![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik had een vraagje,
Ik heb op de zijkant van me golf 2 een embleem van een wolf en een kasteel. Heeft deze embleem enig betekenis of zit die er voor de sier op? Alvast bedankt. Edit : Foto, ![]() sorry voor de slechte kwaliteit. Last edited by marcel #2 : 06-02-2008 at 17:24. |
|
||||
|
||||
![]() das het kasteel van Wolfsburg. zit meestal op de basisversies. je kunt niet een exact model afleiden aan dit logo alleen
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht dat het de burg van de wolf was = Wolfsburg
|
|
||||
|
||||
![]() kasteel burcht, same shit
tis iig het stadslogo.. stad is hernoemd na de oorlog naar het kasteel wat ernaast lag in de oorlog heette het KDF-Stadt
|
||||
|
||||
![]() Mij hebben ze altijd verteld dat deze emblemen op de modellen zitten die niet af fabriek uitgerust waren met een originele trekhaak, de modellen die wel een trekhaak hadden werden uitgerust met zijknipperlichten voor de veiligheid.....
Ook mijn Golf was eerst uitgerust met trekhaak en zijknippers, de Jetta daarentegen heeft nooit geen trekhaak gehad en heeft ook deze emblemen, dus ik denk dat dat verhaal heel aannemelijk is...... Dus mijn vraag is nu; Heeft jouw Golf een trekhaak of niet?
|
||||
|
||||
![]() ja ok, maar er zijn HEEL VEEL emblemen mogelijk op die plaats. C, CL, GL, WOB, GTI, G60 etc....
|
|||
|
|||
![]() Mijn golf heeft een trekhaak en geen zijknipperlichten.
Dus het verhaal klopt wel. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ehm ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is dan misschien achteraf ingebouwd? ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het is later in gebouwd. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zal best,. maar spreekt dan OF het verhaal tegen, OF heeft gewoon helemaal niks met het verhaal te maken.
|
||||
|
||||
![]() Een paar foto's van de Burcht/Kasteel de Wolfsburgt
Een paar pics van de Fabriek in Wolfsburg. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooie foto`s RJ!
|
||||
|
||||
![]() mijn ex jetta mk2 zonder trekhaak had ook die kapjes met het logo
de ex jetta mk2 van stijntje had een trekhaak en knipperlichtjes .. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mooie foto's Robert-Jan. Waar heb je die gemaakt? En wanneer is Das Schloss Wolfsburg zover afgebroken? Tijdens een feestje gisteravond? ![]() ![]() ![]() Het slot Wolfsburg bij Fallersleben ziet er zo uit, http://de.wikipedia.org/wiki/Schloss_Wolfsburg Dit slot was eigendom van Graaf von Schulenberg, eind jaren dertig is het voor een verhoudingsgewijs rotfooitje verkocht (onder dwang) om op deze gronden de KdF Fabriek te kunnen neerzetten. Toen werd bij het dorpje Fallersleben de KdF-Stadt opgericht, op de terreinen van het slot. Na het tweede grote meniningsverschil (1940-1945) is de half afgebouwde stad vernoemd naar het slot Wolfsburg (bronnen; "het grote kleine wonder" en "tegen de verdrukking in". Dit zijn beide boeken over het ontstaan van de Volkswagen) Grz, Ron |