![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() mijn vraag is, kan een type 1.6 versnellingsbak zonder modificaties aan een 1.1 motor gehangen worden. en heb ik als het past ook de 1.6 assen nodig of kan ik de 1.1 assen gebruiken.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() past niet, is onmogelijk! Versnellingsbakken van de 1100/1300cc blokken zijn van het type 085, van de 1500/1600/1800cc blokken van het type 020, is dus een volledig andere constructie.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Je kan voor zover ik weet wel een versnellingsbak gebruiken van andere voorover liggende motoren, zoals een vijfbak uit een jongere polo 1.3.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#4
|
|||
|
|||
![]() maaruh hoe zit het dan met de assen als ik een polo bak gebruik?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() je zal de huidige assen kunnen gebruiken. Je kan overigens ook een bak van een 1300cc Golf 2 nemen!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#6
|
|||
|
|||
![]() okee das een goeie want die kun je meer vinden daan een type 1 bak.alleen zijn dat ook geen 5 bakkies ofwel,want daar gaat het mij namelijk om,ik wil over stappen op een 5bak
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Bij Golf 2 085er bakken heb je de keus tussen 4 én 5 gang.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daarnet niet helemaal goed gelezen, ook bij de Golf 1 waren er natuurlijk 5 gang bakken, alleen helaas bij de grote motoren... Dus moet je een 085er 5 gang bak hebben van een Golf 2 (of Polo)
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
084=4bak 085=5bak ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() polo 6n bak gaat ook..
alleen zit je daar wel met steekassen, is wel over te zetten maar heb ff niet voor me hoe dat ookweer zat. 085 ers worden ook vrij zeldzaam namelijk, niet dat ze niet te vinden zijn .. alleen een g40 bak moet je er niet onder zetten, is wel een polo 5bak maar die heeft zoon lange eindoverbrenging dat je m met de 1100 niet meer van de plek krijgt.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#11
|
|||
|
|||
![]() ik heb al wel gemerkt dat er veel creatieve mensen hier aanwezig zijn,allen bedankt voor de tips,maar heb inmiddels voor weinig geld een originele 1800 motor en bak van een mk1 kunne kopen dus is net even wat makkelijker,op de motorsteun aan distr.zijde na,dat word ff verlassen op de langsdrager,mja dat is niet zo vee werk.maar als iemand mij nog kan helpen aan een inlaatspruitstuk voor 2 dubbele dellorto's carb's voor op de 1800?
|