Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-09-2007, 06:01
ratrod's Avatar
ratrod ratrod is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 208
Default robuuste - degelijke motor

welke gti blokken (modellen welke "makkelijk" in een type 1 jetta zijn te frummelen) zijn dusdanig gebouwd dat ze wat kunnen hebben kwa mishandeling.

heb nu een 1,5 JB en wil wat vlotters, daarbij is het blok niet echt jofel meer.

nu wil ik weten of er series of typen gti blokken zijn die meer kuren hebben dan andere.
dit zodat ik de kans op een minder jofel blok kan verkleinen.

aangezien ik dmv codes als bijv. KR en PF wel wat te weten kan komen, maar het in het geheel genomen me weinig zegt over de stevigheid van zo'n blok.
__________________
GrtZ Daniël

Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van

VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold
VW Golf 2.0 8v GTI uit '94
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2007, 06:07
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

KR is onverwoestbaar (met goed onderhoud) moet je wel de bak met baksteun van je jetta handhaven.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2007, 07:13
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

8v GTI, heb je de auto al 10x naar het stort gebracht maar de motor zal door blijven gaan (zelfs met slecht onderhoud).
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2007, 07:50
ratrod's Avatar
ratrod ratrod is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 208
Default

en welke motorcodes kom ik dan op uit?, ken ik iets gespecificeerder zoeken
__________________
GrtZ Daniël

Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van

VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold
VW Golf 2.0 8v GTI uit '94
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2007, 08:16
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2007, 08:57
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

waarom geen turbodiesel?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2007, 09:52
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
waarom geen turbodiesel?

Inderdaad.

Een 8V EV of 16V KR mag dan wel onverwostbaar zijn, je blijft altijd 1 zwak punt houden. De ontstekingselektronica, als als je iets niet heb bij een diesel dan is het wel een ontstekingssysteem.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2007, 10:40
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.



__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2007, 11:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.


Maar de EV heeft, als ik me niet vergis, een wat andere nokkenas...
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2007, 11:52
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

en hydraulische klepstoters ipv vaste
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2007, 14:18
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

De latere DX(alleen geleverd in de cabrio) heeft net als de EV hydraulische stoters en beide hebben minder vermogen dan de oude DX.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #12  
Old 19-09-2007, 14:35
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.


Ik ben geen fantieke kenner, maar volgens mij heeft de motor van de Golf 2 GTI 107 PK, en geen 112..die 112 pk geldt dan ook nog eens alleen voor de Golf 1 1.8 GTI (modeljaar '83), de 1.6 t/m modeljaar '82 heeft er 110...maar dat weet iedereen, dus is een beetje overbodig om hier te vermelden.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-09-2007, 15:29
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Quote:
Originally Posted by scumbag
Ik ben geen fantieke kenner, maar volgens mij heeft de motor van de Golf 2 GTI 107 PK, en geen 112..die 112 pk geldt dan ook nog eens alleen voor de Golf 1 1.8 GTI (modeljaar '83), de 1.6 t/m modeljaar '82 heeft er 110...maar dat weet iedereen, dus is een beetje overbodig om hier te vermelden.


Dit is niet helemaal waar want een golf 2 heeft 2 types 8v de ene heeft zoals gezegd 112 PK en de ander 107 pk.De 112 pk versie loopt op K-jetronic en de 107 pk op digifant.

maarre een 2E niets voor je 2.0L 115 pk 168 NM
__________________
Mijn mkII-vr6-turbo
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41051
Reply With Quote
  #14  
Old 19-09-2007, 16:19
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
De latere DX(alleen geleverd in de cabrio) heeft net als de EV hydraulische stoters en beide hebben minder vermogen dan de oude DX.


hier geloof ik niets van. Een motorcode is juist om een bepaalde model met bepaalde interne delen en een bepaald vermogen aan te duiden.
Heb je hier bewijs voor?

Voor de Golf 2 gti 8v zijn in europa een aantal motoren gebruikt:
DX (112 pk, k-jetronic, heel vroege gti'tjes, waarschijnlijk "over")
EV (112 pk, k-jectronic, >87)
RD (107, kat, >87)
PB (112 pk, digi-1 87+)
PF (107 pk, digi-1, katalysator, 88+)
RV (107 pk, kat, digi-1 88+)

Last edited by Marcski : 19-09-2007 at 16:22.
Reply With Quote
  #15  
Old 19-09-2007, 16:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Roy-16VT
Dit is niet helemaal waar want een golf 2 heeft 2 types 8v de ene heeft zoals gezegd 112 PK en de ander 107 pk.De 112 pk versie loopt op K-jetronic en de 107 pk op digifant.

maarre een 2E niets voor je 2.0L 115 pk 168 NM

Heb je ook nog de RD [107 pk] op KE-jetronic met kat voor de golf2
Elke motor is kapot te krijgen ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat
en wat het onderhoud is
Heb een 16v KR ook de koppaking uit geblazen

Last edited by golf mkII 16v : 19-09-2007 at 16:22.
Reply With Quote
  #16  
Old 19-09-2007, 16:43
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

En die o zo mooie 90PK GX dan?
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #17  
Old 19-09-2007, 16:55
ratrod's Avatar
ratrod ratrod is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 208
Default

90 pk gx?

zegt me nix, maar ff zoeken zo en dan weer inlezen.
krijg zo wel een spoedcursus VW motoren herkennen.
__________________
GrtZ Daniël

Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van

VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold
VW Golf 2.0 8v GTI uit '94
Reply With Quote
  #18  
Old 19-09-2007, 17:09
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Quote:
Originally Posted by ratrod
90 pk gx?

zegt me nix, maar ff zoeken zo en dan weer inlezen.
krijg zo wel een spoedcursus VW motoren herkennen.



Dit zit bij mij in de GT.

Voor zo ver ik weet is het een geknepen DX.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #19  
Old 19-09-2007, 17:24
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Mijn ervaringen met de 8V PF zijn zeer goed.

Niet de snelste GTI maar erg betrouwbaar, en deze zijn mischien nog te vinden met een acceptabele kilometerstand.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #20  
Old 19-09-2007, 18:00
gert16v gert16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 6
Default

als je het doet moet je een dx of kr nemen zijn makkelijk op te kietellen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum