#1
|
|||
|
|||
nokkenas en klepstoters help help !!!
ik heb me kop helemaal schoon gemaakt nu heb ik de klep stoters
er uitgehaalt maar nu weer alles aan het terug zetten nu zitten er in de klepstoters hele kleine gaatjes moeten die nog op een specaaile manier terug gezet worden ??? en weet iemand hoe de nokkenas terug gezet moet worden op tijd zeg maar ik heb me zuigers al in de bovenste stand staan de 2 buitenste zuigers ik hoor het graag van iemand alvast bedankt met vriendelijke groeten van ramon |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Nee Quote:
Staat gewoon in je eerste topic Heb je geen servicemanueel ? dit zijn toch wel standaard dingen die in zo een boek staan. Vraag mij af of je wel de goede lagerkapvolgorde aanhoudt enhet op het goede moment vastzet. Hier : http://volkswagen.msk.ru/engine/pl/pl.pdf |
#3
|
|||
|
|||
ik heb een nieuwe nokkenas ketting er opgezet maar nu moet ik wel de nokkenas op de goeie manier terug zetten en dat was de vraag hoe ?
mvg van ramon |
#4
|
||||
|
||||
Je doet de ketting om de tandwielen zodat de merktekens goed zitten. Dan leg je ze in je cilinderkop en schroef je de kappen op de juiste volgorde erop.
Dan zet je de mertekens van je distributie juist, leg je de distributieriem erop en span je de riem met de spanrol ( sleutel nodig met 2 pinnen) zodat je de riem 90 graden kan draaien. |
#5
|
|||
|
|||
had makkelijk geweest als iemand een site had waar je dat kan zien hoe of wat net als die tekeningen met 1-2-3-4 enz enz er op van de onderdelen te monteren
|
#6
|
|||
|
|||
Er zitten streepjes op het riemwiel
aan de binnenkant en de buitenkant Als het kleppendeksel er af is moet je de binnenste aanhouden en die moet gelijk met de bovenkant van de cilinderkop staan Als het kleppendeksel er op zit moet je de buitenste aanhouden Die moet dan omhoog staan gelijk met de pijl op het deksel Het gaatje in de klepstoter maakt niets uit want er zitten sleuven rond en dan komt de olie er ook om hem te stellen PS. als je de nokkenassen inbouwd moeten de zuigers niet bovenin staan Eerst lagers nr 2 en 4 Dan 6 en 8 Daarna de andere Aandraaien met 15nm Last edited by golf mkII 16v : 02-09-2007 at 11:57. |
#7
|
|||
|
|||
ik hoor nu 100 verschillende verhalen
de ene zegt het zo als u het zegt de ander zegt voor de ditrebutie moeten zuiger 1 en 4 omhoogstaan ik snap er geensnars van heeft u geen voorbeeldjes meer net als die ene van gisteren ???? mvg van ramon bedankt alvast |
#8
|
|||
|
|||
Als je het optijd moet zetten dan moet de 1e zuiger op het bdp staan
maar niet met het monteren van de nokkenassen Dan moet je hem 90gr verder zetten ivm het eventueel raken van de kleppen tegen de zuiger Stuur wel even een paar fot's via PB |
#9
|
|||
|
|||
|