#1
|
||||
|
||||
Type 3: koppelingspedaal plat op de bodem
Hoi allemaal,
Zoals jullie inmiddels wel weten heb ik een Type3. Het is mijn eerste aircooler en het lijkt wel of het mij niet gewenst is Eerst de motor goed lopende laten maken, APK en nog wat kleine reparaties bij Volksrepairs.. aardig prijskaartje maar goed... Vorige week laten verlagen en nieuwe (platte) bandjes eronder bij Volksaddiction... En nu... wou naar de ACN rijden en moest stoppen voor een rood licht, dus ik trap me koppelingspedaal in en ... NIETS... Ik heb dus geen koppeling meer. Maar nu de vraag: Waar ligt het aan? - de verbinding van het pedaal naar de koppeling? (kabel? stang?) - de koppeling zelf naar de hel? Ik ben benieuwd wat dit geinte me nu weer gaat kosten, hopelijk niet te veel want dan kan ik volgende maand nieuwe velgen gaan kopen. En daarnaast hoop ik dat het iets is, wat "even" op de openbare weg gedaan kan worden want hij staat nu dus stil bij mij in de straat. Het probleem is dat hij niet op een trailer kan en dus alles nu slepend gedaan moet worden. En EVEN slepen van Den Haag naar Volksrepairs (of iemand anders) is ook niet echt je van het Ik hoor wel of jullie suggesties hebben... Robert
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#2
|
||||
|
||||
klinkt als gebroken koppelingskabel, is niet zo heel veel werk om te vervangen en goed te doen op assteunen
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Tja dat is het probleem, hoe krijg ik hem op assteunen Ik heb geen krik die er onder past... Ik heb gisteravond mijn auto een heel klein stukje op gekrikt op de steunen van de bumper omdat ik anders geen sleepkabel kon bevestigen aan me auto maar echt omhoog krikken en assteunen er onder zetten gaat dus niet Ik denk dat ik hem afsleep naar mijn broer (VWJopie) en daar maar op een of andere manier de brug op zie te komen... Blokjes hout en extra lange rijplaten ofzo neerleggen... Kijken of ik het zelf kan repareren en anders de hulp in roepen van iemand die het wel kan
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#4
|
||||
|
||||
achteruit de brug op..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
Gaat dat?
Ik ben namelijk me golfje gewend, als ik dat zou doen met me golfje kon ik gelijk een nieuwe bumper gaan bestellen... En aangezien het spul van een Type 3 ietsje minder makkelijk verkrijgbaar is dan dat van een Golf 2 durf ik het risico niet te nemen...
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#6
|
||||
|
||||
Ik wil er vrijdagmiddag naar gaan kijken...
Misschien iemand in de regio Den Haag die mij er bij wil helpen? Ik wil kijken of ik hem voor zondag gemaakt krijg, maar ik moet helaas donderdag en zaterdag werken en heb alleen nog vrijdagmiddag vanaf 14.00u tot... zaterdagochtend 6 uur :P Maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen met zoeken wat het is en hoe ik het los moet halen en het nieuwe erin moet zetten... nog nooit gesleuteld aan een aircooler ...
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#7
|
||||
|
||||
bumpers zal je niet zo snel raken. De as zal flink schrapen, maar dat kan geen kwaad
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Je pedaal ligt plat....dus daar begin je ook. Sleutel aan een luchtkoeler is niet veel anders dan aan een golf 2 e.d. Gewoon logisch nadenken. |
#9
|
||||
|
||||
simpeler zelfs
|
#10
|
||||
|
||||
Duik aan de bestuurderskant achter onder je auto. Daar zie je de koppelingskabel bij de bak. Als hij gebrken is, moet je dat kunnen zien, en kun je hem zo loshalen.
