|
||||
|
||||
Intercooler
Luitjes,
Ik als motor-leek vroeg me zo af op welke motoren een intercooler eigenlijk meerwaarde heeft (qua prestaties), en wat is eigenlijk het effect van een intercooler precies ?? Alvast bedankt voor de reacties. Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Koelere lucht voor de turbo = meer vermogen, kort door de bocht (bij een 1,6 TD scheeld het iets van 4 a 5pk)
|
||||
|
||||
Dus een intercooler is alleen van toepassing op een "geblazen" motor ???
|
||||
|
||||
Quote:
Voor een atmosferische moter is het niet echt nuttig |
|
||||
|
||||
Quote:
Juistem
|
||||
|
||||
Ok, thanx voor de info heren !!!
Maar brengt het ook iets extra's om een 1800 8v te voorzien van een turbo ?? Qua pk's/Nms ??
|
||||
|
||||
Quote:
Uiteraard, je zult alleen wel veel moeten aanpassen, zo zul je o.a. je compressie moeten verlagen, een uitlaat- + inlaatspruitstuk moeten bouwen, injectie (wrsch.) aanpassen, en dit alles moet geregeld worden door een systeem als DTA of Megasquirt. Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden, maar veel aanpassen is het meestal wel. Maar daar krijg je vaak ook wel een berg vermogen voor terug.. |
|
||||
|
||||
Haha, ja dat zul je zeker wel merken. Qua vermogen zou ik het niet weten. Trekkracht is aanzienlijk meer. Er moet wel veel aangepast worden volgens mij
Je hebt een DX motor toch? Misschien dat er al mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Op een KR is heb ik het wel eens gezien
|
||||
|
||||
Quote:
Zoek en gij zult vinden, over het wel of niet van een turbo monteren zijn al heel veel topics geweest en discussies |
|
|||
|
|||
Quote:
Een G60 8v [160pk] |