Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-10-2007, 16:06
ConceptWheels ConceptWheels is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 64
Default olieverlies via kleppendeksel van 16v-g60

ik heb een omgebouwde g60 naar 16v-g60 en zit al een tijdje met een probleem waar we geen oplossing voor vinden

na een tijdje rijden begint hij olie via de vuldop naar buiten te steken

ik heb al verschillende dingen geprobeerd

een karterontluchter van een golf 4 opgestoken ---helpte niet
nu heb ik een stukje gemaakt dat ik in plaats van de dop erop draai en dan het originele karterontluchter van een g60 erop steken en dan de leiding op een apart vatje aangesloten



is er een manier om vb de olie dat de motor uit steekt naar het onderblok te brengen
Reply With Quote
  #2  
Old 06-10-2007, 17:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Nieuwe rubberring onder de vuldop
Reply With Quote
  #3  
Old 06-10-2007, 18:39
ConceptWheels ConceptWheels is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 64
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nieuwe rubberring onder de vuldop



dat zal het niet oplossen hoor
is al een nieuwe dop die er op zit
Reply With Quote
  #4  
Old 06-10-2007, 19:15
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Heb je niet teveel carterdruk?? Dat ie alles weer omhoogt spuugt.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-10-2007, 19:47
ConceptWheels ConceptWheels is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 64
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Heb je niet teveel carterdruk?? Dat ie alles weer omhoogt spuugt.



daar heb ik ook al aan gedacht en heb dan de zuigerringen vervangen

wel heb ik volgens de mfa een druk van 1.25 tot 1.45 bar van mijn glader
Reply With Quote
  #6  
Old 06-10-2007, 19:57
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

is wel veel druk of niet moet ongeveer 8,1 zijn toch bij een gewone pg motor
en zal ook wel zo zijn bij een 16v-g60 denk ik
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 06-10-2007, 20:19
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
is wel veel druk of niet moet ongeveer 8,1 zijn toch bij een gewone pg motor
en zal ook wel zo zijn bij een 16v-g60 denk ik


Jij bent in de war met compressie.

Compressie-ratio van een G60 is 8:1 Hoeveel het bij een 16v-G60 is dat weet ik zo niet.
Zijn lader levert ca 1.2 a1.4bar.

@VOSN,

Heb je al eens een losse turbodrukmeter aangesloten??? Is volgens mij beter dan via je mfa te werken.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-10-2007, 21:05
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

1.2 a 1,4 bar met een 16v?
Dat zal knap zijn.
Omdat de druk meer in het blok zit, zal deze niet zo hoog oplopen op het buizensystem en inlaat waar dit gemeten word.
Maar je druk via de mfa uitlezen heeft geen nut, daar klopt niks van.
Het beste is een VDO drukmeter, die zijn t best.
Wat is er allemaal aan de motor gebeurd na de 16vG60 ombouw?

Arno Lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #9  
Old 06-10-2007, 21:43
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
1.2 a 1,4 bar met een 16v?
Dat zal knap zijn.




Als je alleen de G-lader al goed laat bewerken en flowen tot max dan haal je dat al hoor.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-10-2007, 07:55
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ik weet dat een 16v van zichzelf al een vrij hoge carterdruk heeft. Als je dan al eens flink gaat rijden met de auto wil hij ook wel eens olie via niet-officiele wegen eruit gooien.

Ik zou de originele carterventilatie vóór op de motor eens goed schoonmaken, kijken of het membraan niet verstopt zit. Zou het niet voldoende zijn met die carterontluchting samen van de golf 4/new beetle?

Het probleem wat Vosn beschrijft is een bekend probleem bij 16vG60 motoren....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-10-2007, 10:22
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Heb er nog nooit last van gehad maar rij ook met maar 0,7 bar druk.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-10-2007, 10:42
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

DOMI als de lader bewerkt is heeft dat niet echt een hogere druk...
Hij bouwd eerder druk op en kan het beter kwijt.
Hoge druk word bepaald door hoe goed het druksysteem dicht is, in welke staat de lader is en welke poulymaat je draaid.
Heb je met een 70 mm pouly toch 1,4 bar druk, dan staat je nokkenas een tand verkeerd of je kat zit verstopt.
Maar het kan wel aangegeven worden als je een raceland metertje hebt...

Arno Lader
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #13  
Old 07-10-2007, 11:39
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
DOMI als de lader bewerkt is heeft dat niet echt een hogere druk...
Hij bouwd eerder druk op en kan het beter kwijt.
Hoge druk word bepaald door hoe goed het druksysteem dicht is, in welke staat de lader is en welke poulymaat je draaid.
Heb je met een 70 mm pouly toch 1,4 bar druk, dan staat je nokkenas een tand verkeerd of je kat zit verstopt.
Maar het kan wel aangegeven worden als je een raceland metertje hebt...

Arno Lader


Ik bedoelde lader max bewerken ism een andere poulie.
Vergeten erbij te zetten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum