|
|||
|
|||
Lexan achterruiten.
ik ben op zoek naar lexan ruitjes. gaat om de achterruit, en de 2 achterste zijruitjes.
wie weet waar die te koop zijn? kan er helamaal niets over vinden. als er al iemand met deze ruitjes rondrijd, wil ik wel graag ervaringen horen. en of het inderdaad zo mooi blijft als gezegd word. en hoeveel gewicht zal dit daadwerkelijk gaan schelen, als je ze wel in de rubbers laat zitten? grtz roger |
|
||||
|
||||
Je moet iig googelen op "lexaan".
|
|
|||
|
|||
had wel al gegoogled op lexan..
maar kreeg ik alleen schuifpuien en dat soort onzin te zien. |
|
||||
|
||||
Is geen antwoord op je vraag, maar is het niet zelf te maken?
Als je een gewone recht toe recht aan lexaan plaat regelt en je legt de originele ruiten erop dan kun je ze zo overtrekken/uitzagen. De achterruit is zo plat als een dubbeltje en de zijruiten slechts minimaal gebold, moet te doen zijn.
|
|||
|
|||
ja was ik me ook al aan t bedenken..
wat voor dikte zou je hiervoor moeten gebruiken? een normale ruit zal een 3mm dik zijn denk ik ongeveer. |
|
||||
|
||||
Poeh, zou je even moeten meten inderdaad.
http://www.wl-motorsport.de/ schijnt deze ruiten trouwens te leveren, zelfs met goedkeuringszegel erin enzo. Kan ze echter niet vinden op hun site.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
op ebay komen ze vaker voorbij...
maja wat komt daar niet op voorbij...
|
|||
|
|||
enig idee wat zoiets kost op ebay?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Makrolon Scheiben mit Prüfzeichen klar oder getönt EUR / Satz 350,00 Ze staan bij vag tuning/gfk teile direct bovenaan. Gr Jan. |
|
||||
|
||||
Inderdaad! goed gevonden
|
||||
|
||||
de tering, daar zou ik eerst zelf een plaatje voor snijden
|
||||
|
||||
Denk het ook wel ja, maar het is op zich al wel redelijk prijzig spul vind ik.
|
||||
|
||||
je moet rekening houden dat je lexaan hebt en plexiglas...
het laatste krijg je nooit door de apk en verweerd heel snel. Als je een plaat lexaan koopt krijg je er (heb ik via via) papieren erbij dat het kogelvrij is (niet proberen!) hiermee kun je dus wel mee door de apk als je die papieren bij het kenteken bewijs bewaard Greetzz |
|
|||
|
|||
welke keurmeester kijkt er nu of de achterruit wel echt glas is?
zal geen keurmeester opvallen. ziet er gewoon uit als glas... en als je het een beetje tint met wat folie (een beetje, zoals origineel getint glas) valt t helemaal niemand op. en lexaan is kogelwerend en niet kogelvrij, is een heel grootverschil. |
|
||||
|
||||
Mythbusters gekeken?
|
|||
|
|||
lol, lang leve discovery
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Lexaan is alleen maar een merknaam van GE voor een hele range aan polycarbonaat. Ik heb stage gelopen bij een van hun productiesites en ze maken er tientallen soorten van. Allemaal met de naam Lexan er op, maar je hebt heeel veel verschillende grades zoals hun dat dan noemen. We hebben toen onderzoek gedaan naar verschillende coatings en maskings om verwering en aantasting tegen te gaan. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. DIT is niet bedoeld om iemand af te zeiken of te zeuren maar om een keer een misverstand uit de wereld te helpen!