Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2007, 10:33
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default LUPO hoe en wat

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe auto. het liefst een lupo,
maar een ford ka vind ze ook heel leuk. ik doe er dus alles aan om haar in de lupo te krijgen en niet in die ka.

nu gaan we morgen kijken naar een 1.0 en uit de test van de autoweek test blijkt dat ze daar niet echt over te spreken.

voor diegene die lupo rijden, wat zijn jullie bevindingen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2007, 10:38
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

sdi super goedkoop ( is serieus de overweging waard om te gaan dieselen, zeker met de brandstofprijzen van nu heb je al een heeeeel laag omslagpunt! rond de 7000km per jaar kan je al gaan dieselen met een lupo) en een heel stuk sneller dan een 1.0 ( niet snel, slakje)

ik vind en blijf het superauto's vinden.. genoeg ruimte en rijd als een paar klasses hoger..

staan hier op het forum een aantal te koop
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2007, 10:56
VW_Mannetje VW_Mannetje is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,103
Default

En mocht je een benzine uitgevoerde Lupo kopen, koop dan minimaal een 1.4 16V!
Meld je maar eens aan op www.lupoclub.nl/forum
Daar staan er ook een aantal te koop, en mocht je vragen hebben, proberen we die zo goed mogelijk voor je te beantwoorden!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2007, 16:26
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Ik heb een 1.0 gehad en was over de Luup zelf zeker wel te spreken alleen het motortje he, echt zuinig is die zeker niet(haalde er met moeite 1:14 mee). Ik zou ook voor een 1.4 16v gaan mocht je benzine kiezen.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2007, 18:29
SandR-GT SandR-GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 425
Default

1:16 is gemakkelijk haalbaar bij mij tenminste en ook kan ik goed meekomen met het verkeer (heb dus een 1.0, tevens te koop staan)..

1.0 Heeft zo zijn voordelen t.o.v de 1.4 16V, waarvan de versnellingsbak het nog wel eens vaak wil begeven en bovendien hoeft bij een 1.0 de distributieriem pas voor het eerst bij 120.000km vervangen te worden tegen respectievelijk 90.000km voor de 16V.
Bovendien maakt de motor op toeren wel wat geluid, maar heel erg storend is het niet en het is wel een sportief brommetje. Mijn moeder haar nieuwe Peugeot 107 klinkt heel 'rauw'(mede door de klasse stereoinstallatie naar mijn mening veeg je dat geluid zo op de achtergrond, wat ook bij een 107 wel anders is, geen gehoor!) Wel is de 1.4 16V een stuk sneller, maar denk niet dat je vriendin het om de snelheid doet.

Je rijdt, zoals Richard al zei, echt een paar klasses hoger! Ook niet te vergelijken met een Ford Ka (ook wel eens mee gereden!)

Succes met de zoektocht en het overtuigingen van je vriendin!

We hadden al eens contact gehad, indien nog interesse wil ik nog een leuk prijsje voor jullie maken!
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2007, 20:44
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Quote:
Originally Posted by SandR-GT
1:16 is gemakkelijk haalbaar bij mij tenminste en ook kan ik goed meekomen met het verkeer (heb dus een 1.0, tevens te koop staan)..

1.0 Heeft zo zijn voordelen t.o.v de 1.4 16V, waarvan de versnellingsbak het nog wel eens vaak wil begeven en bovendien hoeft bij een 1.0 de distributieriem pas voor het eerst bij 120.000km vervangen te worden tegen respectievelijk 90.000km voor de 16V.
Bovendien maakt de motor op toeren wel wat geluid, maar heel erg storend is het niet en het is wel een sportief brommetje. Mijn moeder haar nieuwe Peugeot 107 klinkt heel 'rauw'(mede door de klasse stereoinstallatie naar mijn mening veeg je dat geluid zo op de achtergrond, wat ook bij een 107 wel anders is, geen gehoor!) Wel is de 1.4 16V een stuk sneller, maar denk niet dat je vriendin het om de snelheid doet.

Je rijdt, zoals Richard al zei, echt een paar klasses hoger! Ook niet te vergelijken met een Ford Ka (ook wel eens mee gereden!)

Succes met de zoektocht en het overtuigingen van je vriendin!

We hadden al eens contact gehad, indien nog interesse wil ik nog een leuk prijsje voor jullie maken!


Ik geef je inderdaad groot gelijk met dat je een aantal klassen rijker rijdt, maar ik denk dat de Lupo met geen een auto te vergelijken is in zijn klasse(niet alleen omdat het een VW is ).

En als de auto voor boodschappen gebruikt gaat worden, tja.... dat zal soms wel een beetje lastig worden(als je niet houdt van het neerklappen van je achterbank).
Reply With Quote
  #7  
Old 22-06-2007, 21:13
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

eigen ervaring met een '99 sdi, ook te vinden in archief van VF trouwens:

- achterdemper zit in stroom van spatwater bij linker achterwiel, dus roestgevoelig)
- koplamp-glazen zijn van kunststof, blijven niet mooi
- reflectoren knipperlichten vóór: het chroom blijft niet goed op het kunststof zitten, ziet er erg sneu uit voor een Volkswagen van 6 jaar (maar ja, Magneti Marrelli)
- lichtjes uit derde remlicht lastig te vervangen (slap plastic; beter direct hele unit vervangen)
- handle ruitenwissers en verlichting kunnen roken door fout in elektriek systeem
- verbindingsstang van linker en rechterruitenwisser is er eens af geraakt (kostte gelukkig maar 6 euro)
- 'cuppende' achterbanden
- deurvanger ondergedimensioneerd

verder schijnen deurscharnieren en ruitmechanismes vaker dan gemiddeld te sneuvelen (ik denk doordat de deuren zo groot zijn)

