#1
|
|||
|
|||
Is het nog rendabel?
Hoi mensen,
Ik vroeg me af. Is het nog rendabel om vandaag de dag een golf MKII vr6 te bouwen? Ik blijf het namelijk prachtig vinden als bij een 2 de kap open gaat en er zo een dikke vr6 in ligt En het rijd nog lekker soepel ook en zit een mooi geluid in. Ik had in me hoofd zitten om een schade golf 3 vr6 aan te schaffen en dan alles wat ik nodig heb over te bouwen en in orde te maken. Maar gezien de keuringen en regels die er voor zijn, is dat nog te doen vandaag de dag...?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#2
|
||||
|
||||
Als je het goed doet zou je hem zonder al te grote problemen op kenteken moeten krijgen.
D'r zijn er al genoeg geweest die het gedaan hebben, dus waarom jij niet?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
waarom zou het niet rendabel zijn? Wat mij betreft gewoon doen
|
#4
|
|||
|
|||
Dus stel ik koop een schade vr6 en zet alles over, blok versnellings bak kabelbomen, assen + remmerij, en het dash en de complete interieur kabelboom en zorg dat alles netjes voor mekaar is zou de keuring geen probleem moeten zijn. Op de hoge keuringskosten na dan...
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#5
|
||||
|
||||
ja ong. 700 euro....
|
#6
|
||||
|
||||
Theoretisch... denk ik...
Vraag een van de heren met de Golf 2 VR6-jes hier op het forum anders even. Die kunnen je waarschijnlijk snel genoeg uitsluitsel geven.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
|||
|
|||
Ja hoopte dat er een paar hier misschien zouden reageren haha
Staat hier in de buurt een vr6 met voorschade te koop een 95er, dus dat zou toch met de goede ontsteking moeten zijn? Hij loopt nog wel netjes, alleen de radiateur is lek. Dat zou eigenlijk mijn "donor" moeten worden. Heb al met een RDW station hier in de buurt gebeld maar die maken me ook weinig wijzer En +/- 700 euro was bekent bij mij maar dan hoop ik dat het daarmee klaar is, dat is al wel een redelijke kostenpost, maar als ie er door is heb je wel wat moois
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR Last edited by Smully : 22-10-2007 at 19:16. |
#8
|
|||
|
|||
zag gister deze staan op mp,weet niet of het nog wat is.maar ben je iig van de
keuring af. http://auto-diversen.marktplaats.nl...-kenteken.html? |
#9
|
||||
|
||||
Ik zeg iets waar je in mijn ogen meer aan hebt:
Een hobby is iets wat geld mag kosten. Je hebt er immers veel lol van. Je haalt er energie uit en kan je erop afreageren (als je maar geen deuken maakt of de motor verragt). Dus stel je de vraag, vind ik het leuk? Ja -> Gewoon doen dus! Veel succes met het bouwen. Alles netjes overzetten en op naar de RDW. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Het bouwen en de moeite en kosten die dat met zich mee brengt maakt me niks uit en daar heb ik ook veel plezier in, ik ben alleen wat huiverig voor de keuring tegenwoordig
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#11
|
||||
|
||||
als je als basis een g60 neemt. hoef je alleen maar voor een geluidstest naar de rdw..
da's toch niet zo spannend? |
#12
|
||||
|
||||
of een golf2 mey vr6 op kenteken kopen? die staan af en toe voor leuk geld te koop.. ook wel op mobile.de
|
#13
|
|||
|
|||
hoezo moet ik met een basis van een g60 alleen maar voor een geluidstest naar de keuring? Je zit toch ook met je verschil tussen 4 en 6 cilinders?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#14
|
|||
|
|||
gaat om de vermogens toename.
En ga er maar vanuit , wat hij je verteld dat het klopt. Hij is namelijk keurmeester bij het rdw. |
#15
|
|||
|
|||
aha ok dat wist ik dus niet
mij werd aan de telefoon met de rdw namelijk wel gezegd dat er een keuring moest komen van 4 naar 6 cilinders, maar dat klopt dan waarschijnlijk niet? Maar daar komt bij een g60 chassis kost ook nog al redelijk wat in aanschaf..... Of is het ook een optie er 1 van de sloop te trekken voor de nr's en daarna t chassis te vernietigen of is dat frauderen?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#17
|
|||
|
|||
heb het even doorgelezen, maar daaruit begrijp ik dus dat het niks uitmaakt of je van 4 naar 6 cilinders gaat? Alleen naar de vermogens toename wordt gekeken.
En dan dus een "normaal" golf 2 chassis, of complete auto koop je voor onder de 1000 euro een redelijk mooie basis, als je een comlpete gezonde g60 basis wil hebben ben je kortaan t dubbele kwijt denk ik, dus dan kun je net zo goed een normaal chassis nemen met een weggedragtest erbij toch? Of is dit een hele strenge keuring?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
als je deze dan koopt voor 1000,- ben je een heel end... @louwvr6: goeie tip |
#19
|
|||
|
|||
jah heb die gast al gemaild, dan zou ik voor een kleine 3000e klaar kunnen zijn icl die vr6 die hier in de buurt te koop staat, dan alleen de keuring nog
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#20
|
||||
|
||||
? deze golf is al een 6 cylinder dan hoef je toch niks meer te keuren, behalve apk..
|