#1
|
||||
|
||||
LUPO hoe en wat
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe auto. het liefst een lupo,
maar een ford ka vind ze ook heel leuk. ik doe er dus alles aan om haar in de lupo te krijgen en niet in die ka. nu gaan we morgen kijken naar een 1.0 en uit de test van de autoweek test blijkt dat ze daar niet echt over te spreken. voor diegene die lupo rijden, wat zijn jullie bevindingen ? |
#2
|
||||
|
||||
sdi super goedkoop ( is serieus de overweging waard om te gaan dieselen, zeker met de brandstofprijzen van nu heb je al een heeeeel laag omslagpunt! rond de 7000km per jaar kan je al gaan dieselen met een lupo) en een heel stuk sneller dan een 1.0 ( niet snel, slakje)
ik vind en blijf het superauto's vinden.. genoeg ruimte en rijd als een paar klasses hoger.. staan hier op het forum een aantal te koop
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
|||
|
|||
En mocht je een benzine uitgevoerde Lupo kopen, koop dan minimaal een 1.4 16V!
Meld je maar eens aan op www.lupoclub.nl/forum Daar staan er ook een aantal te koop, en mocht je vragen hebben, proberen we die zo goed mogelijk voor je te beantwoorden! |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een 1.0 gehad en was over de Luup zelf zeker wel te spreken alleen het motortje he, echt zuinig is die zeker niet(haalde er met moeite 1:14 mee). Ik zou ook voor een 1.4 16v gaan mocht je benzine kiezen.
|
#5
|
|||
|
|||
1:16 is gemakkelijk haalbaar bij mij tenminste en ook kan ik goed meekomen met het verkeer (heb dus een 1.0, tevens te koop staan)..
1.0 Heeft zo zijn voordelen t.o.v de 1.4 16V, waarvan de versnellingsbak het nog wel eens vaak wil begeven en bovendien hoeft bij een 1.0 de distributieriem pas voor het eerst bij 120.000km vervangen te worden tegen respectievelijk 90.000km voor de 16V. Bovendien maakt de motor op toeren wel wat geluid, maar heel erg storend is het niet en het is wel een sportief brommetje. Mijn moeder haar nieuwe Peugeot 107 klinkt heel 'rauw'(mede door de klasse stereoinstallatie naar mijn mening veeg je dat geluid zo op de achtergrond, wat ook bij een 107 wel anders is, geen gehoor!) Wel is de 1.4 16V een stuk sneller, maar denk niet dat je vriendin het om de snelheid doet. Je rijdt, zoals Richard al zei, echt een paar klasses hoger! Ook niet te vergelijken met een Ford Ka (ook wel eens mee gereden!) Succes met de zoektocht en het overtuigingen van je vriendin! We hadden al eens contact gehad, indien nog interesse wil ik nog een leuk prijsje voor jullie maken! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik geef je inderdaad groot gelijk met dat je een aantal klassen rijker rijdt, maar ik denk dat de Lupo met geen een auto te vergelijken is in zijn klasse(niet alleen omdat het een VW is ). En als de auto voor boodschappen gebruikt gaat worden, tja.... dat zal soms wel een beetje lastig worden(als je niet houdt van het neerklappen van je achterbank). |
#7
|
||||
|
||||
eigen ervaring met een '99 sdi, ook te vinden in archief van VF trouwens:
- achterdemper zit in stroom van spatwater bij linker achterwiel, dus roestgevoelig) - koplamp-glazen zijn van kunststof, blijven niet mooi - reflectoren knipperlichten vóór: het chroom blijft niet goed op het kunststof zitten, ziet er erg sneu uit voor een Volkswagen van 6 jaar (maar ja, Magneti Marrelli) - lichtjes uit derde remlicht lastig te vervangen (slap plastic; beter direct hele unit vervangen) - handle ruitenwissers en verlichting kunnen roken door fout in elektriek systeem - verbindingsstang van linker en rechterruitenwisser is er eens af geraakt (kostte gelukkig maar 6 euro) - 'cuppende' achterbanden - deurvanger ondergedimensioneerd verder schijnen deurscharnieren en ruitmechanismes vaker dan gemiddeld te sneuvelen (ik denk doordat de deuren zo groot zijn) Al met al viel de kwaliteit mij een beetje tegen. Maar ik vergelijk het dan ook met de kwaliteit van een T2 Jens |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Wat betreft de lampjes van het 3de remlicht...lastig te vervangen, nog geen 5minuten werk De ruitenwissers en verlichting die kunnen roken, nee ook nog nooit gehad. Wat bedoel je met cuppende banden??? Versnellingsbakken willen inderdaad nog wel eens snel kapot gaan, zo ook die van mijn 1.4 16V bij de 70.000km.... |
#9
|
||||
|
||||
Had inderdaad ook last om de Luup in zijn achteruit te zetten(1.0). Waarschijnlijk ook iets met de bak, had slechts 65.000 gelopen.
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Achterlicht: misschien was hij door een vorige bezitter gemolesteerd, maar het plastic brak af waar je bij zat De handels aan de stuurkolom rookten gewoon tot ze niet meer goed werkten. Volgens de dealer kwam dat vaker voor bij oude auto's (!), schijnt ook bij golfjes en zo frequent te gebeuren. Heeft te maken met de stroom die er doorheen loopt. Mijn diesel had er bijna 2,5 ton opzitten en viel daarom onder 'oud'. Cuppende banden: het heeft iets te maken met de manier van achterwielophanging. Er is een raar slijtagepatroon, bij mij aan de binnenkant van de band geloof ik. Dit maakt op den duur veel herrie, het klinkt als versleten wiellagers. Er zijn meer voorwielaandrijvers die er last van hebben. Jens |
#11
|
||||
|
||||
wij hebben 5 jaar een lupo 1.4 tdi gehad (bj 2000) een keer motor kapot (lager fout)
maar verder 180.000km mee gereden en geen problemen!! tdi zuinig en best snel (beter als die benzine meuk) en gewoon 180kmh op de snelweg
__________________
Bla Bla, Bla Last edited by BBS-roy : 23-06-2007 at 09:12. |
#12
|
||||
|
||||
180Km/h haalde ik met mijn 1.0 duidelijk niet, haalde 160 de tunnel in. Echt snel is een 1Liter niet.
|
#13
|
||||
|
||||
heb net een testrit gemaakt in de 1.0 versie. niet echt een hele snelle auto, eerder een hele langzame, maar had ook niets anders verwacht. grappig om te lezen dat de versnellingsbak vaker problemen geeft. ook bij deze ging het schakelen moeizaam en soms helemaal niet.
het voelt wel als een grote auto en ziet er ook zo uit van binnen. nu opzoek naar een 1.4 16v. |
#14
|
||||
|
||||
Zou ook voor een 1.4 16V gaan....heeft 75pk...zijn er zelfs met 100pk (uitlaat origineel in het midden)...
Van 2001 tot 2003 een Lupo 1.4 16V van 2000 gereden...enige probleempje wat ik ermee had,was het elektrische gedeelte van het contactslot...(en dat al bij 21.000 km...)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal mee eens , of misschien een Arosa ofzo. Die is in principe hetzelfde. |