Al met al viel de kwaliteit mij een beetje tegen. Maar ik vergelijk het dan ook met de kwaliteit van een T2


Jens
Reply With Quote
  #8  
Old 22-06-2007, 22:09
VW_Mannetje VW_Mannetje is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,103
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
eigen ervaring met een '99 sdi, ook te vinden in archief van VF trouwens:

- achterdemper zit in stroom van spatwater bij linker achterwiel, dus roestgevoelig)
- koplamp-glazen zijn van kunststof, blijven niet mooi
- reflectoren knipperlichten vóór: het chroom blijft niet goed op het kunststof zitten, ziet er erg sneu uit voor een Volkswagen van 6 jaar (maar ja, Magneti Marrelli)
- lichtjes uit derde remlicht lastig te vervangen (slap plastic; beter direct hele unit vervangen)
- handle ruitenwissers en verlichting kunnen roken door fout in elektriek systeem
- verbindingsstang van linker en rechterruitenwisser is er eens af geraakt (kostte gelukkig maar 6 euro)
- 'cuppende' achterbanden
- deurvanger ondergedimensioneerd

verder schijnen deurscharnieren en ruitmechanismes vaker dan gemiddeld te sneuvelen (ik denk doordat de deuren zo groot zijn)

Al met al viel de kwaliteit mij een beetje tegen. Maar ik vergelijk het dan ook met de kwaliteit van een T2


Jens


Wat betreft de lampjes van het 3de remlicht...lastig te vervangen, nog geen 5minuten werk

De ruitenwissers en verlichting die kunnen roken, nee ook nog nooit gehad.

Wat bedoel je met cuppende banden???

Versnellingsbakken willen inderdaad nog wel eens snel kapot gaan, zo ook die van mijn 1.4 16V bij de 70.000km....
Reply With Quote
  #9  
Old 22-06-2007, 23:30
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Had inderdaad ook last om de Luup in zijn achteruit te zetten(1.0). Waarschijnlijk ook iets met de bak, had slechts 65.000 gelopen.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-06-2007, 08:39
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
Wat betreft de lampjes van het 3de remlicht...lastig te vervangen, nog geen 5minuten werk

De ruitenwissers en verlichting die kunnen roken, nee ook nog nooit gehad.

Wat bedoel je met cuppende banden???

Versnellingsbakken willen inderdaad nog wel eens snel kapot gaan, zo ook die van mijn 1.4 16V bij de 70.000km....


Achterlicht: misschien was hij door een vorige bezitter gemolesteerd, maar het plastic brak af waar je bij zat
De handels aan de stuurkolom rookten gewoon tot ze niet meer goed werkten. Volgens de dealer kwam dat vaker voor bij oude auto's (!), schijnt ook bij golfjes en zo frequent te gebeuren. Heeft te maken met de stroom die er doorheen loopt. Mijn diesel had er bijna 2,5 ton opzitten en viel daarom onder 'oud'.

Cuppende banden: het heeft iets te maken met de manier van achterwielophanging. Er is een raar slijtagepatroon, bij mij aan de binnenkant van de band geloof ik. Dit maakt op den duur veel herrie, het klinkt als versleten wiellagers. Er zijn meer voorwielaandrijvers die er last van hebben.


Jens
Reply With Quote
  #11  
Old 23-06-2007, 09:09
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 830
Default

wij hebben 5 jaar een lupo 1.4 tdi gehad (bj 2000) een keer motor kapot (lager fout)
maar verder 180.000km mee gereden en geen problemen!!
tdi zuinig en best snel (beter als die benzine meuk) en gewoon 180kmh op de snelweg
__________________
Bla Bla, Bla

Last edited by BBS-roy : 23-06-2007 at 09:12.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-06-2007, 12:06
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

180Km/h haalde ik met mijn 1.0 duidelijk niet, haalde 160 de tunnel in. Echt snel is een 1Liter niet.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-06-2007, 16:26
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

heb net een testrit gemaakt in de 1.0 versie. niet echt een hele snelle auto, eerder een hele langzame, maar had ook niets anders verwacht. grappig om te lezen dat de versnellingsbak vaker problemen geeft. ook bij deze ging het schakelen moeizaam en soms helemaal niet.

het voelt wel als een grote auto en ziet er ook zo uit van binnen.

nu opzoek naar een 1.4 16v.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-06-2007, 17:35
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Zou ook voor een 1.4 16V gaan....heeft 75pk...zijn er zelfs met 100pk (uitlaat origineel in het midden)...

Van 2001 tot 2003 een Lupo 1.4 16V van 2000 gereden...enige probleempje wat ik ermee had,was het elektrische gedeelte van het contactslot...(en dat al bij 21.000 km...)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #15  
Old 23-06-2007, 17:43
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Quote:
Originally Posted by chris
Zou ook voor een 1.4 16V gaan....heeft 75pk...zijn er zelfs met 100pk (uitlaat origineel in het midden)...

Van 2001 tot 2003 een Lupo 1.4 16V van 2000 gereden...enige probleempje wat ik ermee had,was het elektrische gedeelte van het contactslot...(en dat al bij 21.000 km...)



Helemaal mee eens , of misschien een Arosa ofzo. Die is in principe hetzelfde.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum