Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-05-2005, 09:12
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default 2.0 GTI met 16V kop?

Hoi,

Ik heb een 2.0 liter onderblok van een golf3 Gti liggen, het is een 8V geweest.
Past hierop een 16V kop van bijv. een golf 2? Is het in dat geval zo dat, wat ik op het vwforum las, de compressie slechts ongeveer 1:8,0????
Zijn dit van origine betrouwbare blokken of kun je als basis beter bijv. een 1.8 motor gebruiken om een nette motor op te bouwen? Hoor namelijk verschillende verhalen over de 2.0...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #2  
Old 16-05-2005, 10:12
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #3  
Old 16-05-2005, 10:38
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #4  
Old 16-05-2005, 18:15
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

En hoe zit het met het injectie systeem?
Gewoon goed te gebruiken op een 16v blok?

Wat is het verschil met ABF blok? kwa onderblok en injectie?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2005, 10:43
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Dat van die injectie weet ik ook niet, ben geen feitjes man. Maar een 2liter onderblok met zestienklepper kop is wel goed, persoonlijk zou ik hem uitliteren en gewoon vlakken totdat je de juiste compressie hebt 1:10 ofzo.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2005, 21:36
editionn94's Avatar
editionn94 editionn94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 121
Send a message via AIM to editionn94
Default

hoe zit het dan met je kleppen die koomen toch tegen de zuigers aan ?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2005, 20:57
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

nee, dat gaat niet zo hard hoor, je kan aardig ver vlakken voordat dat gebeurt.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #8  
Old 23-06-2005, 21:22
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

En het carter ontluchtingsprobleem? hoe is dit op te lossen?

Zie dat mensen een g60 injectie op hun 16v hebben maar dat dit afgeraden word omdat deze voor een geblazen motor is. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je het injectie systeem van de 2.0 8v gti gebruikt? Of loop je dan weer ergens anders tegen aan?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 23-06-2005, 21:25
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Waarom zou je geen g60 inj. mogen gebruiken, een beetje extra peut kan nooit kwaad hoor. (behalve in de portemonee dan)
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #10  
Old 23-06-2005, 22:41
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #11  
Old 25-06-2005, 15:51
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Dan maak je toch zelf een krukasontluchting? en een paar gaten in het kleppendeksel er ook meteen bij. Ik geloof dat bv Lehmann ook Digi-1 op atmo 16v's heeft gebruikt, het is heel goed geschikt om op een 16v te bouwen alleen heb je wel een goede chip nodig.

goh hier reageer je wel
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #12  
Old 25-06-2005, 15:57
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

verdichting 8 op 1 roept om turbo
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2005, 16:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Quote:
roept om turbo


Yep, ik hoor hem al fluiten. :biggrin:
Reply With Quote
  #14  
Old 25-06-2005, 18:22
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Quote: goh hier reageer je wel


??????????
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #15  
Old 25-06-2005, 18:53
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 22-08-2005, 02:10
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

kun je op een 2E motor een kr 16v kop zetten, en gewoon de originele (dus van een 8v) injectie gebruiken?
Reply With Quote
  #17  
Old 22-08-2005, 02:45
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?
Reply With Quote
  #18  
Old 22-08-2005, 07:45
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
past het spruitstuk van een 8v ook op een 16v kop trouwens?

Je eerste vraag zal ik niet beantwoorden (edit:want dat staat hierboven al... :o ), maar het spruitstuk van een 8v past niet op een 16v kop.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 22-08-2005 at 11:11.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-08-2005, 10:37
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

lees ff het topic goed door voor je wat post

Quote:
Originally Posted by MelG60
Klopt als een bus, kijk wel even of de jouwe een gesmede kruk heeft en het een oud model blok is (bijv 2E) dan kan je zo de 16V kop er op knallen en je hebt ~8,5:1.


Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Alleen een dingetje: 8V blok met 16V kop = geen carterontluchting.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-08-2005, 19:04
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default kabelboom

Weet iemand of je een andere kabelboom nodig hebt als je een 2E motor omruilt voor een ABF?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum