#1
|
|||
|
|||
van automaat naar schakel
Mmmja, zit er aan te denken om de automaat om te bouwen naar een 5-bak.
Heb de golf 1 eigenlijk alleen voor het-naar-school-komen en met 4500 rpm 120 km/h rijden (ook omdat ik platte bandjes heb) is nog niet echt super zuinig. Wel zuiniger dan de VR6! Dus moet een keuze maken en aangezien ik het zonde vind om de orginele wielen er weer onder te zetten en het veel effcienter is op schakel te gaan rijden vraag ik aan jullie hoe dit exact in z'n werk gaat?!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
vliegwiel, drukgroep en bak passen zo aan je bestaande JB blok, moet er aleen de goede motorsteunen bijzoeken. Verder moet je gaskabel anders worden, die gaat nu (voor kickdown) via je bak. Moelijkste stal zijn het plaasten van de versnellingspook, volgens mij was laatst iemand daar mee bezig in een Jetta hier op 't forum.
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks Stijntje, hoe zit dat met een koppelingspedaal plaatsen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#4
|
||||
|
||||
Ohja, ook een goeie. Hmmm heel de pedaalgroep van een schakelgolf plaatsen. Gat voor de kabel zal er wel niet zitten maar wel voorbewerkt zijn, VW kennende.
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
dus een pedalenstelsel van `n schakelgolf is voldoende? heb namelijk een keer gehoord dat je ook het stuurhuis moet vervangen...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
dan is het nog best een karwei... mooie sloop JB zoeken... zijn er nog andere bakken die zo passen? oeh, passen die aandrijfassen dan nog wel?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 26-04-2005 at 20:29. |
#7
|
|||
|
|||
Zal ik niet doen!
Dan mis je het mooie start geluid! |
#8
|
|||
|
|||
idd, NIET doen... automaat is toch super? anders ga je lekker 100 rijden op de snelweg, ook niks mis mee!! scheelt heeeel weinig in tijd hoor!!
|
#9
|
|||
|
|||
ahaha ja jullie hebben beide gelijk!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
|||
|
|||
maar om dan van schakel naar automaat te gaan heb je alleen het volgende nodig?
- bak met steun erbij en vliegwiel, koppelingsgedoe etc.. - andere gaskabel, die je via bak laat lopen en het koppelingspedaal weg laten en je bent klaar? verder geen elektronica of vacuum gedoe meer naar de carb ofzo? |
#11
|
|||
|
|||
voeg ik er nog een vraag aan toe: je hoeft toch niet om te laten keuren als je van schakel naar automaat of andersom gaat toch?
p.s. als iemand er 1 compleet heeft liggen, pm me maar! |
#12
|
||||
|
||||
ben je al bezig met de ombouw kerel?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
heb een scirocco gt2 omgebouwd naar manueel
je hebt het volgende nodig: pedaalset van een golf, gas en koppelingskabel,versnellingbak en steun, aandrijfassen,schakelmechanisme, een stuurhuis van een schakelmodel en wat geduld haal de komplete handel er van onder (bak en assen) zo heb je plaats om in de motorruimte te werken, sloop de bediening van de bak het kabeltje van de achteruitrijlichten moet je verlengen en naar buiten brengen, het kabeltje van de startbeveiliging (enkel starten op p en n)verbinden of via een schakelaar laten gaan (het je een diefstalbeveiliging bij),plaats je schakelbediening maak je servo los in de motorruimte (4 bouten van 13 mm)is wel een klote job maak je komplete stuurkolon en pedalen in het voertuig los en verwijder, nu kan je de pedalen vervangen door het ander set met koppeling ( het gat voor de koppeling is normaal reeds voorzien) en plaats alles terug maak je stuurhuis los en vervang het door het model met een schakelmechanisme op verwijder het automaat vliegwiel en vervang door een wechanisch, plaats koppelingsschijf en drukgroep (schijf goed centreren),plaats je bak en bevestig alles monteer je assen dit is kort uitgelegd hoe ik het heb gedaan de automaat bij mij was wel een met servo en donor had geen servo, dus moet ik een en ander aanpassen aan de stuurkolom ook heb ik enkel de homokineten aan de bak zijde vervangen kon ik mijn koppen behouden (hadden maar 70000 km donor 170000 km) met wat geduld is het best te doen erwin |
#14
|
|||
|
|||
@erwin944: je moet dan stuurkolom aanpassen omdat je dan een heel ander pedalenstelsel gaat gebruiken toch?
als ik er een automaat in bouw kan ik toch deze pedalen behouden en alleen de koppeling weglaten? hoef ik dus ook de stuurkolom niet te veranderen... klopt dit? |
#15
|
||||
|
||||
Ik ga juist van een schakel naar een automaat bouwen. Heb alles(een hele donorauto ) al in huis.
|
#16
|
|||
|
|||
@waldorf: serieus? heb je een pm gestuurd!!
|
#17
|
|||
|
|||
stuurkolom kan zonder problemen blijven dienen, je moet enkel de pedaalsteun wissellen, enkel een pedaal bij zetten gaat niet, omdat de steun voor de koppelingskabel niet is voorzien op het pedaalset van een automaat
erwin |
#18
|
|||
|
|||
owkee, ik ga het zoals je leest dan dus andersom doen, van schakel naar automaat... dan kan ik de pedalen enzo gewoon blijven behouden (leek me ook vrij logisch!) toch bedankt!!!
|
#19
|
|||
|
|||
inderdaad alleen het koppelingspedaal weghalen kan , heb je wel geen origineel automaat rempedaal (is iets groter) maar maakt verder niets uit
erwin |
#20
|
|||
|
|||
iets wat late reactie maar als ik dus een stuurhuis van een schakel plaats zit daar het hele schakelmeachanisme aan?!
Ga 16v plaatsen, is dat stangen of kabels? en wat betekend dat exact?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 25-05-2005 at 22:29. |