen-epoxi. maar financieel gezien doe ik het lekker met de hand en een 2k primer spaart je een hoop geld. hoop dat je er wat aan hebt. groeten frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Maar nu is mijn vraag, wat is de beste manier om roest te behandelen?
Het roest moet simpelweg weg... altijd terug tot op het blanke metaal. 2K Primer er op... eventueel plamuren en nog een keer primer... en daarna mooi strak in de lak...
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam |
#4
|
||||
|
||||
jep blank borstelen 2k-primer en dan mooi strak plamuren nogmaals primeren en een kleurtje erop
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
als je echt zeker wil weten, moet je de auto helemaal kaalplukken en laten stralen.
andere optie: de geroeste delen er uit slijpen en nieuw er IN lassen. daarna staalplamuur op de gelaste delen. Bij mijn GTI heb ik het op de laatste manier gedaan, hier op volksforum heb ik een topic in watergekoelde projecten. als er te veel rotterij in zit, zou ik er niet aan beginnen. |
#6
|
||||
|
||||
ja wat is veel ik zelf vindt het juist leuk om te doen
mijn caddy 1 is tot op de bodem rot maar dat maakt niet uit net wat er al gezecht word rotte delen er uit slijpen nieuwe delen er in is nog leuk werk ook maar je moet er welvan houden |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
jij liever dan ik ik ben blij dat mijn einser gaaf is we verwachten wel een toppic er van hè!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb zelf een hekel aan al dat voorwerk... slijpen, lassen, plamuren, schuren... maarja... das wel het belangrijkste want anders ziet je'n spuitwerk er ook niet uit....
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam |
#9
|
|||
|
|||
Oke, hier kan ik opzich wel wat mee..
Nog mensen wat betreft carrosserie laten verzuren en dan laten verzinken? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Geeft een schitterend resultaat, beter als laten stralen... maar volgens mij moet je tegenwoordig naar belgië om dit te laten doen....
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam |
#11
|
||||
|
||||
maar daar zit wel een behoorlijk kosteplaatje aan
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Ik lees hierboven.......2-K primer, plamuur, 2-K primer. ik was van gedachte dat je altijd op blank metaal moest plamuren?.....toch...?
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Zo word het wel geleerd... op blank metaal plamuren. Maar uit ervaring doe ik er liever eerst een laagje primer onder, betere hechting en als de plamuur er eens uit mocht knallen (plamuur is minder flexibel dan metaal) heb je iig nog iets van bescherming.
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam |
#14
|
||||
|
||||
Kijkaan weer wat bijgeleerd.
|
#15
|
||||
|
||||
Erg handig dit topic , ik hoop (ooit/ binnenkort/ snel) ook een vw'tje te gaan opknappen! (ben nu (nog maar) 16!) ! Dus probeer er nu het een en ander erover te leren!
|
#16
|
||||
|
||||
Er zijn vele goede manieren om roest te behandelen maar het enige wat je kan doen zodat het een heeeeeele lange tijd zal wegblijven is de slijptol erin zetten zodat al het roest volledig verwijdert is en dan behandelen met de nodige primers en een mooie kleurtje!
|
#17
|
||||
|
||||
schuuren, zandstralen, fertan erop, epoxi primer/2 k plamuur erop, schuuren grondverf erop en aflakken en dan moet het plaat werk er weer tegen kunnen en indien nodig stukken inlassen waar de roest ingewerkt heeft.
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
#18
|
||||
|
||||
Ik ben van plan het onderstaande te behandelen:
Als dit helemaal kaal is geschuurd, dan hoeft er toch geen Fertan meer op neem ik aan? Dat is toch een middel dat roest omzet in hard materiaal, maarja als je alle roest kunt wegschuren, dan hoeft het niet meer met Fertan behandeld te worden begrijp ik? Zou de juiste volgorde om dit te behandelen zijn: 1. Kaal schuren 2. 2K primer 3. Plamuur 4. Primer (meerder laagjes) 5. Lak (meerder laagjes) 6. Blanke lak (meerdere laagjes) ???? En wat is die 2K primer precies? Wat doet het? Waar koop je het? Alvast bedankt! |
#19
|
||||
|
||||
En houdt de plamuur wel op die 2K primer? De plamuur gaat toch meestal direct op het blanke staal?
|
#20
|
||||
|
||||
Roest helemaal weg schuren gaat je niet lukken, dan zou je moeten stralen of een slijptolletje gebruiken oid. Er blijft altijd met schuren ingevreten (niet zichtbare) roest achter. Na het schuren met Fertan behandelen kan geen kwaad.
En plamuur doe je op het blanke staal en daarna de primer eroverheen.
__________________
WWW.MIVW.NL |