#1
|
|||
|
|||
Getande riemset voor G40 gekocht.Paar vraagjes.
Hallo, ik heb dus een getande riemset gekocht voor mijn G40.Die bestaat dus uit een getande riem, een krukas poelie, G-lader poelie en nog een poelie(waterpomp?). Nu heb ik deze onderdelen nog nooit vervangen en is mijn vraag dus of het goed zelf te doen is of kan ik het beter laten doen? En als ik het zelf doe, hoe vervang ik de poelie's dan?Gaat dat met een poelietrekker, zoals je die ook voor scooters hebt?Laatste vraag, moet ik de poelie's dan ook afstellen ofzo?Dit ivm de afstand tussen de tandjes?
Alvast bedankt, Stefan |
#2
|
||||
|
||||
Welkom op Volksforum!!
Denk je dat VWForum je niet kan helpen? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom zou je de poelies vervangen?? De waterpomp vervangen (hier zit de poelie van de waterpomp aan vast) is raadzaam. De nokkenaspoelie en de krukaspoelie laat je normaal gewoon zitten. De G-lader word niet door je tandriem maar door een dubbele V-snaar aangedreven.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
|||
|
|||
@ Lunatik: Op het Vwforum weten ze veelal wel raad, maar omdat je nooit weet wat voor iemand je advies geeft(of juist niet) vind ik het wel verstandig om ook op een ander forum advies te vragen zodat je kan vergelijken. En bedank voor het welkom heten, ik wil me eigenlijk wel even fatsoenlijk voorstellen, ik weet alleen niet hoe ik foto's bij de topic's kan krijgen.
@Carlos Santana: Als je de vraag goed had gelezen, had je gelezen dat ik een set heb gekocht om die 2 snaartjes te vervangen voor een getande riem en dus ook de bijbehorende poelie's. |
#5
|
|||
|
|||
is makkelijk zelf te doen, die van krukas komt er normaal makkelijk af, gewoon die 4 inbusbouten losmaken, voor die van de alternator en G40 lader heb je waarschijnlijk wel een pulleytrekker en luchttol nodig, pulleys hoef je niet af te stellen.
|
#6
|
||||
|
||||
Je bedoeld dus een getande riemset ipv de v-snaartjes! Je schrijft dat je een getande riem set hebt gekocht. En verder heb je het over de waterpomp en niet over de dynamo. Het was uit je vraag niet duidelijk wat je bedoelde.
Dat geeft niet, maar dan moet je niet beginnen over goed lezen!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
|||
|
|||
@Carlos:Ik wist niet om welke poelie het ging, daarom staat er ook een ? bij. Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn om welke riem het ging. Zand erover.
@rallyeG60be:Ik bedoel ook niet dat de poelie's afgesteld moeten worden, maar de dynamo en lader en krukas zullen toch wel op een bepaalde afstand van elkaar moeten staan toch? Anders lijkt het mij dat de riem niet lekker over de tandjes loopt, of zie ik dat verkeerd. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel je met: de poelie is een stuk dikker dan standaard? 2 riempjes is bij mij standaard hoor.Ik zal ook es kijken naar de ruimte naast de krukaspoelie. Dynamo en lader verwijderen en dan poelie's monteren is geen probleem. |
#9
|
|||
|
|||
Je kunt bij de motorsteun het blok met een stuk hout oid een stukje naar rechts duwen, dan past de G40 poelie er net doorheen.
G-lader en dynamo poelie kun je zo buiten de auto vervangen. Dan deze weer monteren, riempje er overheen, spannen en klaar
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
Doe-het-zelf garage geen goed idee? Ken je lekker zelf rotzooien, maar er zijn wel mensen in de buurt die eventueel kunnen helpen.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#11
|
|||
|
|||
Als het halve blok los moet, dan zal ik het wel samen met mijn buurman doen. Die heeft er even wat meer kijk op dan mij. Dit had ik ook nog niet eerder gehoord.
|
#12
|
|||
|
|||
Kheb vanmiddag nog onder de auto gelegen en volgens mij moet dat of net wel, of net niet goed gaan.Khoop het eerste natuurlijk.
|