#1
|
|||
|
|||
olieverlies via kleppendeksel van 16v-g60
ik heb een omgebouwde g60 naar 16v-g60 en zit al een tijdje met een probleem waar we geen oplossing voor vinden
na een tijdje rijden begint hij olie via de vuldop naar buiten te steken ik heb al verschillende dingen geprobeerd een karterontluchter van een golf 4 opgestoken ---helpte niet nu heb ik een stukje gemaakt dat ik in plaats van de dop erop draai en dan het originele karterontluchter van een g60 erop steken en dan de leiding op een apart vatje aangesloten is er een manier om vb de olie dat de motor uit steekt naar het onderblok te brengen |
#2
|
|||
|
|||
Nieuwe rubberring onder de vuldop
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
dat zal het niet oplossen hoor is al een nieuwe dop die er op zit |
#4
|
|||
|
|||
Heb je niet teveel carterdruk?? Dat ie alles weer omhoogt spuugt.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
daar heb ik ook al aan gedacht en heb dan de zuigerringen vervangen wel heb ik volgens de mfa een druk van 1.25 tot 1.45 bar van mijn glader |
#6
|
|||
|
|||
is wel veel druk of niet moet ongeveer 8,1 zijn toch bij een gewone pg motor
en zal ook wel zo zijn bij een 16v-g60 denk ik
__________________
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Jij bent in de war met compressie. Compressie-ratio van een G60 is 8:1 Hoeveel het bij een 16v-G60 is dat weet ik zo niet. Zijn lader levert ca 1.2 a1.4bar. @VOSN, Heb je al eens een losse turbodrukmeter aangesloten??? Is volgens mij beter dan via je mfa te werken. |
#8
|
|||
|
|||
1.2 a 1,4 bar met een 16v?
Dat zal knap zijn. Omdat de druk meer in het blok zit, zal deze niet zo hoog oplopen op het buizensystem en inlaat waar dit gemeten word. Maar je druk via de mfa uitlezen heeft geen nut, daar klopt niks van. Het beste is een VDO drukmeter, die zijn t best. Wat is er allemaal aan de motor gebeurd na de 16vG60 ombouw? Arno Lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Als je alleen de G-lader al goed laat bewerken en flowen tot max dan haal je dat al hoor. |
#10
|
||||
|
||||
Ik weet dat een 16v van zichzelf al een vrij hoge carterdruk heeft. Als je dan al eens flink gaat rijden met de auto wil hij ook wel eens olie via niet-officiele wegen eruit gooien.
Ik zou de originele carterventilatie vóór op de motor eens goed schoonmaken, kijken of het membraan niet verstopt zit. Zou het niet voldoende zijn met die carterontluchting samen van de golf 4/new beetle? Het probleem wat Vosn beschrijft is een bekend probleem bij 16vG60 motoren....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#11
|
|||
|
|||
Heb er nog nooit last van gehad maar rij ook met maar 0,7 bar druk.
|
#12
|
|||
|
|||
DOMI als de lader bewerkt is heeft dat niet echt een hogere druk...
Hij bouwd eerder druk op en kan het beter kwijt. Hoge druk word bepaald door hoe goed het druksysteem dicht is, in welke staat de lader is en welke poulymaat je draaid. Heb je met een 70 mm pouly toch 1,4 bar druk, dan staat je nokkenas een tand verkeerd of je kat zit verstopt. Maar het kan wel aangegeven worden als je een raceland metertje hebt... Arno Lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ik bedoelde lader max bewerken ism een andere poulie. Vergeten erbij te zetten. |