#1
|
||||
|
||||
koppakking vervangen golf vr6.
hallo,
ik heb eerdaags een klusje te klaren en dat is een koppakking vervangen van een vr6. ik denk voor ik begin laat ik even wat info inwinnen. is het te doen om de ketting boven aan los te halen en deze gewoon neer te leggen zonder dat de hele bak er af moet enzo? verder nog handige tips?? |
#2
|
||||
|
||||
niemand zo iets eerder gedaan?
|
#3
|
||||
|
||||
Ja is wel te doen er zij 2 ketting he onderste en bovenste.
Maar als je de kop eraf haalt hang je de ketting ff vast aan je motorkap met een draadje. En verder gaat het wel is gewoon veel loshalen want er zit vell op op een VR6.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#4
|
||||
|
||||
oke.
ja heb toevallig 2 weken geleden een ketting vervangen van een v5 dat is geloof ik het zelfde blok alleen dan mist er 1 cilinder. dan ga ik het wel redden denk ik zo. |
#5
|
||||
|
||||
zo koppakking is vervangen...
bij het demonteren kwam ik ook een versleten geleider tegen van de ketting, 1 geleider onderin het blok was zelfs helemaal weg, de ketting klapperde daarom ok al enige tijd tegen de stalen inbus bouten waar de geleider mee vast hoord te zitten. dus de bak en alles kon er ook nog af. |
#6
|
|||
|
|||
Geluk dat je ketting niet geklapt is dan!!!!
Anders was het einde verhaal hahah!! |
#7
|
||||
|
||||
zeker weten.
maar de ketting zal niet zomaar klappen, de boutjes waren wel bijna helemaal door gesleten en zaten ook los maar ze konden er niet uit draaien omdat ze vast liepen tegen de deksel, ik denk dat als de boutjes verder door gesleten waren en deze dan braken dat er wel meer schade geweest zou zijn. ik zat ook nog met dat klepje.. tussen de kop en het onderblok, had diversen keren gelezen dat deze vervangen moest worden? ik heb hem gecontroleerd en wilde hem bestellen bij de dealer maar dat ging 2 dagen duren dus heb gewoon de oude klep weer gemonteerd.. |