|
|||
|
|||
remmen Golf III Variant
Even wat info nodig:
De remmen (voor) van mijn golf beginnen steeds meer te piepen; ansich geen enkel probleem: ruime ervaring met schoonmaken en revisie van schijfremmen en er is niet zoveel verschil tussen de schijfremmen van een motor en die van een auto (technisch dan........) Wel wil ik van te voren een aantal zaken weten van de golf voor ik de remmen demonteer (geen werkplaats handboek, oepsie) - zitten er onderdelen aan de klauwen van de golf die iedere montage/demontage vervangen moeten worden (borgpennetjes, circlips e.d.)?? - wat zijn de aanhaalmomenten van de bevestigingen van de klauw - hoe diep mogen eventuele beschadigingen in de schijf zijn Verder maak ik me niet zo druk, piepen duid meestal op vuil en/of droog gemonteerde remblokken; even demonteren, schoonmaken en terugzetten met wat kopervet aan de achterkant doet bij een motorfiets het piepen meestal wel stoppen en ik denk niet dat dat bij een auto anders gaat werken alvast bedank Steven |
|
||||
|
||||
je geeft zelf al het goede antwoord op de meeste vragen
- clipjes zitten bij nieuwe remblokken - ik heb nog nooit een klauw op moment aangehaald, maar altijd met een inbussleutel ipv inbusdop en ratel - geen idee, maar denk dat je per beschadiging wel een goede afweging kan maken wat acceptabel is of afgedraaid/vervangen moet worden |
|
|||
|
|||
Quote:
Nog geen tijd gehad om naar de remmen te kijken; maar het hoeft voorlopig ook niet meer........ vanmiddag is de multiriem gaan rafelen.......... Nu heb ik her en der wel begrepen dat de multiriem van de 1.9TD alleen de dynamo en waterpomp aandrijft; maar ik heb 'm toch maar ingeleverd, er was gelukkig nog een garage open. weekje zonder auto wel weer eens lekker, motor heeft wel 4 maanden stil gestaan maar die startte met al haar 23 jaren binnen een paar minuutjes en met de originele (niet bijgeladen) accu........... Mijn vrouw was alleen wat minder blij met het feit dat mijn oude roestbak dus kennelijk betrouwbaarder is als haar lievelingetje met dak.......... morgen maar even de boel te tuin uit duwen en het zijspan weer aanbouwen, want anders is er niet mee te rijden (motor teveel aangepast om nog solo te kunnen gebruiken) Zal alleen wel blij zijn als ik op termijn die diesel goed genoeg in mijn vingers heb om dit soort dingen gewoon even zelf te doen; het kan nooit ingewikkeld zijn, maar nu had het geen zin omdat de riem toch besteld moest worden en ik maandag wel gewoon op mijn werk verwacht wordt |