Binnenin de auto moet je de pedaalgroep loshalen. Het is allemaal erg simpel, maar als je niet in staat bent je auto op te krikken vraag ik me af of het verstandig is dit zelf te doen.... maar iedereen met een beetje keverervaring heeft het wel eens gedaan. Overigens kun je je bolide zonder koppeling wel verrijden, buiten de spits en liefst zonder verkeerslichten. Starten in de eerste versnelling, zodat je wegrijdt op de startmotor. Met dubbelclutchen en voorzichtig schakelen kun je hem dan wel in zijn 2 - 3 - 4 krijgen. Jens |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb inderdaad geprobeerd te rijden door hem in de versnelling te starten, maar ben niet verder gegaan met proberen na de eerste meter...
Het probleem is dat ik zelf totaal GEEN ervaring heb met het sleutelen aan motorische dingen, en al helemaal niet van een luchtgekoelde motoren. Maar ja, even kijken hoe en wat. Denk dat het toch naar Volksrepairs brengen zal worden. Denk alleen dan wel slepend... Aangezien de aanhanger die wij hebben al te hoog was om op te komen toen de ponton nog NIET verlaagd was, zal ik daar nu zeker niet meer op komen... Maar even kijken of een bevriende monteur van mij het kan, die is heel algemeen in zijn kennis en heeft bij diverse merken in garages gewerkt... Zo een koppelingskabel staat niet onder een bepaalde spanning? Dat je dat moet spannen op een bepaalde manier? "Gewoon" los halen en nieuwe erop zitten?
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#12
|
||||
|
||||
aan de versnellingsbak kant zit en vleugelmoer, aan de pedaalkant zit hij ingehaakt...
Kan niet makkelijker! Denk dat je meer moeite hebt de auto op assteunen te zetten dan de kabel te vervangen... Dit probleem krijg je ook met een lekke band, dus je moet er wel een oplossing voor zoeken... trouwens, bedenk me net dat je hier ook wel terecht kan om hem ff op de 2kolomsbrug te zetten: http://www.marktplaats.nl/index.php...D%26fta_ind%3D1 scheelt je weer een paar km slepen en zijn erg geschikte gasten |
#13
|
||||
|
||||
Een brug en gereedschap is geen probleem. Bij mijn broer op het werk staan 2 bruggen...
Ik sleep hem vrijdag wel ff daar heen en ga er eens onder neuzen.
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#14
|
||||
|
||||
koop van te voren ff een haynes als je zo weinig sleutel-ervaring hebt
succes in ieder geval, zo moeilijk is het echt niet |
#15
|
||||
|
||||
Ik haal zo en zo niets los zonder te weten wat ik los haal
Maar ik ga even bellen om te kijken of een vriend van mij, die monteur is, mij wil helpen. Dit herkent op zich wel wat de koppelingskabel is... Hahaha.
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#16
|
||||
|
||||
ja maar heb je uberhaupt al bij je pedaal gevoeld of er uberhaupt nog een kabel onder spanning aan vast zit???
__________________
Rachistorie |
#17
|
||||
|
||||
Als ik het pedaal op en neer haal voel ik geen weerstand en zie aan de achterkant van het pedaal zo ff snel niets zitten, maar het was al redelijk aan de donkere kant buiten toen het gebeurde dus zag onder me dashboard al niet te veel.
Ik heb inmiddels als een nieuwe kabel gehaald, ook al is het het niet, vervangen kan nooit kwaad en het kost toch maar €4,- bij Volksrepairs
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#18
|
||||
|
||||
konden ze je daar niet vertellen hoe het ongeveer ging
__________________
Rachistorie |
#19
|
||||
|
||||
Dat hebben ze me wel uitgelegd jah :P
Maar denk niet dat het dit weekend gaat lukken een gaatje te vinden om het te repareren... zal volgende week worden ben ik bang. Een clublid van mij gaat proberen zondag eerder (= vroeg!) bij mij te zijn om het te doen voor we naar MIVW gaan, maar als het zaterdag zijn laminaat niet afkrijgt kan hij helaas niet...
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#20
|
||||
|
||||
Probleem opgelost
We hebben zojuist ff een uurtje gesleuteld hier op de openbare weg Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat er een vrije slag zit op me pedaal... Is dit heel ernstig? Ook lijkt het alsof de remmen nu iets later reageren als dat ze deden... Iemand enig idee? Ro
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |