![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Onlangs heb ik een Garrett T3 met spruitstuk gekocht om op een G60 te bouwen met als doel ongeveer 200pk. Het is niet bedoeling een hightech blok te bouwen voor maximaal vermogen maar gewoon ter vervanging van de G-lader en om wat te puzzelen e.d.
Nu heb ik op Ebay in Duitsland een Garrett gekocht die goed zou moeten zijn voor 280pk. Hierbij zit een uitlaatspruitstuk van een Audi S2 die geheel aangepast is voor een G60. Zo ver ik het kan beoordelen aan de speling die de as heeft is de turbo versleten ![]() ![]() ![]() Overwegingen in geval alles spaak loopt met terugsturen: 1.) Laten reviseren 2.) Zelf reviseren 3.) Nieuwe turbo kopen met T3 flens 4.) De hele zooi wegflikkeren en eenTDI spruitstuk met een K03 aanschaffen. 5.) Iets anders....(nee ik begin niet aan een compressor.. ![]() Op wat voor bedrag moet je bij revisie rekenen en is het de moeite of kun je dan beter voor een nieuwe turbo gaan? C&E turbochargers rekent tussen de 240,- en de 600,- ex.btw en dat verschil wat er tussen zit is dusdanig ruim dat je er eigenlijk niks mee kan ![]() Zelf reviseren is een optie aangezien er zat revisie setjes te verkrijgen zijn. Ik ben best handig maar ook realiseer ik me dat turbo's vanzelfsprekend een specialistisch iets is ![]() Wat kost een nieuwe fatsoenlijke turbo met T3 flens? Echt low budget hoeft het niet maar het moet qua kosten niet in de buurt komen van een 20VT inbouw. Welke merken zijn goed en waar moet je absoluut niet aan beginnen? Wat zijn interessante adressen?? 200pk kun je best met een K03-tje bereiken. Het schijnt dat een TDI spruitstuk hiervoor gebruikt kan worden maar ik heb nog nooit iets concreets gezien dat iemand het ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Past dit of past dit niet ![]() Alle info is welkom ![]()
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een T3 lijkt me VEEL te groot voor een 1.8 benzine... Waarom zou je op zoiets beginnen als iedereen een kleine turbo gebruikt voor zoiets?
k03's en dergelijke vind je met hopen. Heb er trouwens nog eentje liggen met spruitstuk. ![]() Verder hangen je pk's echt niet zomaar af van je turbo hoor. Turboverkopers schreeuwen nogal graag pk's maar je blok is veel belangrijker. Die T3 is trouwens net zo goed geschikt voor 280pk.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#3
|
|||
|
|||
![]() T3 op zich zegt niks, heb je fotos van de turbo of meer gegevens? iig kan je niet bij voorbaat zeggen dat hij te groot is. Reviseren is zonde van je geld voor een 600 dollar koop je een nieuwe.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
T3 is alleen de flens bevestiging en is verder verkrijgbaar in verschillende maten. Wat voor spruitstuk heb je bij de K03? Passend op een G60? Dan mag je me wel even een prijs PM-en ![]() Quote:
Gegevens die ik er zo op vind: "Koude gedeelte" A/R 42 M27 "Warme gedeelte" M? 48 verder iets met 93 wat me niet zou verbazen als de het productie jaar is.. Is zelf reviseren een optie bij zo'n ding??
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dat is een kleintje, als de wielen nog goed zijn kan je hem makkelijk zelf reviseren. Setje kost 100 euro ofzo.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat brengt weer licht in de duisternis ![]()
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Een T28 is die geschikt om op het G60 blok te plaatsen? Is deze qua grootte te vergelijken met een GT28RS bijvoorbeeld?
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |