![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo
ik was vanmorgen bezig om mijn uitlaat er onder weg te halen, nu kreeg ik met geen enkele mogelijkheid de middendemper los. Ongelooflijk dat dit zo vast zit. Heeft iemand een tip voor mij om hem makkelijker los te krijgen? BVD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je alle klemmen los gedraait?
Pak een hamer en geef een paar klappen OP DE RAND, meestal komt er dan wel beweging in. Je kan ook beetje WD-40 (kruipolie) tussen op de naad spuiten... (eventueel ook in de rubbers om ze wat soepeler te maken)
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je het al geprobeerd dmv een sleufje in je pijp te slijpen waar de 2 delen in elkaar schuiven? Dan is het een kwestie van een schroevendraaier ertussen steken, stukje open wrikken en dan (met enigsinds wat geweld) de pijpen uit elkaar te schuiven.... Anders kun je het nog proberen door de pijp met een brander heet te stoken en de pijpen uit elkaar te schuiven....
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() alle klemmen los ja, lijkt me duidelijk, en ook kruipolie gebruikt en een beiteltje op de rand gezet en met een hamer er op geslagen niks hielp
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() zwaardere hamer aan de ene kant tegen de pijp.
dan rondom meelopent met de zware hamer, met een lichtere hamer tikken tegen de buis. dan tik je de roest tussen de buizen vandaan. dan met een beetje wrikken en wringen eraf proberen te halen.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kijk eens of je de ene kant kan verhitten zonder de hele tectyl in de fik te laten vliegen, dat wil ook wel eens helpen als al het andere niet lukt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
![]() Eigenlijk is het een kwestie van meppen
![]() Stuk hout tegen de demper en met een wat zwaardere hamer ertegenaan slaan.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo lukt het me ook altijd als ik een uitlaat niet los krijg.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Met een hamer gaat niet lukken
Meestal zit de klem in de pijp gedraaid[soort felsrand] Dunne slijpschijf1.5mm en dan een paar kerven geven tot waar de klem heeft gezeten En dan met een bijtel omtikken |
#10
|
||||
|
||||
![]() thnx voor de tips ik zal eens kijken welke de beste is
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() had dat vorige week ook,
deed er alles aan maar kwam met geen moeite eraf. daarna liet ik tikjes geven op het stuk waar ie in elkaar geschoven zit en ik zat eraan hangen. wel ff wd-40 gebruiken. op een gegeven moment komt ie zeker los,tis alleen wel ff wat schelden en vloeken.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#12
|
|||
|
|||
![]() je kunt ook de pijp voor de middendemper losdraaien voor en achter... daar zet je dan een uitlaat klem omheen. Hier zet je dan een sleutel op en probeer je dat stuk te draaien. lukt dit dan kun je de voorkant weer vast zetten en de middendemper aan de achterkant van de pijp er met een beetje kracht vanaf halen.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() de hele ochtend weer bezig geweest, alles geprobeerd, niet los te krijgen. Op een gegeven moment zag ik toch beweging, hij kwam dus los, alleen nu kreeg ik hem er nog niet af, beetje heen en weer draaien. Is nu een klein stukje gekomen, maar krijg hem er nog niet vanaf. Morgen maar weer verder (heb late dienst) gadver wat een kutwerk altijd met die uitlaten
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Heb je van die fijne gebogen-draad klemmen gebruikt?
Dan kun je beter van die brede klemmen gebruiken. Dan deuk je de uitlaat ook niet in en gaat het later gemakkelijker los.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Handige harry erdoor heen halen (slijptol/straaljager) bespaart je een hoop moeite. En aangezien je al zo moet slaan en trekken met de uitlaat zou hij ook wel niet in topconditie onder de auto vandaag komen als hij al in topconditie is. Een nieuw stuk uitlaat kost ook niet alles.
![]() Succes iig
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja en dat dus nog ff volhouden en dan komt ie los ![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#17
|
||||
|
||||
![]() Het waardeloze ervan is dat je er zo beroerd bij kunt. Maar nog even door gaan en je hebt het voor elkaar!
|
#18
|
||||
|
||||
![]() ALs het je zo tegen zit waarom ga je dan niet naar de uitlaten boer?
Heb je geen slag/klop hamer? Tik je hem er zo vanaf.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#19
|
||||
|
||||
![]() Goed overal inspuioten met WD-40 zodat het ervan druipt. Over heel de uitlaat goed tikken en ik neem aan dat de uitlaat uit de rubbers hebt hangen. De eindemper is er ook vanaf? Dus hij zit alleen nog aan de uitlaatpijp vast? Lukt het nog steeds niet plaats even een foto waar hij vast blijft zitten.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() het is inmiddels opgelost
en @dekilo hier hebben we alleen aardappelboeren ![]() |