#1
|
||||
|
||||
2 Kleppen krom van mij VR6 vreemd!!
Nou lekker was lekker vroeg klaar in het seizoen en heb constant "kleine" problemen gehad kut zooi eerst koppeling toen motorsteun en toen de koplamp nou toen dacht ik eindelijk rijden heerlijk toen een rateltje in het blok.
Meteen alles uit elkaar gehaalt niks te vinden. Alles weer in elkaar gebouwd liep als een zonnetje ne 2 dagen testrijden alles goed in 1x auto uit niet meer starten en voelde met starten wel compressie is weg. Dus blok uit elkaar en ja hoor 2 kromme kleppen in en uitlaat van 2 verschillende cilinders.. Dus ik nadenken en dacht dat geratel kon wel eens zijn gekomen door de oliekettingspanner. En die zou nu wel eens van tijd gesprongen kunnen zijn. Maar meestal als ze van de tijd springen gaan er toch meer kleppen? Wat kan er anders nog meer voor zorgen dat kleppen krom gaan. Wie weet er meer van. Want ga de motor niet zo weer opbouwen zonder te weten hoe het kan gebeuren.
__________________
Built NOT Fucking Bought Last edited by GolfIIVR6 : 24-07-2007 at 10:25. |
#2
|
||||
|
||||
neem eff contact met michelr32 van het corradoforum die kent die motoren van binnen en buiten.
__________________
Passat 35i 1989 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, en een super goeie gast is 't ook nog. Hier kun je hem bereiken: http://www.zeypveld-autosport.nl/
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Heeft er misschien nog iets teveel olie in die hydrostoters gezeten , waardoor de kleppen nog iets open hebben gestaan bij het starten?
Dit wil wel eens gebeuren bij montage van nieuwe stoters. Er wordt daarom ook wel vaker geadviseerd om de motor niet direct te starten na zo,n revisie maar deze even te laten staan , en de krukas even een slag met een sleutel te draaien en daarna weer een poosje te laten staan . |
#5
|
||||
|
||||
He klaas eindelijk iemand die er verstand van heeft.
Maar ik had er al mee gereden en ook gedaan zoals je zei starten zonder te starten. En gereden en alles was goed maar toen begon die te ratelen dus blok uit elkaar en was niks,dus weer in elkaar gezet gestart liep super niks aan de hand dus dacht ik de oliespanner van de ketting. Nou gereden perfect en in 1x uit starten geen kompressie. Toen wist ik genoeg. Maar is het nu de spanner ook?
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#6
|
|||
|
|||
Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren. Kan je goed op de zuigers zien dat hij geraakt heeft? Hoe zien de andere zuigers er uit?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad. Niet het leukste werk maar wel belangrijk. Gewoon ff tussen de bankschroef met een doekje er tussen. Werkt perfect.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ok. Ja 2 zuigers kun je op zien dat ze ze een klein beetje geraakt hebben. Andere zuigers perfect niks aan het handje. Ik word gek
__________________
Built NOT Fucking Bought |