#1
|
||||
|
||||
Kan dit kwaad?
dag mensen, Ik heb een vraagje voor ik straks mijn mkII ga laten uitlijnen.
Ik heb de laatste week mijn draagarmen, stuurstangen, stuurkogels e.d. vervangen aan beide kanten. Ook heb ik aan de linkerkant het wiellager vervangen en dus de fusee gedemonteerd. Van een goede uitlijning is dus geen sprake meer na het vervangen van al deze onderdelen, en dat merk ik ook want het wiel aan de kant waar ik de fusee heb gedemonteerd staat teveel naar binnen en daardoor gaat de auto nu vanzelf naar links. Mijn vraag: Kan het kwaad dat ik met compleet fout staande voorwielen een rit van een half uur maak? de uitlijningsspecialist is namelijk niet net naast de deur. |
#2
|
||||
|
||||
Je banden zullen er niet blij mee zijn, zou hem even professorisch uitlijnen door de sporing dmv je stuurstang op het oog af te stellen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik : 27-09-2007 at 11:25. |
#3
|
||||
|
||||
Kan je ff in het kort zeggen hoe ik dat het beste doe.
|
#4
|
||||
|
||||
Auto op krik, wiel eraf en als je stuurstang gangbaar is (je hebt je kogels vervangen) kun je deze draaien, mbv een waterpomptang oid.
Hiermee draai je het wiel weer naar buiten of naar binnen, ligt aan de draairichting natuurlijk. Gewoon draaien totdat het wiel op het oog recht lijkt te staan. Spaart je tenminste weer wat banden. Kan de uitlijnspecialist het werk wel verder klaren.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
||||
|
||||
Je hebt het niet vermeld maar ik moet toch eerst de moer losdraaien tegen de stuurkogel of niet?
|
#6
|
||||
|
||||
Klopt! was ik inderdaad vergeten te vermelden.
Anders draait hij zowiezo niet. Laat je technisch inzicht de vrije loop, zo moeilijk is het niet. Als je al die onderdelen kan vervangen dan krijg je dit vast en zeker ook zo gedaan.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
||||
|
||||
NIET op het oog uitlijnen, gewoon NIET doen.
Door de rotatiekrachten van je aandrijfassen word namelijk alles uit verhouding geduwd. Dus als ze op het oog recht staan staan ze tijdens het rijden compleet verkeerd en hebben de wieltjes teveel toespoor. Zinloos dus.
__________________
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Dexter : 27-09-2007 at 15:21. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
als je de wielen op het oog recht zet moet je uiteraard wel kijken of dat ook zo is als de wieltjes op de grond staan !!!! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Mwoah; De OP geeft aan dat hij zo met het oog ziet dat het nu zeker NIET goed staat. Hij meldt er ook duidelijk bij dat het enkel en alleen voor de rit naar de uitlijnboer is. Op het oog de uitlijning verbeteren is dan altijd beter dan zo naar de uitlijnboer rijden. Overigens: met 2 rijtjes (van een meter of 3) op de voorwielen geklemt, kom je ook een heel eind; ik weet alleen niet of je bij een Golf de sporing enigzins kunt stellen met de auto gewoon op z'n wielen. Bij een Polo is het 'te doen'
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
Half uurtje moet toch wel kunnen?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn voorwielen hebben ook duidelijk uitspoor dat is op het oog heel goed te zien, dusdanig veel dat het niet goed lijk. Mijn bandenslijtage is echter normaal en de uitlijning is redelijk tot goed.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#12
|
|||
|
|||
Half uurtje moet kunnen
Geen half jaar net als ik kun je gelijk nieuwe banden |