#1
|
|||
|
|||
16v turbo !!!
ik heb een vraagje ik wil een 16v kr turbo project beginne
kan ik het onderblok gebruiken van een g60 met mijn 16v klepkop ? als iemand het weet of een goeie tip heeft laat het me dan even weten alvast bedankt groetjes van ramon |
#2
|
||||
|
||||
ze doen het meestal andersom, KR blok en daar dan delen van een g60 opbouwen...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
|||
|
|||
Ja dan heb je toch nooit een 16v turbo dan word het zoals u dat vertelt
een onderblok met 16v zuigers en de kop van een g60 maar dat bedoel ik niet ik heb al een paar foto's gezien van echte 16v kr turbo blokken en mijn vraag is wat voor onderblok of zuigers ze dan gebruiken voor die turbo opbouw ik hoor het graag mvg van ramon |
#4
|
||||
|
||||
s2 zuigers pakken, maar staat hier al genoeg van opt forum, effe zoeken op 16V turbo dan krijg je genoeg topics waar het wiel al is uitgevonden
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
|||
|
|||
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#6
|
|||
|
|||
in principe steek je gewoon lage druk pistons van JE (vind je overal) in combinatie met 144mm gesmeede drijfstangen (kan ik je leveren)
Waarom zou je 'beunhazen' als gesmeed amper meer kost? de s2 combo zou het niet halen boven de 300pk? (sla me niet dood als dat te laag gegokt is) Terwijl gesmeed je blok het houd tot laten we zeggen 500pk (en meer) |
#7
|
|||
|
|||
ik zit zelf ook te denken om een soortgelijke ombouw,
alleen zit tussen 2 dingen :P kan ik beter me 16v kr blok houden en die ombouwen of geen zoekn naar een 1.8 20vt blok + alles wat daar bij komt kijken? kwa kosten lijkt het me beter een 16v blok een turbo kit op te bouwen denk ik... of een 16v ombouwen met een g-lader erop? maar denk dat er met een turbo wat meer vermogen uit te trekken valt? |
#8
|
||||
|
||||
Het goedkoopste is een 1.8 20V Turbo. Maar hoeveel vermogen wil je er wel niet uit gaan halen?
|
#9
|
|||
|
|||
zonder een antwoord op je laatste vraag kan je onmogelijk zeggen dat een 20vt het goedkoopste is..
|
#10
|
|||
|
|||
mja het hoeft geen mega extreem vermogen te worden maar tussen de 220 a 250pk moet zeker te doen zijn met een turbo kit neem ik aan...
op marktplaats en zulke sites staan enkele 1.8 20VT blokken + versnellings bak te koop voor een redelijke som geld en dan komt heel de kabelboom enzo er nog bij en andere kleine dingen. Wat zoude ongeveer de kosten zijn van een 1.8 16V ombouwen En wat zoude ongeveer de kosten zijn van een compleet 1.8 20VT blok erin te hangen? |
#11
|
||||
|
||||
Wat zoude ongeveer de kosten zijn van een 1.8 16V ombouwen
10.000 En wat zoude ongeveer de kosten zijn van een compleet 1.8 20VT blok erin te hangen? 3 a 4000 misschien iets meer |
#12
|
|||
|
|||
10.000? jaaaah dat is een klein monster dan
5.000 moet ook wel makkelijk lukken |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een 16vt denk ik altijd aan monstertjes Turbo Uitlaatspruitstuk Zuigers Drijfstangen Blok boren/honen Pakkingen blok Olie aan/afvoer turbo Externe oliekoeler Koprevisie & bewerking ARP/JUN kopbouten Lagerschalen Krukas balanceren Drukgroep/koppeling Vliegwiel afdraaien TDI bak Sper Injectoren Fuelrail Inlaatspruitstuk Oliepomp Benzinepomp Benzinedrukregelaar gasklep/ pot meter Waterpomp Dynamo revisie Distributie Wastegate Dumpvalve Uitlaat Downpipe Turbo hoses Motormanagement Krukas 36 -1 wheel ofzo Sensor krukas Draadboom Afstellen Turbodrukmeter Wideband lambda Zit je wel over de 10.000 |
#14
|
|||
|
|||
de helft heb je ook nodig op een 20vt dus...
|
#15
|
||||
|
||||
10.000 gedeelt door 2 is toch ook 5000
|
#16
|
|||
|
|||
http://www.orz-motorsport.com/16VG60%20engine.html
en je kan natuurlijk ook een setje kopen; http://www.bahnbrenner.com/media/ph...d=625&catid=169 |
#17
|
|||
|
|||
Ik heb nog een 16v turbo motor te koop evt in onderdelen: http://www.slook.nl/corrado/main_fr...forum_id=889284
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#18
|
|||
|
|||
en ombouwen naar een 16v G60 zou je zowa net zoduur uit komen als ik op die sites rondkijk. wel duur allemaal haha nog maar eventjes verder sparen en kijken wat ik dan wil, 16v turbo of g60 lijkt me mooier dan een 1.8 20vt. maar we zien wel :P
|