Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-07-2007, 10:02
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default 2 Kleppen krom van mij VR6 vreemd!!

Nou lekker was lekker vroeg klaar in het seizoen en heb constant "kleine" problemen gehad kut zooi eerst koppeling toen motorsteun en toen de koplamp nou toen dacht ik eindelijk rijden heerlijk toen een rateltje in het blok.
Meteen alles uit elkaar gehaalt niks te vinden.
Alles weer in elkaar gebouwd liep als een zonnetje ne 2 dagen testrijden alles goed in 1x auto uit niet meer starten en voelde met starten wel compressie is weg.
Dus blok uit elkaar en ja hoor 2 kromme kleppen in en uitlaat van 2 verschillende cilinders..
Dus ik nadenken en dacht dat geratel kon wel eens zijn gekomen door de oliekettingspanner.
En die zou nu wel eens van tijd gesprongen kunnen zijn.
Maar meestal als ze van de tijd springen gaan er toch meer kleppen?
Wat kan er anders nog meer voor zorgen dat kleppen krom gaan.
Wie weet er meer van.
Want ga de motor niet zo weer opbouwen zonder te weten hoe het kan gebeuren.
__________________
Built NOT Fucking Bought

Last edited by GolfIIVR6 : 24-07-2007 at 10:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-07-2007, 17:34
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

neem eff contact met michelr32 van het corradoforum die kent die motoren van binnen en buiten.
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #3  
Old 24-07-2007, 17:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by sanderz
neem eff contact met michelr32 van het corradoforum die kent die motoren van binnen en buiten.


Inderdaad, en een super goeie gast is 't ook nog.

Hier kun je hem bereiken:
http://www.zeypveld-autosport.nl/
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2007, 21:23
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Heeft er misschien nog iets teveel olie in die hydrostoters gezeten , waardoor de kleppen nog iets open hebben gestaan bij het starten?
Dit wil wel eens gebeuren bij montage van nieuwe stoters.
Er wordt daarom ook wel vaker geadviseerd om de motor niet direct te starten na zo,n revisie maar deze even te laten staan , en de krukas even een slag met een sleutel te draaien en daarna weer een poosje te laten staan .
Reply With Quote
  #5  
Old 24-07-2007, 21:52
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

He klaas eindelijk iemand die er verstand van heeft.
Maar ik had er al mee gereden en ook gedaan zoals je zei starten zonder te starten.
En gereden en alles was goed maar toen begon die te ratelen dus blok uit elkaar en was niks,dus weer in elkaar gezet gestart liep super niks aan de hand dus dacht ik de oliespanner van de ketting.
Nou gereden perfect en in 1x uit starten geen kompressie.
Toen wist ik genoeg.
Maar is het nu de spanner ook?
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #6  
Old 24-07-2007, 22:20
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren. Kan je goed op de zuigers zien dat hij geraakt heeft? Hoe zien de andere zuigers er uit?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2007, 08:09
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren.


Inderdaad. Niet het leukste werk maar wel belangrijk. Gewoon ff tussen de bankschroef met een doekje er tussen. Werkt perfect.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2007, 11:24
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren. Kan je goed op de zuigers zien dat hij geraakt heeft? Hoe zien de andere zuigers er uit?


Ok.
Ja 2 zuigers kun je op zien dat ze ze een klein beetje geraakt hebben.
Andere zuigers perfect niks aan het handje.
Ik word gek
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum